י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אמיתי או מזויף?

"מכתב מזויף": האם הרבנים החרדים מביעים תמיכה באנטישמי?

מכתב עליו חתומים גדולי רבני ודייני לונדון, מעלה תהיות, האם הוא אמיתי או שמא זויף | מדובר במכתב המביע תמיכה במועמד האנטישמי לראשות הממשלה | תושבים חרדים טוענים כי מדובר בסיקריק שזייף | אולם, אפשר גם לשער שהרבנים הביעו תמיכה בשל חששם שייבחר ויתנכל

רבני לונדון בכנס נגד גזירת החינוך
רבני לונדון בכנס נגד גזירת החינוך

הבריטים מבולבלים. מכתב עליו חתומים 29 רבנים ודיינים מלונדון, המביע תמיכה ביו"ר המפלגה הבריטית האנטישמי, שהתפרסם בערב ראש השנה, מעלה תהיות - האם הוא אמיתי או שמא זויף.

משיחות שקיים כתב 'בחדרי חרדים', עם תושבים חרדים בלונדון, עולה כי ככל הנראה מי שעומד מאחורי המכתב, הוא סיקריק ידוע, אך מאחר ואין חתימות בכתב יד, רק את שמות הרבנים, אי אפשר לדעת האם המכתב אמיתי.

כך או כך, יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין - האנטישמי, נהנה מתמיכה חרדית, בקרב אלו שמאמינים כי המכתב אותנטי, זאת בעוד, איש אינו מוכן לקחת אחריות על המכתב.

המכתב המדובר

במכתב, שהתפרסם בבריטניה ולא קיבל פרסום בכלי תקשורת כלליים, כשמכתב כזה אמור לעשות רעש לא מבוטל, מעלה תהיות רבות, מי מנסה להשתיק את תמיכתם של רבנים חרדים במנהיג האנטישמי של מפלגת העבודה הבריטית.

במכתב שהתאריך בו הוא מלפני כשבוע, מביעים 29 רבנים חרדים תמיכה במועמד ג'רמי קורבין, הם שוללים את הפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם יהודים מתכננים לעזוב את בריטניה, אם קורבין יבחר לראש ממשלה.

"נחרדנו לשמוע אשר ישנם כאלו שמפיצים שמועות אשר היהודים בענגלאנד מאוחדים כנגד ראש מפלגת לייבר, מר ג'רמי קורבין, ופרסמו שבשביל זה חושבים יהודים פה לעזוב את ארץ ענגלאנד, מחשש אשר ייבחר להיות ראש ממשלה", כותבים הרבנים.

"אשר על כן אנחנו מגלים דעתינו אשר אין לנו שום שייכות ח"ו מכל וכל בפעולות הבלתי אחראים הנ"ל, יהודים נאמנים לה' ולתורתו ודורשים בשלום המלכות אשר דרים בה ונוהגין כבוד במנהיגי', וח"ו לא יעלה על הדעת להתגרות עם 'פאליטישע לידערס' (מנהיגים פוליטיים), כמו שהורו לנו חז"ל, וכמו שנצטווינו ע"י הנביא ירמי' (כט ז) דרשו את שלום העיר אשר הגליתי אתכם שמה והתפללו בעדה אל ה' כי בשלומה יהיה לכם שלום". נאמר עוד במכתב.

על המכתב חתומים רבנים מוכרים ומובילים בציבור החרדי בבריטניה, ובראשם גאב"ד לונדון הגה"צ רבי אפרים פאדווא.

המכתב שכאמור אינו מאומת, מגיע אחרי פרסומים על כך, ש-40 אחוז מיהודי בריטניה, שוקלים לעזוב את בריטניה, אם קורבין יבחר לראשות ממשלה, ואולי כניסיון לא לשבור את כל הקשרים עם המנהיג האנטישמי, הרבנים פרסמו מכתב תמיכה בו, כדי שאם אכן קורבין יבחר, שלא יבולע לקהילה החרדית.

כך או כך, המכתב כבר מעורר סערה ברשתות החברתיות, ורבים ממתנגדיו של קורבין תוקפים את אותם רבנים החתומים על מכתב התמיכה באנטישמי.

גרמי קורבין לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד