י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוף לסכסוך?

העולם בהלם: פוטין מעוניין לעשות שלום

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנה היום לראש ממשלת יפן, שינזו אבה והציע לו לחתום על הסכם שלום שיפסיק את היריבות הקשה בין המדינות | הסיפור המלא

פוטין. צילום: רויטרס
פוטין. צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנה היום לראש ממשלת יפן, שינזו אבה והציע לו לחתום על הסכם שלום שיפסיק את היריבות בין המדינות.

לפני 70 שנה רוסיה ויפן סיימו את מלחמת העולם בשניה כשיפן נלחמת לצד הנאצים, ומאחר שמעולם לא נחתם הסכם בין המדינות, הפתיע פוטין את באי הפסגה הכלכלית בוולדיווסטוק והושיט יד לשלום לראש ממשלת יפן.

אתמול, במסגרת הועידה הנשיא הרוסי יחד עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג בישלו יחד יחד חביתיות, ואכלו ושתו וודקה וקוויאר ביחד. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

פוטין הציע ליפן, לחתום על הסכם שלום, עד סוף השנה, כדי לסיים באופן פורמלי את פעולות האיבה בין שתי המדינות.

נשיא רוסיה אמר במהלך דיון של תשובות ושאלות שנערך במסגרת הוועידה, "בוא נסכם הסכם שלום לפני סוף השנה בלי תנאים מוקדמים", הפתיע הנשיא הרוסי, זהו צעד לא צפוי, מאחר וזה מראה כביכול על חולשה רוסית, דבר שפוטין לא אוהב להראות לעיני העולם, "אנחנו כבר מדברים 70 שנה, אפשר לדון על הכל", סיכם פוטין.

זמן קצר לאחר שפוטין הציג את ההצעה הדרמטית, דובר ממשלת יפן בטוקיו אמר, כי יפן רוצה להחזיר את האיים באוקיינוס ​​השקט, שנתפסו בידי הכוחות הרוסיים בימים האחרונים של המלחמה, לפני שיחתום על הסכם שלום.

בהמשך השיחה פוטין לחץ ואמר: "זו לא בדיחה". הנשיא הרוסי הסביר את המהלך הדיפלומטי יוצא הדופן ופירט שהתכוון לחתום הסכם ואז למצוא יחד פתרון לכל הסוגיות.

רוסיה ויפן נמצאים במחלוקת במשך שבעה עשורים על האיים, וכתוצאה מכך עדיין לא הסתיימה רשמית מלחמת העולם השנייה מבחינת שתי המדינות. הסכסוך ביטל את הקשרים הכלכליים בין שני המדינות, וכעת פוטין רוצה להחזיר את הקשרים הכלכליים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד