י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אזהרת מסע לחגים

בסיכון גבוה: הודו, תאילנד, טורקיה וסיני

המטה לביטחון לאומי פירסם היום, לקראת תקופת החגים הבעל"ט אזהרת מסע לאזרחים ישראלים ליעדים שונים ברחבי העולם • בסיכון גבוה: הודו, תאילנד, טורקיה, סיני, רוסיה ואינדונזיה

בסיכון גבוה: הודו, תאילנד, טורקיה וסיני
נתי שוחט, פלאש 90

המטה לביטחון לאומי פירסם היום, לקראת תקופת החגים הבעל"ט אזהרת מסע לאזרחים ישראלים ליעדים שונים ברחבי העולם. כאשר ישנם דרגות של סיכון שונות.

היעד שמוגדר בסיכון הכי גבוה - היה ונותר סיני. זאת על רקע ארגון הטרור הרצחני 'דאעש', הפועל באזור. בנוסף, הארגון מגדיר גם את המדינות הודו, תאילנד, טורקיה, רוסיה ואינדונזיה. מדינות אלו מסומנות ע"י המטה כבעלות סיכון גבוה.

לפי הדוח של המטה, מבין 195 המדינות בעולם, ישנן אזהרות מסע ל-6 מדינות אויב, אליהן חל איסור יציאה על פי חוק, והן כוללות את עיראק, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, תימן ואיראן.

בנוסף, המטה קבע כי ישנם 28 מדינות נוספות ברמות איום שונות. המדינות אלו הן טורקיה, מצרים וירדן, זאת לאור תשתיות וכוונת ארגוני טרור לפעול במרחב. עוד מדינות בהן האיום מסומן כגבוה הן תאילנד, אינדונזיה, הודו, חוף השנהב ורוסיה. 

המטה לביטחון לאומי אף ציין בקשה מפורטת מאזרחי ישראל לחדד את הצורך בערנות ותשומת לב בעת שהייה במקומות הומי אדם, בייחוד בתקופת החגים, ביניהם מוקדי תיירות, בתי תפילה, בתי מלון, שדות תעופה וכו'. כמו כן הודגש כי האזהרות מבוססות על מידע מוצק ומהימן, שמשקף איום ממשי בהסתמך על נתוני מודיעין.

אזהרת מסע תאילנד הודו טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד