י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גורם בש"ס: "התנגדות חריפה למינוי"

חשיפה • הסערה הש"סית חוזרת: הגו'ב החדש של יגאל גואטה

לאחר שעזב את ש"ס בעקבות התבטאויות חריגות - השר אזולאי חתם על מינוי חדש לחבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה • גורמים בש"ס זועמים: "מינוי זה לא יעבור את אישורו של נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן וצפוי להיתקל בהתנגדות חריפה" • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: הדס פרוש. פלאש 90
צילום: הדס פרוש. פלאש 90

חשיפה: בעוד המערכת הפוליטית נערכת לקראת הבחירות המקומיות ולאחר שהתפטר משורות המפלגה בשל התבטאויות בנושאים שאינם ברוח היהדות, ש"ס החליטה להחזיר את חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה לתפקיד ביצועי אחר, במינוי ישיר של השר לשירותי דת דוד אזולאי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. כל הפרטים בפרסום ראשון.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', המדובר הוא על ראשות מינהלת בית העלמין ברקת במרכז הארץ, תפקיד שהחזיק בעבר הרב רפאל פנחסי מזכיר מועצת חכמי התורה לשעבר, ובקדנציה האחרונה אוייש בידי צבי הנדל איש הציונות הדתית ע"י סגן שר הדתות לשעבר אלי בן דהן. כיום, כאשר המשרד לשירותי דת נמצא בשליטת ש"ס, מבקשים במפלגה הספרדית לאייש את התפקיד בידי איש מטעמה, חבר הכנסת לשעבר גואטה.

על פי מידע נוסף שהגיע ל'בחדרי חרדים', כתב המינוי של גואטה כבר הוחתם על ידי השר דוד אזולאי והוא צפוי להתפרסם ברשומות בקרוב, כמובן, באם מניעים חדשים לא יופיעו ברגע האחרון.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי נושא הזיקה הפוליטית של גואטה נבחן על ידי הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת – שאישרה את המינוי בטענה שכישוריו וניסיונו הציבורי – לרבות בתפקיד עבר בחברה קדישא ת"א – מאפשרים את מינויו של הח"כ המודח.

המינוי של גואטה צפוי לעורר זעם רב בקרב שורות מפלגת ש"ס, זאת בעקבות העובדה שגואטה הודח מתפקיד חבר כנסת בהוראה מפורשת של מועצת חכמי התורה ובראשם נשיא המועצת חכם שלום כהן, שהתבטא בחריפות נגדו, לאחר משפטים בעייתיים שנאמרו על ידו, ולאחר שהאחרון התעקש שלא לחזור בו מדבריו.

ואכן, בשיחה עם גורם בש"ס, הוא אומר ל'בחדרי חרדים' כי "לא יתכן שמי שהודח מחברותו בש"ס בעקבות התבטאויות בנושאי תועבה, יכנס בדלת האחורית בתפקיד כל-כך רגיש וקדוש של טיפול בנפטרים, תפקיד המצריך החלטות רגישות מאוד והיבטים הלכתיים רבים".

לדברי גורם נוסף ששוחח הבוקר עם 'בחדרי חרדים', "מינוי זה לא יעבור את אישורו של נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן וצפוי להיתקל בהתנגדות חריפה. אין לי ספק שכשהנושא יגיע לפתחו של נשיא המועצת זה יעצור שם. זה לא יעבור", אומר הגורם ומוסיף כי "ש"ס כיום היא מפלגה של בני תורה וכל ניסיון להכניס למערכת אנשים שאינם כאלה בלשון המעטה, גורם לבריחת קולות המונית של האברכים ובני התורה".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי סערת המינוי של גואטה – כפולה, זאת מאחר שהמינוי הוצע לפני תקופה קצרה לסגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל, אך זמן קצר לאחר מכן הודיעו לו במפתיע כי התפקיד יועבר לגואטה.

גורמים בסביבתו של השר אזולאי אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "השר אזולאי פעל והביא את המינוי לפועל ממיטת חוליו מתוך הכרה בפעילותו הציבורית של גואטה בתחום זה. גואטה היה בעבר חבר הנהלה בחברה קדישא ת"א ואף נבחר על ידי היועמ"ש לממשלה דאז אליקים רובינשטיין, לחבר ועד מנהל מטעם ואף הוביל את הצוות בהצלחה יתרה".

עוד אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "גואטה שסירב בעבר עד כה לקבל תפקידים בכירים – נאות לקבל על עצמו את התפקיד – לאור מורשתו של אביו שכבר בתוניסיה שימש בחברה קדישא בחסד של אמת".

'בחדרי חרדים' פנה לאנשי ביתו של נשיא המועצת, שמסרו כי לא שמעו על מינוי שכזה.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה, "נושא מינוי יו"ר מועצת בתי העלמין ברקת הונח לפתחו של השר לשירותי דת שבקש את מנכ"ל המשרד לעסוק בנושא".

במשרד הוסיפו, "הנושא נבחן לפי אמות המידה המקצועיות. הניסיון של המתמודדים הוביל את מנכ"ל להכריע בין המתמודדים השונים שכולם היו מצוינים".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד