י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רצח בדם קר"

כתב אישום חריף נגד הפלסטיני שדרס למוות

חודש לאחר התאונה, הוגש כתב אישום חמור, נגד נהג מונית פלסיטני שדרס למוות את חווה חיה רויזן (42), תושבת עמנואל ע"ה, ליד חוות גלעד | כל הפרטים

כתב אישום חריף נגד הפלסטיני שדרס למוות
זירת הפיגוע בחוות גלעד צילום: רועי חדי

כחודש לאחר התאונה, הוגש כתב אישום חמור, נגד נהג מונית פלסיטני שדרס למוות את חווה חיה רויזן (42), תושבת עמנואל ע"ה, ליד חוות גלעד.

הנהג הפוגע שנסע במונית פלסטינית, כמאל קאדרי כבן 60, פגע במנוחה והמשיך בנסיעה לכיוון בית ג'ת. מספר שעות לאחר התאונה, הנהג הסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית ולאחר שלושה ימים הועבר לכוחות הביטחון בישראל. הוא טען, כי מדובר בתאונה וכי נמלט מחשש שיפגעו בו.

תחילה עלה חשד כי מדובר בפיגוע דריסה, ולכן הפלסטיני נחקר בין היתר גם על ידי שירות הביטחון הכללי. במסגרת החקירה בוצעו פעולות רבות ומגוונות ונאספו ממצאים וראיות, ובמערכת הביטחון העריכו כי מדובר בתאונה. בתום חקירת המשטרה הועבר התיק לפרקליטות הצבאית לעיון והחלטה.

היום (רביעי) הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום כנגד הנאשם ומעצרו הוארך בשבוע. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון, כמאל הואשם בגרימת מותה ברשלנות של חוה חיה רוזין ע"ה בה פגע עם רכבו ובגין הפקרה לאחר פגיעה. זאת, בעקבות מעורבותו בתאונת דרכים קטלנית.

כתב האישום הוגש לאחר שמהחקירה שנערכה עלה כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. בצה"ל אמרו כי משפחתה של רוזין ע"ה עודכנה מראש על הגשת כתב האישום.

"זה מיליון אחוז פיגוע" אמר שמואל רויזן, בעלה, בשיחה עם ynet לאחר הפיגוע. "בלב שלי אני בטוח שזה פיגוע דריסה. יכול להיות שזה היה מחבל לבד שפתאום החליט לעשות את זה".

"מבחינתנו מדובר בפיגוע לכל דבר ועניין" אמר ראש מועצת שומרון, יוסי דגן לאחר התאונה. "הצומת הוא צומת מואר, עם עמודי תאורה של נתיבי ישראל, אין שום סימן לחריקה ועצירה, לא לפני מקום הפיגוע וגם לא לאחריו. כלומר הנהג לא הופתע מהתאונה. מבחינתנו זה עוד פיגוע קשה של רצח בדם קר, של תושבת השומרון בכביש מרכזי במדינת ישראל".

פיגוע דריסה מונית פלסטינית חוות גלעד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד