י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה בחסידות

האדמו"ר הורה להתפזר - גויים הוזעקו לטפל

הפסקת חשמל בערב החג בהיכל בית המדרש המרכזי, הביאה דרישה נחרצת מצד האדמו"ר מבאיאן שעבודות תיקון התקלה ייעשו על ידי גויים. באם לא, ייאלצו להודיע לכל החסידים על ביטול תפילות החג ב'קלויז' | 'בחדרי חרדים' חושף: כך התחוללה הדרמה בחסידות שלב אחר שלב 

הקלויז של חסידי באיאן ברחוב מלכי ישראל
הקלויז של חסידי באיאן ברחוב מלכי ישראל

דרמה של ממש התחוללה בכניסת החג בחצר חסידות באיאן, ב'קלויז' המרכזי שברחוב מלכי ישראל בירושלים. הפסקת חשמל לא צפויה, איימה להשבית את התפילות של החסידות בראש השנה. תפילת מנחה בערב החג של אלפי החסידים, התקיימה בחושך מוחלט, כשלאחר מכן חובר החשמל לגנרטור חיצוני. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהוראת האדמו"ר מבאיאן לרבני החסידות, כל החסידים ייאלצו להתפלל במהלך החג במקומות אחרים עקב הפסקת החשמל, אך רבני החסידות הבטיחו לרבי כי כל העבודות ייעשו על ידי גויים בפיקוחם האישי. 

וכך, עד לשעת לילה מאוחרת, שהו רבני חסידות באיאן במתחם העבודות של חברת החשמל, שעשתה ככל שביכולתה לטפל בתקלה שנוצרה ולהחזיר את החשמל למצב הרגיל. לקראת השעה 23:00 בליל החג הראשון, חזר החשמל בהיכל בית הכנסת של באיאן וכן באזורים נוספים בסביבה, דוגמת 'בית טובי העיר' ושכונת 'מקור ברוך'. 

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחצר חסידות באיאן, הרסו בחודשים האחרונים את רוב הקירות ב'קלויז' המרכזי שברחוב מלכי ישראל, במטרה להרחיב את בית המדרש ולבנות מרכז עולמי לחסידים. המהנדסים שבדקו את המקום גילו כי רוב העמודים החוצים את היכל ה'קלויז' ניתנים להסרה, למרות שבתחילה חשבו שהדבר בעייתי וכך בית המדרש הפך לחלל גדול שהקל על אלפי החסידים בראש השנה. 

 

ראש השנה חסידות באיאן הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד