י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דמדומי ה'תשע"ח

ראש העיר והנחש - לייבל'ה לא מסכם שנה

השבוע בלייבל'ה: עם דמדומי השנה הגדושה, לייבל'ה מתעלם מסיכומי השנה שצצים בכל עבר ואף דוחה לחלוטין את הבקשה לבחור ב'אנשי השנה' • ראש העיר שהשתעשע בנחש, ממלא המקום שתדלק לבדו, ובכירי התקשורת שנלכדו בעדשה על כורסאות במודיעין | לוהט בפנים

ראש העיר והנחש - לייבל'ה לא מסכם שנה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הגיע לסיומה של שנה ולימים של חשבון הנפש. אז נכון, בשבוע שעבר לייבל'ה היה מרותק למיטה נעבעך, ולא היה מדור כלל ועיקר, למורת רוחם של הקוראים, אך עדיין, חובה קדושה עליו לסכם את ה'תשע"ח שהיתה. שנה גדושה כל כך, עד שלייבל'ה כבר אינו זוכר מה התרחש בה.

לייבל'ה מנמיך ציפיות, הוא מסרב לבחור ב'אנשי השנה' בשום צורה שהיא, כי בשביל לייבל'ה, כל קורא מושבע, הוא 'איש השנה' הפרטי שלו. כמויות התגובות שזורמות למכשיר הסלולר של לייבל'ה הן בלתי נתפסות. אשר על כן, לייבל'ה חוזר ומבקש במטותא, להמשיך להגיב, לא להרפות חלילה, זה נותן מרץ רב להמשיך הלאה, לכתוב כל שבוע, למרות הקשיים - ויש קשיים.

אז באם לא נתראה עד יום כיפור, לייבל'ה מבקש סליחה, מחילה וכפרה מרבבות הקוראים והלייבל'ך הפזורים ברחבי הארץ והעולם. אם לייבל'ה לא נהג כראוי, שכח לפרסם דבר מה או שאר ירקות, אנא סלחו לי בלב שלם, כי לייבל'ה בסופו של יום הוא גם בנאדם, אפילו אם הוא מסתורי לגמרי.

לייבל'ה חוזר לשגרה ולחומרים הבלתי נגמרים שהצטברו באמתחתו. במסגרת פעילות ויציאה לגיבוש של עובדי עיריית בני-ברק, ראה לייבל'ה את ראש העיר הדומיננטי זייברט, שלאחרונה במסגרת ימי הרחמים והתשובה החל לחנות את רכבו במקומות מותרים, נצפה בסנפלינג. לייבל'ה יודע שקודם הניתוח שעבר ראש העיר, לא היה מעז לעשות את דבר מסוג זה.

ממלא מקומו, שנערך בכל כוחו ומרצו לכבוש את לשכתו בסערה, אברהם רובינשטיין המלך, הסיר לרגע את ה'פראק' הנצחי שלו ונלכד בעדשת המצלמה שנשלפה מיד, כאחד האדם ממש, עומד בסבלנות ומתדלק את רכבו שגומע קילומטרים עצומים, בתחנת הדלק שבפאתי עיר התורה והחסידות.

וראש עיריית בית-שמש מויישה אבוטבול, הטריח עצמו להגיע למתחם מכירת בגדים בסבסוד בעירו, שם התגודדו סביבו עקרות בית לא מעטות, ואף קיבל מהעובדים נחש אמיתי. ראש העיר אחזו בידו בהתרגשות מופגנת והשתעשע עמו דקות ארוכות שנדמו לנצח. לדבריו, הוא רגיל לעקיצות נחש מכמה מהאנשים איתם הוא עובד ומתחכך במועצת העיר. נו שוין.

בגזרת ראש העיר אלעד, שסולל את דרכו לקדנציה נוספת בבטחה, נספר לכם שהוא חגג בימים שחלפו את הולדת הבת, בשעה טובה. פרוש נצפה מוציא לבדו את התינוקת הקטנה. בנתיים, באלעד מדברים על 'קידוש' ענק שיתקיים בקרוב, בהשתתפות כל תושבי העיר ומי לא.

וחבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא, כנראה שלא יהיה בגני גאולה בחג הקרוב. הוא נצפה היום בשדה התעופה, בדרכו לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב. 

יו"ר יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שב היישר מנאות דשא בשווייץ לשמחת סיום מסכת זבחים שערך בנו בוילה בהר שמואל, בחגיגת 'זבחים' על האש, בשיעור הנמסר ע"י הרב יחיאל סבר בעמח"ס "סברי מרנן" (והעלון הפופולארי המתפרסם במגזין 'במה'). בין החוגגים מלומדי השיעור ניתן למנות את דוברו החדש של יוסי דייטש, מני גירא, אלי פולק, קובי סלע ועוד ועוד. לייבל'ה הטה אוזן והאזין לנאומו המרתק של ח"כ מוזס ואף נשאר לרקוד איתו עד שעה מאוחרת, לצלילי מארשים מקפיצים של חסידי ויז'ניץ. היה אש.

ואליהו ארנד, מנאמני ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מרחוב ראב"ד, נצפה היום ברשב"ם 23 זוכה לקבל את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לקראת השנה החדשה.

מעולם כנראה לא ראיתם את החרדים של 'כאן' ביחד, אז לייבל'ה מביא לכם תיעוד של יגאל גואטה, יקיר המדור אריה ארליך, יוסי אליטוב, מיכאל שמש, עקיבא וייס, ואוריה אלקיים ברגע של נחת בפתח משרדי התאגיד במודיעין. הם נראים מאושרים.

ושניים שיצאו השבוע למשמרת באיחוד הצלה, הראשון סגן ראש העיר קריספל, שהודיע שהולך הביתה, השני - איש החסד ישראל ירט שהגיע להתגורר בעיר ועשה משמרת ראשונה עם הסגן קריספל.

והעיתונאי שלומי גיל יצא לקרוע את לונדון כפי שתוכלו לקרוא במגזין החג של 'משפחה'. גיל, איך לא, הצטלם ליד הגלגל הענק ולייבל'ה מגיש תיעוד.  

והמשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר, מו"ל בטאון החסידות, ר' מויישה 'גאבע'-פרידמן, נצפה השבוע כאחד האדם, בקניות לקראת החג הקרב ובא, בחנות הבשר הזאלונית "סאטמאר פלייש" בויליאמסבורג. בחצר נערכים לקליטת רבבות החסידים שנכנסים ל'קויטל' אצל הרבי דרך אנשי בית האדמו"ר.. 

ואפרופו ניו יורק מי שנצפה בסליחות המקפיצות של יהודה גרין במנהטן, היה לא אחר מהזמר ישי לפידות, שנעמד לתמונה עבור לייבל'ה, יחד עם עורך הדין החרדי ישראל ענדן שקרע את ניו יורק בחודש הרחמים והסליחות.

עדיין בניו יורק הנגיד הצעיר אברומי זופניק אירח במשרדו את טייקון עולם התורה, הגרש"ב סורוצקין ששם פעמיו אל הלשכה המפוארת, בכדי להשקיע בנגיד הצעיר והאנרגטי ששמו הולך לפניו.

והשבוע היה גם ניצחון של נשיאת לשכת רואי החשבון איריס שטרק, שהסתיים בבוקר יום רביעי, לאחר לילה מותח ודרמטי בו נספרו כלל הקולות. מי ששידר רוגע לאורך כל הלילה היה בעלה של הנשיאה הנבחרת משה שטרק, שזכה לברכתו של שר התורה ובמהלך הלילה יצא יחד עם יו"ר חברת 'ריפבליק יועצים' לירון הרשקוביץ, שהוביל את הקמפיין, להליכה על חוף הים של אשקלון שם אמר, "אני מאמין בברכתו של הגר"ח קנייבסקי".

ואנשי התקשורת ישראל כהן, קובי אריאלי, ארי גלהר, נסים פרץ, יעקב גרודקה, שלומי קוק, איציק אוחנה (מן), ומלך הסלולר במגזר החרדי ישראל רויכר השתתפו השבוע בפרמיירה לסדרת 'אוטונומיות' שמשודרת ב- HOT. הסדרה עוסקת באורח חייהם של המגזר החרדי בישראל. השחקן החרדי שולי רנד שחקן בולט בסדרה נהנה בחברתם של העיתונאים.

ואפרופו כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה (מן), הוא נצפה השבוע, מתברך מהרבי ממעזיבוז לשנה החדשה, לאחר שיעור בחצר ביתו של הנגיד הנודע ר' שמוליק הלפרין.

ובשבע ברכות לבן הזמר הרב אהרל'ה הראשון, אהרל'ה סמט, שנערך במתחם בוטיק יוקרתי בירושלים, נרשמה הפקת ענק, מבית היוצר של מפיק האירועים מנחם הרשקוביץ שפינק כיד המלך את כולם.

והשבוע חגג המפיק המוזיקלי מוישי ביכלר יום הולדת 28, רעייתו הפתיעה אותו באייפון איקס חדש לצד ארוחת ערב מפנקת, למחרת ביכלר רץ אל יעקב ציונוב מנכ"ל My cell סלולר זבוטינסקי בני ברק בכדי להעביר קבצים מהמכשיר הישן לחדש.

בפעם הראשונה בחייו: ‏אמן הרגש מוטי שטיינמץ, נצפה מעתיר בתפילה בציון רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, לצד רב הסלבס של אומן ישראל ברקמן.

ושמחות בלשכתו של סגן שר הבריאות היועץ אבי דז'דק לרגל הולדת הבת.  וכן עוזר סגן השר וחבר מועצת העיר אשדוד, יעקב טסלר לרגל אירוסי בתו.

ושורת שמחות בעיתון 'המבשר' העורך בנימין ליפקין להולדת הבן לייבל'ה לא סופר כבר כמה. והסופר יקותיאל יהודה גנזל אף הוא להולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

וביתד נאמן מזל טוב ליהודה יברוב מזכיר הוועדה הרוחנית של לרגל נישואי בנו.

ומזל טוב לאיש יחסי הציבור אבי יוספי לרגל הולדת הבן בשעה טובה ביחד עם תפקיד איש יחסי הציבור במגזר אצל זאב אלקין המועמד לראשות עיריית ירושלים.

בגזרת ציון הרשב"י, ברכת מזל"ט לעסקן ואיש מירון ר' בן ציון קופרשטוק לרגל נישואי בנו. ומזל"ט ליוסי זליקוביץ ממירון, יו"ר ארגון החסד 'חסדי שבתאי' ומנהל קופ"ח מאוחדת בצפת ומרום הגליל, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ושמחה בקרב ה'הויז בוחרים' בחצרות החסידים. ההויז בחור של ההייליגער רבי הצעיר מויז'ניץ, ישעיה שטרן, נכדו של הנגיד המפורסם ר' חיים, התארס בשעה טובה.

וברכת מזל"ט להויז בוחער של האדמו"ר מדושינסקיא, הבה"ח דוד סימון מתלמידי ישיבת מהרי"ץ דושינסקיא לרגל אירוסיו.

מזל"ט לגבאי ביהכנ"ס איצקוביץ ואיש מירון יצחק יצחק שינין לרגל אירוסי בנו והולדת הנכד בשעה טובה .

ושמחות בעולם המוזיקה בעל מנגן אליעזר הופמן האורגניסט וחסיד פיטסבורג בפני עצמו לרגל הולדת התואמים. בערב שבת ראה אותו לייבל'ה בעיר אשדוד נערך לשלום זכר.

וברכת מזל טוב למתופף והבעל מנגן נחמן פרנק לרגל הולדות הבן בשמחת הברית הגיעו לחגוג כל החברים.

ולסיום ברכת מזל"ט לר' שלמה זכריה קוסטליץ חבר מועצת עיריית ב"ב, ויו"ר ארגון 'למענכם' לרגל אירוסי בתו אמש. 

לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד