י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ציטט את הגרש''ז

השופט הטיף: למה צריך לנסוע לאומן?

מתדיינים בבית המשפט בתל אביב, הופתעו מהערת השופט שתמה על הצורך לנסוע לאומן. השופט המלומד אף ציטט את הגאון רבי שלמה זלמן אוירבאך

השופט הטיף: למה צריך לנסוע לאומן?
יעקב נחומי

כששופט  מטיף: למה לנסוע לאומן? אפשר להר הרצל. מתדיינים בבית המשפט השלום בתל אביב הופתעו מהערת השופט שתמה על הצורך לנסוע לאומן לראש השנה. השופט המלומד אף ציטט את הגאון רבי שלמה זלמן אוירבאך בעניין.  

בני זוג חרדים בשנות ה-30 לחייהם, הורים לילדה, שכרו דירה בבני ברק בשלהי חודש חשוון. כעבור תקופה, נפרדו והאם נותרה לבד בדירה עם הילדה.

במהלך תקופת השכירות, כך על פי תביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, בעל הדירה דרש לשלם סכומים שונים בגין שימוש בחשמל ומים, אך לא הסכים להעביר אליה את החשבונות. לדבריה, מדובר בדירה שחולקה לשני יחידות, דבר שיצר עבורה בעייה עם החישוב מאחר ולא הותקנו שעונים נפרדים.

בערב חג שמחת תורה אשתקד, לאחר שבמשך תקופה סירבה לשלם את הוצאות החשמל והמים ללא חשבונית - הופסקה אספרת המים והחשמל, כך לדברי המשכיר. אולם בבדיקה עלה כי כבל החשמל לדירה נותק באופן יזום וכי לא מדובר בניתוק של חברת החשמל.

במשך כחודש גרה האם עם בתה בדירה, ללא חשמל, אז עזבה את הדירה, כשהיא משאירה חוב שכירות של מספר חודשים. לטענתה, במהלך תקופת השכירות נכנס בעל הדירה מספר פעמים ללא התראה מראש, כאשר איש לא נכח שם וללא תיאום. לדבריה, הוא אף איים שיזמין את אנשי העולם התחתון במידה ולא תשלם.

בעל הדירה הפקיד את המחאת הביטחון בסך 10,000 ש"ח, אך מאחר ולא היה כסף בחשבון, הצ'יק חזר ולא כובד. בעקבות כך, הגישה תביעה על סך 31,000 ש"ח; על הוצאות האוכל שהתקלקל, עגמת הנפש, הנזק הכלכלי בהפקדת צ'יק ללא כיסוי ועוד.

בכתב ההגנה, טען בעל הדירה כי מדובר בתביעה שעניינה "עזות מצח ופנים של התובעת, שבמקום להודות ולומר תודה - פועלת בהגשת תביעה רצוצה זו". הוא ציין כי השוכרת לא שילמה במועד את שכר הדירה, לא שילמה מים, וועד הבית, בניגוד להסכם השכירות. בעקבות כך גם נפתח הליך לפינוי מושכר בבית המשפט.

בשל אילוצי בית המשפט, הדיון בעניין נדחה להיום (שלישי), פחות משבוע לפני ראש השנה. הנתבע, פנה לבית המשפט וציין כי בשל כוונתו לטוס לאומן, הוא מבקש לדחות את הדיון. השופט ביקש לקבל את תצלומי כרטיס הטיסה ולציין מתי הוזמנו.

בהערת אגב, ציין השופט כי מסופר על רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל שכששמע שתלמידיו מבית וגן רוצים לנסוע להשתטח על קברי צדיקים הוא הגיב "למה אתם נוסעים כל כך רחוק? רוצים לבקר בקברי צדיקים? אתם יכולים ללכת חמש דקות ברגל להר הרצל הקרוב, שם קבורים הצדיקים הגדולים מכולם".

בסופו של דבר לא נדחה הדיון, אך התובעת לא הופיעה. בעקבות כך, השופט מנחם קליין מחק את התביעה לחייב את התובעת בהוצאות הדיון בסך 500 ש"ח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד