ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תעלומה: היכן מסתתרות בנות הטאליבן?

תיעוד: נשות 'כת השאלים' בבית המשפט • מעצרן הוארך עד לראש השנה

שתי נשות הטאליבן החשודות בחטיפת ילדיהן והסתרתם מאבותיהם, הובאו כשהן מכוסות בשאל לבן ומשקפי שמש להארכת מעצרן בביהמ"ש | פרקליטן ניסה לטעון כי הבעלים ידעו על הקיצוניות שלהן | השופטת דחתה טענותיו והאריכה את מעצרן עד ליום ראשון | תיעוד מביהמ"ש

תיעוד: נשות 'כת השאלים' בבית המשפט • מעצרן הוארך עד לראש השנה
אחת העצורות מכת השאלים בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הובאו הבוקר (רביעי), שתי נשים המשתייכות לקהילה המכונה 'כת השאלים', בחשד כי כל אחת מהן חטפה את בתה והפרה צו בית משפט.

כתב 'בחדרי חרדים' אשר נכח באולם במהלך הדיון, מדווח כי העצורות ישבו באולם בית המשפט בפני השופטת מיקה בנקי, כשהן לבושות בבגד שחור ו'שאל' לבן מכסה את פניהן. למרות שפניהן היו מכוסות, ניתן היה להבחין כי לעיניהן משקפי שמש על מנת לטשטש עוד יותר את זהותן ואת המראה.

מאחר ומאז מעצרן הן לא משתפות פעולה עם חוקרי וחוקרות המשטרה, טרם הצליחו לאתר את בנותיהן שלא ידוע היכן הן שוהות והאם יש להן תנאי מחיה ראויים.

בניגוד לטענת המשטרה, טען עורך דינן רועי פוליטי, כי מאז נישואיהן הן נוהגות כך בקיצוניות, וכי הבעלים שלהן ידעו על כך מראש. לדבריו, מלבד התלונות שהוגשו למשטרה, הבעלים לא נחקרו וייתכן שהם יודעים היכן בנותיהן.

השופטת מיקה בנקי לא התרשמה מהסברי עורך הדין והאריכה את מעצרן של שתי הנשים בארבעה ימים, עד ליום ראשון - ערב ראש השנה תשע"ט.

בפרוטוקול שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ציינה השופטת כי "המשיבה שמרה על זכות השתיקה בחקירתה ועל כן, אין כל תימוכין לכל טענות הסנגור כפי שהועלו בדיון היום. הסנגור טען כי בני משפחתה של המשיבה יודעים להעיד על טענותיו, אלא שאלו בחרו שלא לפנות למשטרת ישראל ולמסור את המידע המצוי בידם".

"עד עתה, הבת נעדרת והחשד לפיו המשיבה יודעת היכן היא ויש בידה לאתר אותה עומד בעינו", אמרה השופטת בנקי וקבעה לגבי שתיהן, "לפיכך, מסוכנות המשיבה נובעת גם מהחשש לשלום ילדיה ולהזנחתם וגם מהחשש להיעלמות הבת".

היא הוסיפה ואמרה בהחלטתה כי "יתר על כן, המשיבה הוכיחה כי יש בידה להימלט מאימת הדין".

אחת החשודות בכניסה לאולם בית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נראה כי האפשרות המעשית לבחון את שחרור המשיבה לחלופת מעצר נמצאת בידיה. לאור נסיבות התיק ומורכבות החקירה, אינני סבורה כי יש בידי לחקור באולם בית המשפט את בני המשפחה בטרם אלו מסרו גרסה למשטרה ולא ניתן לדעת מה עמדתם לגבי הנסיבות המדוברות בהן נעדרת הבת". כך השופטת.

בנוסף, לקראת סיום הדיון פנה עורך דינן רועי פוליטי וביקש שבית המשפט יורה לרב בית הסוהר 'נווה תרצה', בו הן כלואות לבחון את כשרות המזון שניתן לעצורות.

החוקרת בתיק שנכחה בדיון השיבה לעורך הדין וציינה, כי "אתמול במהלך החקירה נכנס משגיח כשרות לפי מה שהבנתי. הנ"ל התבקשו לחתום על טופס המאשר שיביאו להן אוכל שהוא כשר בד"ץ והן חתמו בפניי".

כזכור בתחילת השבוע דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי נעצרו שלוש נשים המשתייכות לפי חזותן ל'כת השאלים' המכונות 'נשות הטאליבן', לאחר שעל פי החשד חטפו את ילדיהן מאבותיהם והסתירו אותם היכן שהוא. בפשיטה על דירתן בשכונת מקור ברוך, התגלתה הדירה כשהיא מוזנחת בצורה קשה, בנוסף לחשד החטיפה, עלה כי הן גילחו את שערות ראשן של הילדות, אחד הילדים מקבץ נדבות ברחוב וכן הם אינם מתחנכים במסגרת לימודית כלשהי.

בדיון שהתקיים ביום שני, למחרת מעצרן, הוארך מעצרן עד היום לאחר שלא שיתפו פעולה ושתקו בחקירה. היום כאמור האריכה השופטת מיקה בנקי את מעצרן עד ליום ראשון הבא - ערב ראש השנה. 

כת השאלים נשות הטליבאן הארכת מעצר חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד