י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשל והנמשל

המלך כתב צ'ק של 50 אלף אירו לבר מצווה והסביר

סיפור נפלא לפנינו, על אודות יהודי אשר זכה למפגש בן כמה דקות, עם מלך בשר ודם, שהעניק לו באותן דקות צ'ק על סך 50 אלף אירו כמתנת בר מצווה לבנו והסביר לפשר הסכום העצום, לאדם שהכיר לראשונה רק לפני דקות אחדות 

המלך כתב צ'ק של 50 אלף אירו לבר מצווה והסביר

יהודי אחד התגורר בבניין יוקרה בעיר פריז, בניין שרוב דייריו היו גויים, אך היהודי הזה היה בקשר חם עם רוב שכניו וחי עמם בשלום. בדירת הפנטאוז של הבנין התגורר אדריכל צרפתי מבוגר ונחמד, אשר תמיד היה משוחח בנעימות עם שכינו היהודי בסבר ובמאור פנים.

יום אחד כשהיהודי חיכה למעלית בכדי לעלות לדירתו, נעמד לצידו הצרפתי המבוגר, והם החלו לשוחח קצת יותר מהשיחות המועטות שניהלו בעבר, ותוך כדי שיחה מתברר ליהודי, שבתו של השכן שלו היא אשתו של מלך מרוקו!! היהודי הסתקרן ושאל אותו האם חתנו, מלך מרוקו, מגיע מידי פעם לבקר את חמיו? ומשענה לו שכינו בחיוב, ואף אמר לו שבעוד כשבוע המלך ואשתו אמורים לבקרו, היהודי נעצר בהתרגשות ואמר לצרפתי "אנחנו היהודים בכל עניין מזכירים את מלך מלכי המלכים הקב"ה, ואני מאד מסוקרן לראות פעם אחת מלך אמיתי בפעולה, האם תוכל לקרוא לי כשהמלך מגיע אליך?" נענה לו שכינו בחיוב, ואמר לו שכשיבוא המלך, הוא ישלח לקרוא לו.

לאחר כשבוע נקשו על דלת דירתו של היהודי, והנה מבעד לדלת ניצב פקיד מלכותי לבוש מדים של בית המלוכה המרוקאי, ומודיע לו שהמלך וחמיו ממתינים לבואו בגג הבניין. היהודי הנרגש רץ לחדר הארונות שלו ובין רגע התלבש בחליפתו היקרה ביותר, בישם את עצמו במהירות ורץ אל הדלת שם המתין לו הפקיד. והם עלו יחד במעלית אל דירת הגג.

בהגיעו לשם, הוא רואה את מלכה של מרוקו, כשהוא מוקף במאבטחים חמורי סבר, יושב בנינוחות על כסא גן ואוכל פירות טריים עם אשתו וחמיו. השכן הצרפתי קם והציג את שכינו לחתנו. המלך היה נחמד ביותר והציע לו לקחת כסא ולהתיישב על ידו. היהודי הנרגש התיישב ליד המלך, ביקש רשות לברך ברכה של יהודים, ומשקיבל הרשות, בירך את ברכת 'שחלק מכבודו לבשר ודם' בשם ומלכות.

המלך התעניין בפשר הברכה, והיהודי החל להסביר לו במעט על ברכות וחלק ממצוות התורה. תוך כדי שיחה הם הגיעו לכך שבנו בכורו של אותו יהודי הולך לחוג את בר המצווה שלו בקרוב, והיהודי הסביר למלך על מצוות התפילין וחשיבותה. המלך שמע על הבר מצווה ואמר לאותו יהודי, "יש לי שאלה אליך, אבל תענה לי בכנות גם אם זו תשובה שלילית. האם אני בתור מוסלמי יכול להביא מתנה לחתן בר מצווה יהודי??", היהודי הנדהם, שתק לשנייה, אבל מיד התנער וענה שאין כל איסור בדבר. המלך הושיט את כף ידו הימנית לאוויר, ובין שנייה, שלישו הושיט אל תוך ידו פנקס צ'קים ועט מוזהב.

המלך שרבט את הפרטים בתוך הצ'ק ומסרו ליהודי. היהודי הודה לו מלבו, ובא מתוך נימוס להכניס את הצ'ק לכיסו מבלי לבדוק את תוכנו. אך המלך ביקש ממנו להסתכל במה שכתוב. היהודי העיף הצצה מהירה ונדהם: המלך רשם סכום אגדי של 50 אלף אירו!!! המלך חייך למראה התדהמה של האיש הניצב מולו, ואמר לו: "אתה בטח מתפלא על גודל הסכום, אז אני אסביר לך את מניעיי... ראה ידידי, אני לא הייתי חייב לתת לך מאומה כיון שאני מכיר אותך מס' דקות ספורות. אבל החלטתי משום מה להעניק לך מתנה, ואם הייתי מעניק לך 500 אירו זה היה נחמד ואף מכובד והיית שמח מאד. ואם הייתי רושם 5,000 זה היה עוד יותר מכובד ומרגש. אך אני מלך! וברגע שאני החלטתי לתת לך מתנה, אני חייב לתת לך מתנה שתכבד את עצם היותי כמלך, וזהו הסכום המינימלי למתנת מלך!!!".

יהודי יקר, אנו הולכים ומתקרבים לקראת המפגש עם המלך!! פעם אחת בשנה שהמלך אומר שהוא יורד אל השדה ואפשר לגשת ולבקש ממנו כל מה שרוצים.

וחובה עלינו לזכור שמלבד שהקב"ה הוא אבינו, הוא גם מלכנו, אז כשאתה פונה אליו ומבקש ממנו, תמליך אותו ותגיד לו: "אבא יקר ואהוב שלי, אני אוהב אותך ומודה לך על כל מה שאתה נותן לי תמיד, וזה המון!! אבל אבא אני רוצה בבקשה עוד..." ואז תוסיף ותגיד, "אני מבקש ממך לא רק כאבא שלי, אלא כנתין המבקש בקשה מהמלך שלו !! וכשהמלך מחליט לתת...!!!

שנה מתוקה ושמחה

יוסי הלפרין מלך מרוקו צ'ק בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד