י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוקץ הטיסות לאומן

פרטים חדשים: מאות אלפי דולרים הופקדו בחשבון פיקטיבי בסין

בבית המשפט נערך דיון בעניינו של בעל מניות בחברת אירו-פנים, בחשד להונאה של מיליוני שקלים • סכום של 250 אלף דולר הועבר על פי החשד, לחשבון בנק פיקטיבי בהונג קונג • אחד מבעלי החברה הגיש תלונה על העוקץ • פרקליט החשוד: "מדובר במעצר שווא" | פרטים חדשים

פרטים חדשים: מאות אלפי דולרים הופקדו בחשבון פיקטיבי בסין
חשוד בהונאת כרטיסי הטיסה לאומן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוקץ הכרטיסים לאומן: בשעה זו הסתיים בבית משפט השלום בירושלים, דיון בעניינו של תושב בית שמש בן 29, בעל מניות בחברת אירו-פנים, בחשד להונאה של מיליוני שקלים, באמצעות כרטיסי טיסה מוזלים לאומן. מעצרם של תושבי ביתר עילית וגבעתיים שאף הם חשודים במעורבות בעוקץ, הוארך אתמול עד ליום חמישי.

מפרטי החקירה שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי סכום של 250 אלף דולר הועבר על פי החשד, לחשבון בנק פיקטיבי בהונג קונג - וחזר לישראל באמצעות חנויות להמרת מטבע. בנוסף, ישנם חשודים שטרם נחקרו כאשר חלקם אינם נמצאים בארץ וספק רב אם יגיעו מרצונם.

אחד החשודים שנעצר, בן 29 תושב ביתר עילית, הוא מבעלי חברת  הנסיעות 'אירו-פנים' שבשבוע שעבר הגיש תלונה במשטרה. במהלך מעצרו ביום ראשון בצור הדסה, כך לטענת המשטרה, התנגד למעצר, ניגח עם רכבו את הרכב המשטרתי תוך ניסיון להימלט מהמשטרה, "ניסה לדרוס את השוטרים וסיכן את חייהם". לעומת זאת החשוד טען כי בעקבות ההונאה, הוא מאויים וחושש.

על פי החשד, בעל החברה זייף מסמכים שנמסרו לצדדים שלישיים כחלק ממצג השווא. בדיון בבית המשפט אמר חוקר המשטרה כי גם בעבר החברה לא עמדה בכל ההתחייבויות שלה לגבי רכישת כרטיסים, "זה בעצם מה שקרה פה שאנשים נשארו בלי כרטיסי טיסה והכסף שלהם מס' ימים לפני החג".

לטענתו, 50,000 דולר נמצאים בחברת התעופה, 140,000 דולר הוא החזיר ללקוחות, 70,000 דולר מצויים בחברת האשראי וכאמור 250,000 נמסרו לחשוד מגבעתיים. "כמה נוכלים אתה מכיר שיחזירו ללקוחות שלהם 140,000 דולר?" שאל פרקליטו עו"ד שלום בן שבת. לדברי חוקר המשטרה, הוא הגיש תלונה "לטעמנו, כדי לבטח את עצמו מיד באותו יום שהוא הכריז על ההונאה".

במידה ורוכשי כרטיסים יבטלו את העסקאות בחברות האשראי, האחרונה תפעיל את חברת הביטוח שתכנס לעובי הקורה, ותדרוש מבעלי החברה לקבל את כספם.

חשוד נוסף, בן 29 מגבעתיים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', אישר שקיבל מחברת אירו-פנים 250 אלף דולר אותם הוא היה אמור להעביר לנציג חברת התעופה האוקראינית Cfd 1000. "מחומר החקירה עולה כי הוא הציג מסמכים מזויפים לחברת אירו-פנים שלכאורה מעידים על כך שהועברו כספים לנציג החברה האוקראינית שבפועל לא הועברו הכספים אלא רק חלקם הקטן", אמר חוקר המשטרה רס"מ דוד קוריאט ממחלק ההונאה בירושלים.

החשוד מגבעתיים, טען בפני חברת אירו-פנים, שמישהו מטעמו מסבסד כל כרטיס ב-250 דולר, וכך יצר מצב שהחברה מכרה כרטיסים במחיר נמוך מהשוק. סך הספסוד אמור היה להסתכם בכ-350 אלף דולר, בעקבות 2064 כרטיסים שנמכרו בסכום כולל של מיליון אלף שלוש מאות אלף דולר.

"הוא הודה שהוא קיבל כספים מחברת אירו-פנים ומצד שני לא נתן הסבר מניח את הדעת, אופן שבו הוא לטענתו הוא העביר את הכספים לנציג של חברת התעופה איתה הוא פועל" אמר חוקר המשטרה בדיון, כאשר הכסף הופקד לחשבון בנק פיקטיבי בהונג קונג וחזר לישראל באמצעות צ'יינג'ים - מה שהעלה את החשד להלבנת הון בנוסף להונאה.

עו"ד זאב לקט, פרקליטו של החשוד, אמר כי ישנו פער בין הסכום שטוענים למרמה, מיליון שלוש מאות דולר ועד לסכום שקיבל - 250,000$. "אם אנחנו לא יודעים, כנראה שיש עוד מישהו שחשוד בהלבנת הון ועשה על הגב שלו את המהלך הזה" טען. לדבריו, יש הסכם בין החברות, הוא היה אמור לקבל את העמלה שלו וזה מה שנעשה". המתווך, בשם נחמן, לדברי העו"ד - כלל אינו בארץ.

בתום הדיון שנערך בפני השופטת חוי טוקר, הגיעו הצדדים להסכמה כי מעצרם של שני החשודים יוארך עד ליום חמישי.

החשוד השלישי, בן 29 תושב בית שמש, שיש לו מניות בחברה, הובא לפני שעה קלה לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. "מדובר במעצר שווא" אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו עו"ד נדב גדליהו. "הוא יהיה במקרה הטוב בובה בידי גורמים חזקים ממנו. מעבר לכך, דובר על הסתבכות עסקית ולא על רמייה מתוכננת של מעורבים. מעצר שווא בתיק שיסתיים בלא כלום".

השופטת חוי טוקר האריכה את מעצרו בשלושה ימים עד ליום חמישי. "המדובר בפרשה כפי שציינתי שבה מרשי לא הרוויח ולו שקל אחד. המדובר הסתבכות כלכלית ולא ברמייה פלילית מכוונת" אמר עו"ד גדליהו לאחר הדיון.

עו"ד נדב גדליהו

עו"ד שלום בן שבת, פרקליטו של בעל החברה, תושב ביתר, אמר ל'בחדרי': "מרשי כופר במיוחס לו מכל וכל, ולראיה הוא זה אשר ניגש כבר לפני שבוע ימים אל תחנת המשטרה והגיש תלונה בשל הונאה כנגד מי שהוליך אותו שולל. טענתו זו של מרשי לפיה אף הוא קרבן בעצמו נתמכת בטענתו לפיה מיד עם גילוי המרמה עשה כל שבידו למזער את הצער של לקוחותיו והחזיר סכום של 140,000 $".

עו"ד שלום בן שבת

כרטיסי טיסה הונאת ענק אומן הארכת מעצר אירופנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד