י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלחימה בסוריה

המורדים טוענים: "ישראל חימשה אותנו"

דיווחים זרים טוענים כי ישראל העניקה תמיכה צבאית וכספית במספר קבוצות של מורדים ברמת הגולן, הסיוע התאפיין בהעברת נשק ותשלום משכורות חודשיים ללוחמים • הסיפור המלא

המורדים טוענים: "ישראל חימשה אותנו"
גבול ישראל-סוריה צילום: רויטרס

דיווחים זרים טוענים כי ישראל העניקה תמיכה צבאית וכספית במספר קבוצות של מורדים ברמת הגולן, הסיוע התאפיין בהעברת נשק ותשלום משכורות חודשיים ללוחמים, כך פורסם היום במגזין "פוריין פוליסי".

ישראל הודתה אמנם שהיא מעבירה סיוע הומניטרי לאזרחי סוריה, במסגרת תוכנית "שכנות טובה" כשהסיוע התבצע באמצעות צה"ל, אך כעת טוען המגזין הנחשב, כי הסיוע לכאורה היה בהיקף רחב יותר, שכלל גם נשק וכספים.

על פי הדיווח, המטרה של ישראל הייתה למנוע מכוחות אירניים ומיליציות עוינות להתבסס בגבול עם ישראל. תמיכת ישראל במורדים החלה בשנת 2013, והופסקה לפני חודשיים, לאחר שצבא אסד החל לשלוט בחזרה על שטחים בהם המורדים שלטו, הסיוע הועבר למורדים בקונייטרה, בדרעה ובמקומות נוספים.

עוד עולה מהדיווח, כי תמיכת ישראל כללה בין-היתר העברה של רובי סער, תתי-מקלע, ומרגמות.

דיווח מעניין נוסף, כי מחשש שיתגלה שהנשק ישראלי, ישראל חימשה את המורדים בנשק שהעבירה אירן לחיזבאללה ב-2009. ונתפס על ידי ישראל, את הציוד העבירה ישראל למורדים דרך שלושה מעברים ברמת הגולן, המורדים קיבלו משכורת חודשית של 75 דולר, סכום נמוך, אך במצב של המורדים והמצב בסוריה זה עדיף מכלום.

אחד ממנהיגי המורדים שהסכים לדבר עם כתבת המגזין, אמר, כי "ישראל היא המדינה היחידה באזור שיש לה אינטרסים, ויש לה גם אנושיות כלפי אזרחים", האיש שדיבר משתייך לארגון "פורסאן אל ג'ולאן". המורדים ראו בישראל בת ברית, וקיוו שישראל תמנע מכוחות אסד לכבוש את הכפרים מחדש, אך ישראל לא התערבה בלחימה עצמה.

"ישראל תתחרט על שתיקתה בזמן התקיפה של כוחות אסד עלינו", אמר אחד הלוחמים. "אנחנו, וגם תושבי העיירות הסמוכות לנו, השלמנו עם המשטר של אסד, לא המשכנו להלחם, אבל הפיוס הזה ישפיע על ישראל בעתיד הקרוב".

מטעם ממשלת ישראל לא התקבלה אישור או הכחשה לדיווח, לאחר שהמגזין ניסה לקבל תגובה.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד