י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
באמצע ראש השנה

אחרי התפילות: הרבי חלף ליד המלון המחודש והמשילו כמשל

התפילות בחסידות צאנז בימים הנוראים - ידועות באורכן, בשל אמירת התיבות במתינות, בשל כך, בשני הימים סיימו את התפילה לאחר השעה 18:00, ביום השני (אתמול), כאשר חלף הרבי על יד המלון הוותיק ששופץ ונפתח ערב חג, הוא הפתיע את מלוויו במשל הקשור במלאכת בנייתו

הרבי מצאנז בטיש נעילת החג אמש. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מצאנז בטיש נעילת החג אמש. צילום: משה גולדשטיין

התפילות בראש השנה בחצר חסידות צאנז, עברו בהתרוממות ובאריכות כידוע. בשני הימים החלו את התפילות בשעה 8:00 וסיימו אותן בשעה 18:15, כשיש רק הפסקה של 20 דקות לפני תקיעת שופר.

אלפים השתתפו בתפילות שנערכו בהיכל הגדול 'היכל רוזנברג' בקריה בנתניה, והשנה הוסיפו עוד מתחם חדש של טריבונות, לבחורים שעומדים כל התפילה על מקומותיהם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי סיפור מעניין התרחש ביום השני אחרי התפילה, כשיצא הרבי מההיכל, הוא חלף על יד מלון 'גלי צאנז' המיתולוגי, שרק בערב החג סיימו את שיפוצו ולמעלה ממאה אורחים הספיקו להתאכסן בו, לאחר ששופץ לבלתי היכר.

בדרך הילוכו אמר הרבי לחסידים שהצטופפו ללוותו לביתו: "הרי אנו נמצאים בדור של עקבתא דמשיחא... לצערנו עדיין לא זכינו לקבל פני משיח צדקינו. ולכאורה קשה, היו בדורות לפנינו צדיקים ושרפי מעלה והם לא הצליחו להביא את הגאולה. הייתכן שאל הרבי שאנו בדור המגושם שלנו כן נצליח להביא את המשיח?".

וענה הרבי בדרך צחות: "הנה כעת עברנו ליד המלון המפואר החדש. קודם לבנייתו ישבו אדריכלים. מתכננים. קבלנים. ושאר אנשי מקצוע בכירים... אבל, בלי הפועלים הקטנים שעבדו עד ערב החג ממש לנקות ולתפעל את המלון, לא היה באפשרות לפתוח את שערי המלון". 

"אנחנו", סיים הרבי: "הפועלים הקטנים שמכינים את הדור לביאת המשיח והגאולה השלימה...".

חסידות צאנז ראש השנה מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד