י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הבולטים, המפתיעים והמאכזבים

האמנים והשירים שעשו את שנת התשע"ח

שנה מוזיקלית פוריה במיוחד עברה עלינו, עמוסת אלבומים משובחים, קליפים מדהימים, סינגלים מצוינים, ולא מעט להיטים שליוו אותנו בחתונות ובקומזיצים | בסיומה של השנה, הגיע הזמן לסכם אותה | 'בחדרי חרדים' מגיש סיכום מיוחד במינו, מפתיע ומרענן, שלא הושפע ומונע מאינטרסים 

האמנים והשירים שעשו את שנת התשע"ח

סיכום שנה ב'בחדרי חרדים': בעמדנו בסופה של שנה עמוסה וגדושה במוזיקה משובחת, 'בחדרי חרדים' קיבץ לחדר אחד - כוורת של חובבי מוזיקה מושבעים, השולטים ומעודכנים היטב בתחום, כאלו שחיים ונושמים את העולם המוסיקלי בוקר צהרים וערב, ויחד התגבש על השולחן סיכום מוזיקלי מפתיע של השנה החולפת.

מה שיוצא דופן בפרויקט הסיכום המוסיקלי של 'בחדרי חרדים', היא העובדה שהוא לא נעשה בעצה ובלחץ של יח"צנים או מקורבים למיניהם הבוחשים בתחום. הבחירות והקטגוריות שתקראו כאן, גם אם הן אינן נעימות ואפילו מפתיעות - הן בחירה נטו של 'עמך בית ישראל' – חובבי מוזיקה כמותכם, שדירגו את הזמרים, האלבומים, הביצועים לפי דעתם האישית.

אלבום השנה

במקום הראשון: מי שבהחלט הפתיע השנה עם אלבום בכורה משובח, הוא זמר החתונות אהרל'ה סמט, עם אלבומו 'אהרלה', אחרי קרוב ל-20 שנה בתחום המוזיקה.

סמט החל את דרכו בהשתלבות במקהלות חסידיות נבחרות ומשם פרץ על בימות החתונות עליהן הוא מופיע כמעט מידי ערב. אלבומו של סמט בהחלט עמד בציפיות. היה שווה להמתין 20 שנה כדי לשמוע אותו מבצע לחנים חדשים, שרובם הפכו ללהיטים בתוך זמן קצר ונכנסו אל מרחבי הריקודים בחתונות, ואל היכלי הקומזיצים.

במקום השני: בניגוד לרוב הזמרים, אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ, עשה את זה מהר יחסית. בעוד לסמט לקח 20 שנה להפיק אלבום בכורה, שטיינמץ שהפך לטאלנט עולמי בזכות קולו הנדיר וכבש במות נחשקות ברחבי העולם, הוציא את אלבומו הראשון 'הנשמה בקרבי', אחרי 5 שנים – בהם עשה חיל בתעשייה.

הוא הפציע לראשונה לפני כחמש שנים, עם סינגל שהופק על ידי חבריו לישיבה - 'אילן במה אברכך', ואחר כך התפרסם עוד יותר כשהופיע בקליפ המרגש 'אל הנער הזה התפללתי'. בהמשך התארח כסולן באלבומים של יוצרים אחרים, כמו מרדכי בן דוד ושלמה יהודה רכניץ. שטיינמץ בעל הקול הנדיר, עשה היסטוריה כאשר אלבומו נמכר במעל 30 אלף עותקים. דבר שבעידן ההעתקות (הצריבות) לא קרה כבר שנים רבות.

במקום השלישי: פצצת האנרגיה רולי דיקמן הוכיח שהכל תלוי ב'כוח הרצון', הוא עבד קשה להשיג חומרים משובחים, הוא לא התפשר על טיב העיבודים ואחרי קרוב לעשור שהוא חרך כל במה אפשרית, הוא השיק אלבום משובח, שיר אחרי שיר - להיט, מגניב ומיוחד בצורה שונה. אי אפשר להתעלם מהעיבודים הגאוניים שעל רובם חתום אחיו, "המעבד" הכי מבוקש כיום בתעשייה ולא פלא – יואלי דיקמן.

זמר השנה

גם כאן הזוכה הוא ללא ספק, אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ. הוא הכי מבוקש, הוא הכי נוכח. בנוסף, אי אפשר להתעלם מכך ששטיינמץ הצעיר, רק בן 25, התקדם מהר מאוד אל קידמת הבמה תוך שנים מועטות. הוא עשה זאת ובגדול, בעידן לא קל בכלל, כשהציבור החרדי עמוס באמנים צעירים בעלי קולות וסגנונות שונים. מוטי הצליח להתברג בשורה הראשונה עם גדולי הזמר החסידי במגזר ולהופיע על הבמות היוקרתיות ביותר.

סינגל השנה

הסינגל "נפשי" שמבצעים מוטי שטיינמץ וישי ריבו, הוא ללא ספק "הסינגל" של השנה החולפת, שהפך עד מהרה ללהיט בכל מאורע. הדואט המרתק המשלב בין סגנונות שונים – נשמע מעולה, וכאן המקום גם להחמיא למלחין שמואל יפת, החתום על להיטים רבים בעבר, בהם גם "כאייל תערוג", שביצע שטיינמץ לראשונה במסגרת ה'קומזינג' האחרון של תזמורת 'המנגנים' והפך במהרה ללהיט היסטרי.

בנוסף, זכה הסינגל ל-1,530,297 כניסות ביוטיוב, תוך חודשיים. מנין כניסות בלתי רגיל ביחס לזמן כה קצר.

קליפ השנה

"כולם שרים" של בני פרידמן, אמנם לא יצא השנה, אולם הקליפ שהופק השנה והועלה ל'יוטיוב', גרף את מירב הצפיות, מבין הקליפים המוזיקלים שהופקו השנה - סך הכל 957,594 צפיות. הלחן הינו פרי יצירתם של הצמד אלי קליין ואיצי ברי.

אחריו עם מספר צפיות גבוה ונאה למדי, שמחה ליינר עם השיר 'רבונו של עולם', בלחנו של מרדכי ברזל, שהניב 627,865 צפיות. 

השיר "ענווה" שהלחין המוזיקאי הצעיר שרולי ברונכר וביצע הזמר מידד טסה, גרף 450,745 צפיות.

מפיק השנה

התואר מגיע ללא ספק לנפתלי משה שניצלר. גאון מוזיקלי מארה"ב, שאין כמעט אלבום חסידי שיצא בשנה האחרונה, שהוא לא הטביע עליו את חותמו. כל זמר החפץ בהצלחת אלבומו, לא מבזבז זמן וכסף ומרחיק אל אולפנו הייחודי של שניצלר אי שם בברוקלין ויוצא משם כשהוא סמוך ובטוח שהשירים שבחר יהפכו עד מהרה ללהיטים היסטריים. כך למשל ניתן למצוא את טביעת אצבעותיו של שניצלר על האלבומים שיצאו בשנה האחרונה על ידי הזמרים, מוטי שטיינמץ, ארהלה סמט, מוטי אילוביץ, שמילי אונגר ושמעי ענגל.

הפתעות השנה

אלבומו של שלמה כהן "מצפים", בהחלט עמד בציפיות והנפיק לא מעט להיטים מרגשים לצד מקפיצים וגם מכר לא מעט עותקים ובצדק. כל זאת, אודות לעבודתם של הצמד שכמעט ואין אלבום שהם לא חתומים על חלק ניכר ממנו, הלא הם המלחינים והמעבדים אלי קליין ואיצי ברי. ואיך לא כמובן המעבד והקלידן עמי כהן שעובד צמוד עם שלמה, לאורך שנים רבות.

שמילי אונגר ממשיך לפרוח בעולם המוזיקה, תוך שנים מועטות מאז פרץ אל בימות החתונות בארה"ב, וכבר הספיק לחצות יבשות ולגעת בהמונים מכל גווני הקשת, והכל בזכות קולו האדיר והנדיר. אלבומו "מאך א ברכה", שהופק השנה, כלל שלל ביצועים שהפכו לנחלת הכלל, הן בחתונות, הן בקומזיצים והן בשולחנות השבת בבתי ישראל. כשטביעות אצבעותיו של המעבד הנדיר נפתלי משה שניצלר ניכרות על כל מיתר ופיפס.

גם אלבומו של יעקב שוואקי - "מוזיקה", מכר אלפי עותקים והנפיק לא מעט להיטים, בהם 'א-ב-ג' אותו הוא שר בהשראת שחרורו של ר' שלום מרדכי רובשקין מהכלא האמריקני, וכן את "תדליק את האש" שפותח כיום את כל הופעותיו - הקהל מצביע ברגליים וגם בידיים.

דודי קנפלר – זמר צעיר יחסית שהחל את דרכו המוזיקלית כחבר מקהלת 'משוררים' בארה"ב, ויצא לקריירת סולו רק לפני שנים אחדות, הפציע השנה עם אלבום בכורה בשם "החלום שלי", שהצליח מאוד, אודות ללחנים המגוונים שמרכיבים אותו, בהם לחנים מגדולי המלחינים בתעשייה, יוסי גרין, פינקי וועבר, ליפא שמלצר, ישי לפידות ואיצי וולדנר.

ובקטגוריה הזו – יש לנו גם את יהודה גרין שללא ספק ממשיך דרכו של הרב המזמר שלמה קרליבך ז''ל. גרין עושה זאת פעם אחר פעם ולא מאכזב את קהל מאזיניו ומעריציו. השנה הוא הכה בפעם החמישית עם אלבום משובח – "נשמהל'ה" – פשוט להאזין ולהתרפק.

עולם הזמר המזרחי לא שגשג השנה כבשנים עברו, שמא נכנס לתרדמת. אבל יש מי ששומר את הראש מעל המים - גדול הזמר המזרחי חיים ישראל – שאין צורך להכביר במילים אודות כשרונו בהלחנה ובהגשה. שנתיים וחצי אחרי האלבום הכפול והמשובח "אספתי רגעים", חיים ישראל חזר השנה עם אלבום משובח ומדליק בשם ''ירושלם''.

ישראל סיפר, כי למרות שזהו אלבומו ה-18 במספר, הוא מתרגש בכל פעם מחדש, עת הוא נכנס לאולפן להקליט אלבום נוסף. באלבום הכפול נטלו חלק טובי המוזיקאים בתעשייה מישי לפידות שמבצע יחד עמו בדואט את השיר ''את'', בעיבודו של המעבד יואלי דיקמן, ועד אלחנן אלחדד שתרם מלחניו להצלחת האלבום, את ''אבא כל יכול' ו"פנס קטן".

בין האלבומים החסידיים היותר משובחים שיצאו השנה, ניתן למנות את אלבומו השני של לוי פולקוביץ, כן כן, למרות שהוא נוכח רבות בחיינו המוזיקליים, כשהוא כובש את האירועים היותר יוקרתיים ברחבי העולם, וכן מתארח באינספור פרויקטים מוזיקליים, מרכניץ ועד שלאגר, זהו רק אלבומו השני המכונה "טוב לי". כמו באלבום הקודם, גם הפעם "לייווי" (כפי שהוא מוכנה בתעשייה - בציירי דגושה), לא אכזב, והוציא לאור הפקה מושלמת ומרשימה, עם להיטים רבים, אותם הוא עוטף ברגש עוצמתי הייחודי לו.

אחרי שלושה אלבומים עלומים, בהם הלהיט "בעל שם טוב", להקת 'זושא' ופומפדיתא, הפיקו השנה סינגל מקפיץ שצורף לו גם קליפ, אשר הפך ללהיט היסטרי ושיר חובה בפלייליסט של כל אירוע במגזר החרדי, מחתונה ועד קומזיץ, מדובר ב"ברוך השם".

שנה טובה ומוצלחת במיוחד חלפה על הזמר והחזן הצעיר בעל הקול הנדיר, שלום למר, מארה''ב, שהוציא את אלבום הבכורה שלו סמוך לתחילת השנה החולפת, בהפקתו של מפיק העל יוחי בריסקמן, ובין הלחנים המצוינים שבחר לאלבומו, ניתן למנות את גדולי המלחינים והיוצרים בתעשייה - יוסי גרין, פינקי וועבר, ליפא שמלצר, הערשי רוטנברג והערשי וינברגר.

למר עשה השנה היסטוריה בעולם המוזיקה החסידית, כאשר חתם חוזה בחברת התקליטים הנחשקת בארה"ב - "דקה גולד", זאת לאחר שמנהלה הנוכרי גרהם פרקר, חבר בחברת הענק "יוניברסאל מיוזיק גרופ", צפה באקראי באחד מסרטוני היוטיוב של שולם למר, הוא נדלק מיד על קולו הנדיר של הזמר החסידי הצעיר והחליט שהוא רוצה אותו.

פרקר שיתף את שאר המנהלים בחטיבה, והם היו נפעמים בצורה דומה, "הזמר הזה צריך להיות חתום כאן", החליט פרקר, "יש לו קול של אחד למיליון". הוא לא איבד זמן ופנה לזמר החרדי הצעיר.

זמן קצר לאחר הפגישה של הבכיר עם הזמר החסידי, נחתם החוזה, ובו סוכם כי החברה תנהג במלוא ההתחשבות והרגישות בעקרונותיו החרדיים והחסידיים של למר. כל פרט בחוזה, מבחירת שירים, מילים, מקורות מוזיקליים, הכל נעשה בהתאמה אישית כדי לא לפגוע בערכיו הדתיים של הזמר החסידי.

להיטי אלבומו של למר - גלשו אל רחבות הריקודים, עם "לפניו נעבוד" ו"אני מאמין". אל הקומזיצים הוא חדר חזק עם שיר הגעגוע "תנועל'ה" – המספר על חסיד שחוזר לביתו לאחר שהות אצל רבו והמנגינה המלווה את ברכת הכהנים – היא אשר מתנגנת בראשו ומזכירה לו את 'התנועה' של רבו באותה עת רצון. 

מלחיני השנה

מלחינים חדשים וצעירים נכנסו אל היכל הנגינה בשנתיים האחרונות והצליחו עד מהר להטביע חותם בכל הפקת אלבום חסידי.

הראשון והבולט שבהם, הוא הערשי רוטנברג, אברך צעיר בעל כשרון מיוחד, שמפיק גם שירים ומבצעם בעצמו. הוא מתגורר באנטוורפן שבבלגיה ומצודתו פרוסה באמצעות לחניו בכל פינה בעולם.

בין לחניו אשר נגעו ברבים, הם, "לא לנו" של ארהל'ה סמט, שאין חתונה שלא מבצעים את השיר המקסים הזה. גם הלהיט "טוב לי" - שיר הנושא את שם אלבומו של לוי פולקוביץ, וגם היצירה המרגשת 'תנועל'ה', שמבצע שלום למר. למרות שהשיר הנו בשפת היידיש, הוא גרף בשנה האחרונה מאז צאתו – למעלה מ-300,000 צפיות ביוטיוב, ועוד להיטים רבים ומוצלחים החתומים על שמו.

מלחין צעיר נוסף שהתגלה באולפנו של המוזיקאי נפתלי שניצלר – הוא הערשי וינברגר מארה"ב, שרבים מן הלהיטים שעשו את השנה באירועים, בחתונות ובקומזיצים, הם פרי יצירתו.

שלושה מהם הינם מתוך אלבומו האחרון והמצוין של שמילי אונגר, "דיינו'', "קל מסתתר" וכן שיר הנושא "מאך א ברכה". לחן נוסף שעדיין לא תפס דיו, אך צפוי לו עתיד מזהיר ומבטיח – הינו השיר "אורים ותומים" המופיע באלבומו השני של כוכב הזמר החסידי שמעי אנגל – "שנית".

מלחין צעיר נוסף החתום בשנתיים האחרונות, על לא מעט להיטים, הוא שמשי ניימן, אחד המלחינים הפורים ביותר בשנים האחרונות, שמשי מתגורר בלונדון ומשתייך לחסידות ויז'ניץ-מונסי. הוא חדר לראשונה אל תוך הלבבות בלחנו "נשמה וי ביסטו" שביצע שלוימי גרטנר באלבומו 'מנחה', והמשיך להכות גלים עם הסינגל, "אשרי מי שלא חטא", שביצע זמר החתונות הלונדוני שמילי שטיינמץ. אחר כך הוא הפתיע עם "כי שמחתני" ו"תנה בני לבך לי", המושרים על ידי מוטי שטיינמץ באלבום הבכורה שלו "הנשמה בקרבי". כולם הפכו ללהיטים.

מעבד השנה

נפתלי משה שניצלר, הוא בצדק 'מעבד השנה' עם פוטנציאל להחזיק בתואר גם בשנה הבאה, בגאונותו המוזיקלית, הוא הביא עיבודים מבריקים במיוחד. דרך עיבודיו זכה שניצלר לגעת בכל לב יהודי שהאזין בשנה האחרונה לאלבומיהם של טובי המוזיקאים הצעירים והמוכשרים, להם עיבד שירי רגש ושמחה בצורה מעוררת השתאות.

יחד עם שניצלר נמצא יואלי דיקמן שאפשר בקלות למקם אותו באותו מקום ובצדק. דיקמן הוא פצצת אנרגיה שחתום על "כל" האלבומים שיצאו בשנה האחרונה. אין זמר שלא סוגר אלבום מבלי לעבור דרכו. דיקמן ממכר וממגנט את האמנים אליו, ולא בכדי, אי אפשר להישאר אדישים לחומרים שעיבד, וקל לזהות שיר שדיקמן עיבד אותו. הוא אמנם לא חדש בתחום, אבל השנה הוא פרח ונכח במיוחד ברמה גבוהה מאד. העיבודים הדרמטיים שתפסו כל אוזן, הם למשל, "תלמידי חכמים" ו"א גוטע- וואך" ב'אלבום השנה' של ארהל'ה סמט, וכן בעיבוד השיר "טוב לי" של לוי פולקוביץ.

אחד האלבומים היותר מצליחים השנה, כפי שכבר צוין לעיל, הנו אלבום הבכורה של אחיו רולי דיקמן. העבודה שהשקיע יואלי ברוב שירי האלבום, הן בלחנים והן בעיבודים, הצעידו את האלבום אל קדמת רשימת ההפקות המוצלחות של השנה החולפת. זאת לצד עוד חומרים רבים שעיבד לאמנים שונים מכל סגנונות המוזיקה, אשר קצרה היריעה מלהזכירם.

מקהלת השנה

מקהלת השנה, היא ללא ספק מקהלת 'קולות'. היא הופיעה לראשונה לפני כשנה וחצי ומאז החלה לפרוח, להיות נוכחת ולהצליח. המנצח והמעבד הצעיר חזקי ינקוביץ, בוחר את ה'קולות' בקפידה ולו"ז האירועים ברוך השם היה מלא השנה. לצד חתונות ודינרים נחשבים, גם כמה קליפים מרהיבים שגרפו מאות אלפי צפיות.

ילדי הפלא שעשו את השנה

הוא אמנם חגג השנה בר מצווה וקולו בדרך להתבגר, אברהם חיים גרין, השם שאומר הקול, הצליח גם בשנה החולפת לגעת ברבים, בדינרים ובאירועים היוקרתיים בהם הופיע על הבמות הנחשבות בארה"ב, ריגש בקולו הענוג, מלא הכנות והכוונה מספר קאברים, שזכו למיליוני צפיות ביוטיוב.

ילדי פלא נוספים שקולם נשמע באלבומים, בסינגלים ובקליפים ייחודיים, הם שלום סאל מארה"ב ונתנאל מנת מישראל. שניהם ריגשו בקולם המיוחד בביצועים יוצאי דופן.

השירים שעשו את השנה

ברוך השם - להקת זושא. קידוש - אברהם מרדכי שוורץ ושרולי ליפשיץ. ויהי נועם – מוטי שטיינמץ. סיני – אהרלה סמט. א-ב-ג - יעקב שוואקי. מיד נגאלין – רולי דיקמן. וכל מאמינים - לוי פולקוביץ. הכל לטובה - מונה רוזנבלום. שחלק מחכמתו – שלמה כהן. אלי שבשמים - חיים ישראל. תעיתי כשה אובד – ישי לפידות. לכבוד שבת קודש – שמילי אונגר. אליך זעקו – יואלי קליין ושעיה גרוס. לבי - לוי פולקוביץ. מחר - מרדכי שפירו. 

אכזבות השנה

הכל לטובה – מונה 7

אחרי שנות ציפייה, המעבד והמלחין האגדי מונה רוזנבלום השיק את אלבומו 'מונה 7', מלבד שני שירים "הכל לטובה" ו"תשובה" שחדרו אל לב הקהל, שאר שירי האלבום לא הצליחו והאלבום נשכח במהרה. זאת כאמור לאחר כעשור שנים של ציפייה לאלבום, מאישיות כה כשרונית וגאונית בתחום המוזיקלי.

דודי קאליש – זאג שוין ווען

דודי קאליש, הנו ללא ספק, אחד המוזיקאים הבולטים ביותר בתעשיית המוזיקה החסידית, מלבד קולו המרגש והמלטף, הוא מצליח לגעת בקהלים רבים, באמצעות לחניו המופלאים, עם רפרטואר בלתי נלאה, עשיר ומגוון, עם לא מעט להיטים שהפכו לנכס צאן ברזל. אלא שלאחר יותר מעשרה אלבומים ועשרות סינגלים שלא נכללו באלבומיו, איכזב דודי את קהל מעריציו, באמצעות אלבומו האחרון "זאג שוין ווען". מלבד הסינגלים שהשיק לפני צאת האלבום אך נכללים בו, לא הצליח האמן הוותיק והמוכשר, לחדש ולפרוץ עם להיט כלשהו. אנו מקווים שהאלבום הבא יפצה על כך.

מזרח טיש – יוסף משה כהנא

אלבום הקאברים שהפיק השנה יוסף משה כהנא, היה גימיק לא הכי מוצלח שספג ביקורות קשות, בעיקר מעולם הזמר המזרחי, שלא אהב את גיור הפיוטים עליהם גדל. אולם, כהנא פיצה על כך, עם שני אלבומים חסידיים שורשיים כפי שרק הוא יודע להפיק, "שמחה טיש" ו"קומזיץ טיש 3" שיצא ממש בימים האחרונים.

מיכאל שניצלר – מימיני מיכאל

אמן הרגש והשמחה הוותיק מיכאל שניצלר, לעומת אלבומו הקודם "א נקודל'ה' שהיה ממש וואוו, מוצלח ברמות שאין לתאר ומשובח בכל קנה מידה, לא היה מצב שמישהו ידלג על שיר באלבום... הביא לנו השנה את 'מימיני מיכאל', ומלבד לחן מרטיט של פינקי וועבר 'א מצה און אויבן', הוא לא ממש הצליח לחדור אל ליבם של קהל מעריציו באמצעות שאר השירים באלבום, אולי מלבד השיר "באכע", שנכנס לתקופה קצרה אל אולמות השמחה, אך נפלט במהרה.

מוטי רוטמן - זעקתי

שנתיים אחרי זכייתו בתכנית 'הקול הבא', השיק השנה מוטי רוטמן את אלבום הבכורה שלו - "זעקתי", כאשר על מלאכת העיבודים המוזיקליים הופקד המעבד הדגול יהושע פריד, אולם לאחר השואו שהוא נתן לאורך התוכנית, ציפינו ליותר ודי התאכזבנו מהתוצאה.

זמרים שבלטו השנה ברשת

הזמר שבלט השנה בתעשייה בצורה שלא ניתן להתעלם ממנה, הוא פצצת האנרגיה בערי וובר, שהפיק כמה קליפים, חלקם קאברים שביצע בחתונות והועלו לרשת החברתית 'יוטיוב'. גם לוי פולקוביץ וזאנוויל ויינברגר בלטו השנה במיוחד, כשהופקו מהם ביצועים רבים יפים ונוגים לצפייה ולשמיעה.

זמרים שבלטו השנה באולמי החתונות

אבי אילסון ומשה קליין (חדד). קליין שהתמודד במסגרת התוכנית 'הקול הבא', ששודרה ברדיו 'קול חי' וקטף את המקום השלישי בתחרות, נכנס חזק מאוד לעולם החתונות ועושה בו חיל. גם אבי אילסון, לצד הצלחתו בתחום החתונות, הפיק השנה שני סינגלים לקראת אלבום הבכורה שלו שיצא לאור אי"ה בחורף הקרוב.

לסיום, לא שכחנו את הצעד אחורה ושני הצעדים קדימה, שעשה גדול הזמר החסידי, הגראמער ליפא שמלצר, אחרי שנה קשה שחווה, עם התדרדרות רוחנית שהשפיעה על סגנון שירתו ומראהו החיצוני, זאת לצד פטירת אביו האהוב, ממש ימים ספורים לפני ראש השנה תשע"ח, ליפא נודה ומודר מקהילות רבות והלו"ז שלו שיווע לאירועים, בסופו של דבר, לאחר מסרים מהדהדים מהקהל, הוא עשה את זה, אפשר לומר שליפא תמיד היה "יהודי פשוט", אבל כעת "ליפא בדרך", "לעילא ולעילא", וגם אם הוא עושה את זה לאט, צעד אחר צעד "גם זו לטובה". 

בימים הקרובים צפוי ליפא להשיק אלבום ייחודי, שלדברי מפיקו המעבד יואלי דיקמן, יש למה לצפות, חדשים גם ישנים ייכללו בו.

קרדיטים לתמונות: נתי שוחט-פלאש 90, קובי הר צבי 

סיכום שנה מוזיקה מוטי שטיינמץ אהרלה סמט נפתלי שניצלר ליפא שמלצר יואלי דיקמן רולי דיקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד