י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מעל גבי העיתון

'אגודה' באיום ל'דגל': "הפילוג בערים מסוימות עלול להשליך גם על ערים אחרות"

עיתון 'המודיע' מסקר הבוקר את כינוס ועדת השמונה של 'אגודה', קורא ל'דגל' לאחד כוחות ומאיים כי הפילוג בירושלים עלול להשליך גם על ערים אחרות |  "בכח האחדות נוכל להגיע להישגים גדולים יותר, ולמלא את שליחותינו על הצד הטוב ביותר" | לסיום, קוראים ל'דגל' לתמוך בדייטש

'אגודה' באיום ל'דגל': "הפילוג בערים מסוימות עלול להשליך גם על ערים אחרות"
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', יומני הבוקר של 'אגודת ישראל', מסקרים הבוקר (רביעי) את כינוס וועדת השמונה, עם קריאה ל'דגל התורה' לאחד כוחות, תוך איום בהשלכות שיהיו בעקבות הפילוג בירושלים.

את ראשית הכתבה פתחו בעיתונים, עם דיווח על כינוס הוועדה שהתכנסה פעם נוספת - שלישית במספר, תוך אחדות מלאה בשורות התנועה החסידית 'אגודת ישראל', את מרכז הדיון ניצלו החברים לסקור ממושכות את המתחולל בערים השונות, בהן מתמודדות רשימות 'אגודת ישראל' בבחירות, "והביעו קורת רוח מרובה לנוכח בשורת האחדות שמביאה התנועה לקראת הבחירות" נכתב.

חברי הוועדה צוטטו בעיתון 'המודיע' - אומרים כי, "בכח האחדות נוכל להגיע להישגים גדולים יותר, ולמלא את שליחותינו על הצד הטוב ביותר".

"לצד קורת הרוח מהאחדות בתוך סיעת אגודת ישראל" הוסיפו לדווח בעיתון, כי "הביעו חברי ועדת השמונה דאגה מהלך הרוח המנשב מכיוונה של מפלגת 'דגל התורה', עם מסרים המצביעים על כוונה לפלג את השורות ולהגיע לבחירות בחלק מהרשויות המקומיות ברשימה נפרדת".

בעיתון דיווחו על האיום המפורש של 'אגודת ישראל' לפיו, "חברי הוועדה הבהירו, כי פילוג בין אגודת ישראל ודגל התורה בערים מסוימות, עלול להשליך גם על ערים אחרות, מה שיביא לפגיעה בכוחה של האחדות הנדרשת בעת הזאת בין כלל נציגי הציבור החרדי, מתוך אחריות ומחויבות לקידוש שם שמים ולא למחלוקות מיותרות חלילה".

עוד דווח, כי חברי הוועדה "הביעו תקווה עמוקה, שבשורת האחדות בתוך שורותיה של אגודת ישראל תתרחב גם מחוצה לה, ושעד למועד הגשת הרשימות תהיה הסכמה מלאה עם דגל התורה, שתאפשר להתמודד לבחירות ברשימות משותפות".

ב'אגודה' הבהירו ל'דגל' על גבי העיתון כי, "ערים בהן קיימת נציגות של שתי הסיעות, לא חלו שינויים של ממש בהרכב האוכלוסיה החרדית, באופן שיצדיק שינויים ביחסי הכח בין הרשימות, או לחלופין ריצה ברשימות נפרדות".

כאשר ב'אגודה' מדברים בגלוי על הודעת 'דגל' להתמודד בנפרד בירושלים ומציעים להם דיל על פיו, "ובכל זאת הצענו לדגל התורה להשוות את מספר הנציגים במועצת העיר ירושלים, כך שיהיה שוויון מלא בין שתי המפלגות. עד כה קיבלנו בתגובה רק הודעות המדברות על פילוג".

בנוסף קוראים חברי וועדת השמונה לראשי 'דגל התורה' "לתמוך במלוא הכח במועמדה של אגודת ישראל לראשות העיר, הרב יוסף דייטש, אשר נקרא אל הדגל על ידי חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ונבחר על ידם לייצג נאמנה את הציבור בחרדי בתפקיד ראש העיר ירושלים".

בשם הוועדה נמסר כי "אחרי הסבל שעבר על הציבור החרדי בירושלים בעשר השנים האחרונות, וביתר שאת בשכונות המעורבות, הגיע הזמן שנאחד כוחות בירושלים כדי להביא בשורה לציבור החרדי ולכלל תושבי העיר. הרב דייטש מגיע לבחירות כשבאמתחתו ניסיון עשיר במועצת העיר, והישגים רבים לטובת כלל הציבורים בירושלים רשומים על שמו".

אגודת ישראל דגל התורה פילוג ועדת השמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד