י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בן גביר יורה

שפן חדש: מדוע הבריכה ברהט עם הפרדה?

ראשי תנועת עוצמה יהודית פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, בדרישה למניעת פעילות ההפרדה בבריכה העירונית בעיר רהט ולהפסיק את המימון לבריכה

שפן חדש: מדוע הבריכה ברהט עם הפרדה?
טביעה. אילוסטרציה צילום: pixabay

בשבועות האחרונים נפתחה בעיר רהט הבריכה העירונית הראשונה. עם פתיחת הבריכה, מסר מנכ"ל החברה הכלכלית ברהט מחמוד אל-עמור דברים, לפיהם הבריכה תפעל במתכונת מלאה של הפרדה בין גברים ונשים. על-עמור שלל את האפשרות לפתוח את הבריכה גם למשפחות כך שגברים ונשים יוכלו להיכנס ביחד.

לאור כך, ראשי תנועת עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין, פונה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, וכתבו כי אמנם התנועה בעד שחייה בבריכה נפרדת, וראשיה אכן מקיימים פעילויות ספורט נפרדות מנשים, אך הפנייה באשר לבריכה ברהט - נעשית לאור המדיניות של הגב' זילבר. כזכור, זילבר מנעה קיום אירוע נפרד בכיכר מלכי ישראל (רבין) בתל אביב במימון העירייה, ואף בעקבות התערבותה נמנע אירוע של סליחות - שוב בשם העיקרון שאין לעירייה לממן אירועים נפרדים לגברים לחוד ונשים לחוד.

"חוק-יסוד כבוד האדם וחירותו התשנ"ב-1992 עיגן את זכותו של האדם, באשר הוא אדם, או שמא ייטב לומר בת אדם, לכבוד. פסיקת בתי המשפט פרשה בהרחבה את החוק וקבעה כי סוגים מסוימים של אפליה פוגעים אף בכבוד האדם ובכך הוענק לעקרון השוויון מעמד חוקתי על-חוקי".

בן גביר שפנה לזילבר התייחס גם לדברים שנקבעו בדו"ח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי של משרד המשפטים שבו נכתב בין היתר כי: "ביחס לכל אחד מהעניינים שנדונו על ידי הצוות, הסקנו כי הגם שמדובר במטרות חברתיות חשובות וראויות, לא מתקיים יחס ראוי בין עוצמת הפגיעה בזכויות היסוד החוקתיות לבין מידת התועלת החברתית המושגת עם הגשמתן של מטרות אלו"

הוא הוסיף,  "לפיכך מצאנו כי הפגיעה בזכויות היסוד אינה מידתית. שכן, למרות שעקרונות הסובלנות והפלורליזם מחייבים סובלנות כלפי אורחות החיים הייחודיים של קהילות שונות במסגרת חיי הפרט והקהילה, סובלנות זו אינה מתירה כי במרחב הציבורי המשרת את כלל הציבור תתקיים מערכת ערכים המבוססת על הדרתן של נשים מהשתתפות שווה בחיים האזרחיים גם אם לכאורה, יש נשים הרוצות או מסכימות לדפוסי חיים אלה. לפיכך, מסקנתו העקרונית של הצוות היא כי על כל אחת מהרשויות הציבוריות הנוגעות בדבר לפעול באופן מהיר, יעיל ונחרץ להפסקתם של ביטויי ההפרדה והאבחנה בתחום אחריותה או השפעתה".

בן גביר הזכיר לזילבר כי רק לאחרונה קיבל בית המשפט את עתירתם של קבוצת משפחות בעיר קריית ארבע באשר למתן שעות 'משפחה' בהן תופעל הבריכה ללא הפרדה בין גברים לנשים, כאשר במהלך הדיון העירו השופטים הערות ולפיהם ברור כי לא יתירו התנהלות של שחיה נפרדת לנשים וגברים מבלי לאפשר לזוגות משותפים לשחות אלה לצד אלה בבריכת שחיה הממומנת מכספי משלם המסים הישראלי.

יו"ר עוצמה יהודית ד"ר בן ארי אומר כי :"חוק הוא חוק ולא ניתן להפר אותו. הצביעות של השמאל הקיצוני וארגוני זכויות הנשים חוגגת אך אנו נדאג לייחס שוויוני גם ברהט"

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה לדברים כי: "היה זה הנשיא אהרון ברק שקבע כי הגורם ההרסני ביותר לחברה היא תחושת חוסר השוויון. אם בקריית ארבע לא ניתן לקיים בריכה בהפרדה בין נשים לגברים גם ברהט לא יוכלו לקיים בריכה בהפרדה. יש לקיים דין אחד לכולם"

דינה זילבר עוצמה יהודית בריכה נפרדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד