י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המצלמות שיקרו

השופט זיכה נהגים שנקנסו על מהירות גבוהה

21 נהגים זוכו על ידי בית משפט לתעבורה בעכו, לאחר שהשופט יעקב בכר קבע שמצלמות המהירות הנייחות (א-3) אינן אמינות •   "הוכח שהמומחה לא נכח בבדיקות, אלא הסתמך על גורמים חיצוניים שאף הם לא הובאו להעיד ציין השופט

השופט זיכה נהגים שנקנסו על מהירות גבוהה
שוטר כותב דו"ח צילום: דוברות המשטרה

21 נהגים זוכו על ידי בית משפט לתעבורה בעכו, לאחר שהשופט יעקב בכר קבע שמצלמות המהירות הנייחות (א-3) אינן אמינות.

לפני כשבוע, לאחר שנושא אימות המצלמות עלה לכותרות בעקבות החשש כי הן אינן אמינות - משטרת התנועה הודיעה כי "מהנדסי הטכניון מסכמים את מכלול הבדיקות שנעשו למערכת המצלמות א-3. על פי העדכון שהעביר הטכניון למשטרת ישראל עולה כי אמינות מצלמות א-3 גבוהה מאוד".

עם זאת נמסר, כי דו"ח הבדיקות של מהנדסי הטכניון נמצא בשלבי גיבוש סופיים, ועם קבלת הדוח הסופי הוא יועבר לעיון ואישור פרקליטות המדינה. בכפוף לאישור זה, האכיפה והנפקת הדו"חות שהוקפאה בחודשים האחרונה - תחודש.

בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד תומר גונן בשם נהגים שנקנסו על עבירות מהירות באמצעות אותן המצלמות, המשטרה הפסיקה לפני כשלושה חודשים שליחת דו"חות, לאחר שעלה ספק באמינות המצלמות.

השופט קבע כי "המומחה לא אמר אמת בביהמ"ש עת העיד שהוא ואחרים מהמכון נכחו בניסויים שבוצעו בהולנד לצורך דיוק המדידה של המערכת. בהתאם, יש לתת לעדותו משקל נמוך, אם בכלל". השופט הוסיף "ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שנטען על-ידי המאשימה שבוצעו לצורך תקינת המערכת הינן בגדר "עדות שמועה" על כל המשתמע מכך". עוד אמר "הוכח שהמומחה לא נכח בבדיקות, אלא הסתמך על גורמים חיצוניים שאף הם לא הובאו להעיד מטעם המאשימה".

לאור העובדה "שתו התקן לא הוכח כלל, יש לקבוע שעובדות כתבי האישום לא הוכחו מעבר לספק סביר ולטעמי לא הוכחו כלל".

לאחר החלטת בית המשפט, אמרו במשטרה כי ההחלטה התקבלה "מבלי שנבחנו ממצאי הבדיקות המקיפות, המגיעות לסיומן בימים אלו בטכניון, ואשר מטעמים פרוצדורליים לא הובאו בפני בית המשפט". במשטרת ישראל הודיעו כי בכוונתם ללמוד את פסק הדין ולבחון יחד עם פרקליטות המדינה האם יש מקום לערער עליו בפני בית המשפט המחוזי, בין היתר עם הגעת ממצאי הדו"ח הסופי לאחר שיתקבל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד