ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת סיום כהונתו?

אלשיך מפתיע: "לא ביקשתי להיות מפכ"ל"

מפכ"ל המשטרה היוצא או הממשיך, (תלוי בשר ארדן), היה אחד מבין עשרות הנואמים והמתראיינים במסגרת ועידת המשפיעים של חברת 'החדשות'. הוא נשאל אודות האופציה שכהונתו לא תוארך, על ההדלפות ועל חקירות ראש הממשלה: "אני מתעקש לא להיות פרשן"

אלשיך מפתיע: "לא ביקשתי להיות מפכ"ל"
המפכ"ל אלשיך בראיון למשה נוסבאום צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת 'החדשות' המשדרת אקטואליה בתדרים 12 ו-13 בטלוויזיה, קיימה לאורך יום האתמול, ועידת 'המשפיעים', במהלכה הגיעו לנאום אישים בכירים בצמרת המדינה בעבר ובהווה, מהתחום הפוליטי, הצבאי, המשפטי ועוד. כמו כן, התקיימו פאנלים וראיונות על הבמה בשיתוף בכירי מגישי וכתבי החברה.

בין הנואמים ומשתתפי הפאנלים בלטו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, השרים; אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, איילת שקד, מירי רגב, זאב אלקין, איוב קרא, גילה גמליאל, יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, אלוף פיקוד צפון יואל סטריק ועוד בכירים רבים בעבר ובהווה בתחומים שונים.

גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, הופיע בוועידה, נאם ולאחר מכן התיישב להשיב לשאלות כתב המשטרה של 'החדשות' משה נוסבאום, במהלך הראיון נשאל המפכ"ל, על אודות ההדלפות מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזה השיב: "חקירות של נבחרי ציבור מגיעות מהדלפות מגמתיות של הנחקרים. ההדלפות אינן נכונות, הציטוטים כלל לא מופיעים בפרוטוקולים. אין שום הדלפות כיום". אלשיך הסביר וטען כי מאז כניסתו לתפקיד לפני כשלוש שנים, "התרבות במשטרה השתנתה" ולדבריו, "ההדלפות מגיעות מהנחקרים. הפוליטיקאים מבקשים לשפר את התדמית שלהם באמצעות הדלפות לא אותנטיות". 

בשבועות האחרונים עוסקת התקשורת בשאלה, האם כהונתו של אלשיך תוארך לשנה נוספת, כפי שהוארכה למפכ"לים קודמים, או שמא בשל איש שביעות רצונו של השר גלעד ארדן מתפקודו הוא יוחלף בעוד חודשיים, עם תום תקופת כהונתו. שאלה זו עלתה שוב בראיון שהעניק מעל בימת הוועידה. נוסבאום שאל את המפכ"ל ונשמע היה מצורת הצגת השאלה, כי הוא כבר יודע כי אלשיך לא ימשיך לשנה נוספת. "שולחים אותי - אני שליח. אם לא שולחים אותי, אני לא שליח", השיב רנ"צ רונן אלשיך.

המפכ"ל הוסיף והשיב, "זה לא סוד שלא ביקשתי להיות מפכ"ל. חודשים ארוכים לחצו עליי לקבל את התפקיד. נשלחתי ואני עושה את השליחות כמיטב יכולתי עם כל מה שאני יודע לעשות עם מוטיבציה עצומה. אם לא ישלחו אותי, אז עשיתי את שליחותי. אני מתעקש לא להיות פרשן, בוודאי כל עוד אני בתפקיד".

כתב המשטרה שאל את אלשיך, האם נכונים הם הדיווחים, כי בתוך חודשיים יפורסמו המסקנות בתיק 4000 העוסק בפרשיית בזק ואתר 'וואלה'. "עשיתי כמה טעויות בקריירה שלי. לא אחזור על טעות שעשיתי ולא אתן לוחות זמנים", הבהיר אלשיך והוסיף: "אנחנו מנסים לעשות זאת הכי מהר שאפשר. אני מסרב לתת תאריכים".

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד