י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עוקף מימין?

"יש לבנות בירושלים כדי להבטיח את עתידה"

השר גדעון סער, המועמד שעשוי לרשת את נתניהו ביום מן הימים: "זמן הנסיגות עבר. זמן העקירות חלף. הגיע זמן ההכרעה והיא תלויה בנו" • על הבנייה בירושלים: "תקופה לא פשוטה. השתנה לרעה היחס הדמוגרפי"

"יש לבנות בירושלים כדי להבטיח את עתידה"
רועי אלימה, פלאש 90

למעלה מאלף איש השתתפו הערב (שני) בטקס הרמת הכוסית לקראת השנה החדשה שארגן שר החינוך לשעבר גדעון סער, מי שמסומן כאחד המועמדים הטבעיים לרשת את נתניהו ב"יום שאחרי".

בטקס, שהתקיים באור יהודה, השתתפו גם שר העבודה והרווחה חיים כץ וח"כים שונים מהליכוד: יואב קיש, אמיר אוחנה, שרן השכל, ענת ברקו, אברהם נגוסה, מיקי זוהר ונורית קורן, כמו גם ראשי רשויות מהליכוד.

במהלך נאומו התייחס סער בהרחבה לנושא החלת הריבונות הישראלית והבנייה בירושלים. "זה הזמן להחיל את הריבונות ואת החוק הישראלי על אזורי ההתיישבות הישראלים ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן", אמר גדעון סער בפתח הדברים.

"51 שנים של מפעל התיישבות. חצי מיליון אזרחים ישראלים. עכשיו זה הזמן להחיל את הריבונות ואת החוק הישראלי על אזורי ההתיישבות הישראלים ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן". סער ציטט מחז"ל בפרקי אבות: "הלל הזקן היה אומר: ״אם אין אני לי – מי לי?... ואם לא עכשיו – אימתי?״.

עוד הוסיף סער: "זמן הנסיגות עבר. זמן העקירות חלף. הגיע זמן ההכרעה והיא תלויה בנו. הגיע הזמן שנסלק כל סימן שאלה מעל עתיד ההתיישבות, שהיא לנצח חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואני מדגיש: אין הכוונה לשטחי הרשות הפלסטינית. אלא לשטחי ההתישבות שלנו".

"ההכרעה שלפנינו היא הכרעה היסטורית. כפי שהייתה החלטתו של מנחם בגין להחיל את הריבונות על רמת הגולן ב-1981. זה יקרה. בואו נוביל את זה אנחנו – הליכוד!".

תומכי סער מקבלים את פניו עם כניסתו לאולם. צילום: עזרא לוי

כמו כן, קרא סער להגברת הבנייה בשכונות היהודיות בירושלים ולבניית שכונות יהודיות נוספות בה: "לבנות קודם כל – בירושלים. אנחנו שנים בתקופה לא פשוטה מבחינת היקף הבניה שלנו מחד והבניה הבלתי חוקית הערבית מאידך. במהלכה השתנה לרעה היחס הדמוגרפי בירושלים הבירה בין יהודים לערבים".

לדבריו: "כדי להבטיח את עתידה של ירושלים לדורי דורות הדבר החשוב ביותר הוא – לבנות. לבנות במזרחה ובמערבה הרבה בתים בשכונות היהודיות הקיימות ובשכונות חדשות שצריך להקים. וגם: לבנות יותר ביהודה, בשומרון, בבקעת הירדן וברמת-הגולן."

גדעון סער ירושלים ליכוד נתניהו ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד