י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חוסר ייצוג לספרדים בעיר" • חשיפה

הדיון הלילי החשאי של רבני בית שמש

חשיפה: מועצת רבני בית שמש התכנסו בחשאי לדון בטענות תושבי העיר מהציבור הספרדי על חוסר תפקידים ביצועיים לסיעה הספרדית בעיר • כל הפרטים

הדיון הלילי החשאי של רבני בית שמש
צילום: השוטרים מגנים על מסתננים מול המפגינים

חשיפה: אמש, בשעות הערב המאוחרות, התכנסה מועצת רבני בית שמש לדיון ממושך לקראת הבחירות המקומיות, כאשר ברקע טענות של תושבי העיר מהציבור הספרדי שהתלוננו בפני הרבנים על חוסר תפקידים ביצועיים לסיעה הספרדית בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רבני העיר - הרב אלחנן פרץ רב ואב"ד קהילות הספרדים רמה ב,
הרב יצחק חיים שרבאני רב ואב"ד קהילות הספרדים רמה א, והרב דוד כהן רב קהילת 'ממזרח שמש' שבקריה חרדית, התכנסו אמש (חמישי) לדיון מיוחד במשך שעות ארוכות.

כאמור, הפגישה הגיעה בעקבות טענות של תושבי העיר על אפליה בתפקידים המשמעותיים בעירייה, שניתנים על ידי ראש העיר לשותפות האשכנזיות ואילו הציבור הספרדי נותר ללא כל תפקיד ביצועי.

במהלך הפגישה, שנערכה למעלה משלוש שעות, עלו שלל אפשרויות לתקן את העוולה, כאשר אחת ההצעות הייתה שראש העיר משה אבוטבול יתמודד למועצה ברשימה עצמאית וש"ס תריץ רשימה משלה למועצה ותגרוף את כוחה היחסי בעיר.

הרבנים הודיעו כי במקרה והדבר לא יצא אל הפועל הם ישקלו הקמת רשימה חדשה או חיבורים לרישמות קיימות בכדי שראש העיר משה אבוטבול יכול לכבד את כוחה הפוליטי של המפלגה המייצגת את הציבור הספרדי העיר

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מנכ"ל ש"ס חיים ביטון וחה"כ יעקב מרגי עוסקים בימים אלו בהרכב רשימה חדשה לסיעת ש"ס בעיר והחלפת הנציגים. שמות המועמדים עלו גם בפני רבני העיר.

יצוין כי רשימת ש"ס בעיר בית שמש מונה שני נציגים ובעבר מנתה שלושה נציגים וזאת בשל התמודדותו של אבוטובול לראשות העיר, דבר שידוע כפוגע ברשימה בה הוא מתמודד למועצה (כנ"ל בירושלים ומקומות נוספים).

באם המהלך של הקמת רשימה ספרדית בעיר או התמודדות של ש"ס ברשימה נפרדת מזו של אבוטבול יצא אל הפועל, הדבר צפוי לפתוח את המשחק הפוליטי בעיר מחדש.

זאת מאחר ובש"ס המקומית יבקשו את התנאים בכדי להיכנס לקואליציה העירונית והדבר יבא על חשבון הסיעות האשכנזיות - 'אגודת ישראל', 'דגל התורה' או 'שלומי אמונים'.

'בחדרי חרדים' פנה אל מזכיר וועדת הרבנים מנחם שבתאי שאישר את קיום הפגישה אך זה סירב להתייחס לתוכן המפגש ואמר: "הרבנים יודעים אל מי להפנות את הדרישות, ולא צריכים לעבור דרך התקשורת".

משה אבוטבול בית שמש ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד