י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האזינו להקלטה

כחלון על הדיין הטריפוליטאי: "הוא עילוי"

בעצרת סליחות לבני העדה הטריפוליטאית התייחס השר כחלון לבחירת הדיין הרב אמיתי ושיבח את הרב בוארון - הפותר קושיות מהמסובכות שהיו במדינת ישראל • האזינו להקלטה

השר כחלון במעמד הסליחות עם הגאון רבי ציון בוארון
השר כחלון במעמד הסליחות עם הגאון רבי ציון בוארון

בעצרת סליחות מרכזית שנערכה ביום חמישי, ערב ראש השנה, בראשות הגאון רבי ציון בוארון ובהשתתפות שר האוצר משה כחלון וראש עיריית הרצליה משה פדלון, התייחס השר כחלון למינוי הדיינים שנבחרו באותו היום ושיבח את הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הרבנים הספרדים בדורנו. 

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע שר האוצר אומר: "כבוד הרב בוארון, אני לא יודע אם אתם מכירים או לא, הוא ממש מהגדולים שיש במדינת ישראל. כמנהג העדה הלובית אנחנו נגועים בצניעות לכן לא תשמעו את הקולות ולא את הפסיקות ולא את פתירת קושיות מהמסובכות שהיו מדינת ישראל - הרב בוארון פטר אותם, מישהו אחר לקח את הקרדיט, אבל זה גם בסדר, אבל את הסוגיות המסובכות זה הוא, אני אומר את זה באחריות בבית הכנסת - כשמאחוריי היכל הקודש, אי אפשר... אתם יודעים אנחנו נזהרים".

השר המשיך וסיפר "ואם תרשה לי לספר לפני שנה וחצי כשבאתם הוא הגיע אלי ללשכת השר אני התרגשתי, אמרתי: אני אבוא אליך, הוא אמר: לא לא אני אבוא אליך (הייתי אצלו בבית ביקרתי), הוא אמר אני אבוא אליך ללשכת השר, הוא בא אליי אם אדם שבאמת ראוי לכל הדעות, רק אתם מכירים את החיים - לא מחובר למקומות הנכונים, יכול להיות ראוי כמה שהוא רוצה, ואמרתי כבוד הרב אם כבר הגעת לפה, לא צריכים אותי. באמת העוצמה של הרב וההשראה של הרב, אמרתי אתה הולך לקבל את מה שרצית גם בלעדי גם אם אני הולך עכשיו הביתה אם הרב הטריח את עצמו אתך להגיע לפה, זה שלך".

עוד הוסיף השר: "וב"ה היום זה הסתיים ויש לנו באמת דיין (הרב אמיתי מ.ו.) אומנם הוא בן העדה אבל לא בגלל שהוא בן העדה הוא מוכשר והוא אחד העילויים שיש ואנחנו עוד נשמע עליו רבות". 

משה כחלון שר האוצר הרב ציון בוארון הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד