י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכסף הוחזר

בזיון המת: דרש 15,000 ש"ח לקבורה ונעלם

מאות בני אדם, שהגיעו אמש (מוצאי ראש השנה) להלוויה בהר המנוחות, המתינו במשך זמן רב למנוח - שנשאר בחדר הקירור בבית החולים, לאחר שאדם הבטיח 'לסדר' את ההלוויה ואף קיבל על כך תשלום מראש | הסיפור המלא

אילוסטרציה. צילום: משה שי, פלאש90
אילוסטרציה. צילום: משה שי, פלאש90 צילום: משה שי, פלאש 90

מאות בני אדם, שהגיעו אמש (מוצאי ראש השנה) להלוויה בהר המנוחות, המתינו במשך זמן רב למנוח - שנשאר בחדר הקירור בבית החולים, לאחר שאדם הבטיח 'לסדר' את ההלוויה ואף קיבל על כך תשלום מראש.

"אתמול בשעה 12:40 קיבלתי טלפון מיצחק הנו, מנהל מבני דת בעיריית ירושלים. הוא סיפר לי על משפחה שמשעה 22:30 ממתינים בבית העלמין, אך המנוח וחברא קדישא אינם" מספר ל'בחדרי חרדים' מנהל חברה קדישא "קהילת ירושלים", חנניה שחור. "בשלב מסויים בני המשפחה חשדו שאותו אדם שלקח מהם כסף - עקץ אותם ותוך כדי הציבור התחיל להתפזר".

יהודה הנפלינג, איש חברה קדישא קיבל שיחת טלפון מהמנהל, ותוך שעה החל מסע ההלוויה. מדובר בצעיר שעבר ניתוח לקיצור קיבה, אך מצבו הרפואי הסתבך והוא נפטר בבית החולים הדסה עין כרם ביומו ראשון של ראש השנה.

"מי מחבריו של המנוח אמר שמי שאמור לארגן את הקבורה זה חברה קדישא לעדת הספרדים בירושלים, שם אכן אישרו לי את הדבר" הוסיף שחור, "אבל, לאחר 3 דקות התקשר המזמין - עמוס, וביטל תוך שהוא מנמק שהוא כבר הזמין אצל חברה קדישא קהילת ירושלים".

כשעה לאחר שקיבל את הפנייה, ח"ק קהילת ירושלים התחילו לטפל במנוח ובשעה 4:00 לפנות בוקר לערך, המנוח הובא לקבורה. "הוא עבר ניתוח וביום שני בשעות הצהרים הוא נפטר" סיפר יצחק ל'בחדרי חרדים', אביה של בת זוגתו של המנוח ז"ל.

המנוח התגורר עם אמו ולא היה בקשר עם אביו. "במהלך המאמצים לאתר את אביו ולעדכנו, שוחחנו עם אחד הדודים שסיפר לנו שאחיו, אביו של המנוח - נפטר יומיים קודם לכן, בשבת". בת זוגו ואביה החלו לאסוף כסף כדי להביא אותו לקבורה במקום מכובד.

"הגענו לבית החולים, אחד הנוכחים במקום, נתנאל, אמר שהוא יכול לארגן קבר באמצעות חברה קדישא ספרדים, שהוא לא כוך ולא קבר מעל קבר, בסכום של 15 אלף ש"ח, באמצעות אחיו. לא רק המחיר זול, אלא שהוא הודיע שישלם בעצמו 5,000 כך שנותר לאסוף עוד 10,000 ש"ח אותם יעביר לאחיו שמקושר בחברא קדישא".

בת הזוג הגיעה לבית אם המנוח, שם ראו שבנו 2 אוהלים לימי השבעה, כך שהכל היה נראה בסדר מבחינתם. אם המנוח החליטה שהיא רוצה שחברה קדישא קהילות ירושלים יבצעו את הקבורה. "אז, נתנאל ביקש את ההפרש של 10,000 ש"ח ואמר שאחיו מסדר את הכל. החברים הלכו לבנק ומשכו בס"ה 7,000 ש"ח, אחד הנוכחים אף תיעד את העברת הכסף". עד כאן, הכל נראה מושלם.

נתנאל, מקבל את הכסף וסופר

הודיעו כי ההלוויה תיערך בשעה 22:30, מאות מכרים וחברים הגיעו להשתתף במסע ההלוויה, אלא שמשהו שם הסתבך. "כולם עומדים ומחכים, אין אף איש של חברה קדישא, אנחנו לא רואים שמישהו מגיע לעשות טהרה, לא יודעים היכן בכלל נמצא המנוח" מספר יצחק ל'בחדרי'. לדבריו, ניגש לאחד החברים שדיבר עם ה'חבר' נתנאל שאמר שההלוויה תיערך רק למחרת.

"לאחר מספר שיחות הבנתי שהמצב ביש ואין עם מי לדבר. מישהו שם פנה ליצחק הנו מעיריית ירושלים, וזה הפנה את העניין לחנניה שחור מנהל חברה קדישא קהילת ירושלים שיצר איתנו קשר" מספר יצחק. רק אז התברר שהמנוח עדיין נמצא בבית החולים, עד לאותו רגע אף אחד לא טיפל בעניין והם רק שילמו כסף. "התקשרו למשטרה שיגיעו למקום כדי להיווכח בעצמם בעוקץ".

"החברים שלו ממש היו עצבניים, חששתי שמישהו מהם יקח את החוק לידיים וניסתי לעצור בעדם" אומר יצחק. תוך זמן קצר, אנשי חברה קדישא קהילת ירושלים הגיעו, סידרו את הטפסים ואישורי הקבורה וההלוויה נערכה בהשתתפות של כ-70 איש בלבד, מאחר והשאר כבר התפזרו.

עשרות מלווים את המנוח בדרכו האחרונה. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

אחד החברים שהצליח לתפוס את נתנאל טלפונית, אמר שאחיו יחזיר לו את הכסף. "אני לא שמעתי בעבר על מקרה כזה, שאדם מהתל במשפחה ומתחזה לאיש חברה קדישא, בזמן שהמת מוטל בפניהם ואף מוציא מהם כספים. זה מקרה חמור מאוד", אומר ל'בחדרי חרדים חנניה שחור.

לסיום, ביקש שחור להבהיר, כי בניגוד לפרסומים שונים, לא מדובר באדם בעל חזות חרדית, כפי שניתן לראות בתיעוד.

עם פרסום הכתבה, דיווחו בני המשפחה ל'בחדרי חרדים', כי הכסף ששולם עבור הקבורה הוחזר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד