י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חקירות הרב מצגר נחשפות

"מה החוצפה שאתם מדברים אליי ככה בכלל?"

בחדשות 10 פירסמו תיעוד מחקירת הרב מצגר שצולם ע"י המשטרה • בין הדברים אמר הרב מצגר: "אם הייתי עשיר, אשתי הייתה נוסעת באוטובוסים?" • כל הפרטים

"מה החוצפה שאתם מדברים אליי ככה בכלל?"
פלאש 90

לבקשת חדשות 10, התיר בית משפט לפרסם תיעוד חלק מהחקירות של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, שהורשע בקבלת שוחד בסכום של חמישה מיליון שקלים שיועדו לתרומות וריצה עונש מאסר של שלוש שנים.

בתיעוד שפורסם הערב, נראה מצגר בחקירתו במשרדי יאח"ה בשנת 2013, יושב עם מגבעת ההמבורג לראשו ופראק לגופו. "אין לא חלוקה ולא כספים ולא שום דבר" הוא אומר לשני החוקרים שיושבים מולו ומטיחים בו האשמות. "אם אני הייתי כזה עשיר ומקבל כל כך הרבה כספים, אשתי הייתה נוסעת באוטובוסים?".

"מה זאת החוצפה הזאת שאתם מדברים אלי ככה בכלל?" מטיח הרב מצגר בחוקרי להב 433. "רמת חיים, דירות, סיפורים.. תראה אין אנחנו חיים". אחד החוקרים אומר לו "אולי אתה רוצה לבקש.." אך הרב מצגר קוטע את דבריו "נו, באמת. זה הרי מוגזם".

"מה אתם עושים מכל מפגש כספים וסיפורים. ואני ואני ואני.. מה אני פה? באתם לבקר אותי בבית. מה, אני בכזה בית מפואר?". החוקר משיב לו "אמרתי, אולי אתה מספיק חכם בשביל לא לנקר עיניים". הרב מצגר השיב "אם אני הייתי מיליונר, הייתי גר ככה?".

הרב מצגר הורשע בעבירות של לקיחת שוחד; קבלת דבר במרמה; עבירות לפקודת מס הכנסה ושיבוש מהלכי משפט בכך שניסה לשכנע את עד המדינה לחפות עליו, תוך הבטחות כי "ידאג לו". 

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אחרי משא ומתן קדחתני בין צוות ההגנה המשפטי של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר למשנה לפרקליטת מחוז ירושלים עו"ד דני ויטמן, הגיעו הצדדים לעסקת טיעון במרכזה קיצוץ סכומי האישום בשוחד במחצית, מ-10 מיליון שקלים לחמישה בלבד, בתמורה להסכמה של הרב לעונש מאסר של 3.5 שנים, כאשר לאחר ניכוי שליש ירצה 24 חודשים בפועל. 

בחודש אייר תשע"ז בית משפט העליון קיבל את הערעור שהגישו פרקליטי הרב מצגר על החלטת השופט משה יועד הכהן שלא כיבד את הסדר הטיעון וקיצר את עונשו כפי שסוכם בהסדר הטיעון לשלוש וחצי שנות מאסר.

יממה לאחר קיצור עונשו בשנה, הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל לשעבר, נכנס לשערי כלא מעשיהו ושוכן באגף 10 (VIP) שם הוא שוהה עד היום ומרצה את עונש המאסר שנגזר עליו.

"אנשים טובים באו עם כסף. אני לא יודע, אבל אני בטוח שהם לא יאהבו שאתה אפילו לא זוכר מי הם" אמר אחד החוקרים לרב מצגר, בתיעוד שפורסם הערב בחדשות 10. "בחקירה הקודמת אתה טענת שאתה לא יודע מי הבעלים של החנות 'סנצ'ורי 21' בניו יורק. אתה זוכר עכשיו אולי במקרה מי בעל החנות?" נשאל, והרב מצגר השיב "לא זוכר" כשהוא מניד את ראשו לצדדים.

בהמשך נשאל האם אייזיק, בעל החנות בניו יורק "כיסה את העלות של הקניות בעצמו?" והרב השיב בשלילה, "מה פתאום" - ונשאל מיד "אולי אתה לא זוכר גם..". הרב לא נראה מתבלבל "למה שיעשה את זה? מה קרה?". החוקר השיב "כי הוא חבר שלך, החנות שלו, אז למה לא?". הרב השיב "למה שהוא יעשה את זה? אני מדבר בהיגיון". החוקר השיב לו על כך, "אנחנו לא עוסקים בהיגיון, אנחנו עוסקים בעובדות".

בעניין אמר נאמר לרב על ידי חוקרי להב 433 "אני אומר לך שדוייטש העביר ל.. (עד המדינה ששמו אבור לפרסום) 37,000 אלף דולר בשקלים". הרב הגיב "פעם ראשונה שאני שומע על זה. ... לא מעביר לי כספים, הוא גם לא נוכל". בהמשך הוא אומר "התלבשתם עלינו בלי שום קשר למציאות".

הרב מצגר לא ידע כי עוזרו כבר הסכים להפוך לעד מדינה והקליט אותו. ההקלטות, שנחשפו לראשונה על ידי כתב המשפט של ערוץ 2, גיא פלג, מתארות כיצד לכאורה שיבש חקירה והדיח עד. בשיחה הודה למעשה בקבלת כספים אסורים ומנסה לחמוק מהתיק, תוך שהוא שותל גרסאות בפי שותפו למעשים ומציע לו כסף על מנת שלא יפליל אותו. מצגר הציע לעד לומר שכספי השוחד שימשו לצדקה. בהמשך אף איים והזהיר את עוזרו שמי שהופך לעד מדינה גמור ומנודה: "אם אתה תהיה שטינקר אתה יודע מה זה? אתה כאילו מויסר, בציבור הדתי אתה גמור". 

בחקירתו, אמר הרב מצגר "אני רב, באים אלי המונים, ברוך השם ואני משתדל להיות דלת פתוחה לכל אדם. אני לא מקבל כספים, אני לא סופר כספים".

תוך כדי החקירה אומר הרב מצגר לחוקריו, לאחר שהוטחו בו האשמות שנמסרו על ידי עד המדינה, "אני לא רואה פה שום מילה אחת שהבן אדם אומר שאני קשור לכספים הללו". החוקר שואל אותו "אני המצאתי את זה? אני אומר לך מי אמר את זה ומתי". הרב מגיב "אמר. אתה מכיר את המושג 'האט הער געזוגט'? אז הוא אמר".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני מספר חודשים, בחודש אייר הגיש מצגר בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בנוסף עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה שהמשטרה תאפשר לאשתו להיות מפקחת עליו לאחר שהמשטרה לא הסכימה לכך.

הרב מצגר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד