י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לחוק

עקיפה: בימ"ש הכיר בגיור פרטי שאינו מוכר

בית המשפט בישראל עוקף את הממסד הרבני ומאשר גיורים שאינם מוכרים בחוק | על פי הפרסום הבוקר ב'ידיעות' בימ"ש מחוזי בי-ם הכיר בגיור אישה שבוצע בבית דין פרטי שלא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל: "אם הרבה אנשים יצטרפו, אז לרבנות לא תהיה ברירה והיא תצטרך למצוא פתרונות", אומרת הגיורת

עקיפה: בימ"ש הכיר בגיור פרטי שאינו מוכר
בית משפט צילום: פלאש 90

בית המשפט מכה שוב. הפעם בסוגיית הגיור. לאחר שחוק הגיור, אותו ביקשו לקדם במפלגות החרדיות, תקוע מזה כשנה וחצי, בשל התנהגותו של השר אביגדור ליברמן, בית המשפט המחוזי הורה למשרד הפנים לקבל לראשונה גיור שנערך בבית דין פרטי.

על פי הפרסום של קובי נחשוני ב'ידיעות אחרונות', בית המשפט המחוזי בירושלים הורה בימים האחרונים, כי על משרד הפנים לקבל את הגיור הפרטי שערכה י' בבית דין ליברלי מהציונות הדתית, שלא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל.

על פי החוק, גיור פרטי שנערך בישראל, בין אם בית דין חרדי או בית דין רפורמי אינו קביל חוקית והלכתית, לפני כ-18 שנה נסדק לראשונה עניין הגיור בישראל, לאחר שבג"ץ פסק כי גיורי הזרמים הליברלים יוכרו על ידי משרד הפנים לצורכי רישום אוכלוסין, אך לא יוכר ע"י הרבנות.

לפני כשש שנים בג"ץ הכיר לראשונה בגיור פרטי חרדי, שנערך בבית הדין של הגר"נ קרליץ והגיורת הוכרה כזכאית בחוק השבות, אך לא היה מדובר בפסיקה כללית אלא בפסיקה ספציפית על אותה גיורת.

י' צוטטה ב'ידיעות אחרונות' כשהיא אומרת כי, "הרבנות עושה טעות בכל ההתייחסות שלה למאות אלפי העולים חסרי הדת, אנשים שעושים צבא ומשלמים מיסים, שאת הדבר הכי בסיסי של להתחתן הם לא יכולים לעשות. העתיד של הילדים שלנו מדאיג אותנו, אם הם ירצו להתחתן ברבנות יעשו בדיקות ויראו שיש בעיה".

לדבריה, "אני יודעת ששווה להילחם. אנחנו המתגיירים היחידים שהוכרו בינתיים, אבל אם הרבה אנשים יצטרפו, אז לרבנות לא תהיה ברירה והיא תצטרך למצוא פתרונות. ככל שנלך עם זה רחוק יותר זה יוכל לפתוח גם את הדלתות הכי נעולות".

על פי הפרסום ב'ידיעות', י' עברה את הליך הגיור במכון "גיור כהלכה" שהוקם על ידי רבנים מהזרם הליברלי בציונות הדתית, שטוענים כי הרבנות "מחמירה יתר על המידה" בהליך הגיור הרשמי והחוקי.

גורם פוליטי חרדי מעריך הבוקר ואומר ל'בחדרי חרדים', כי הפסיקה הזו צפויה לגרום לחברי הכנסת החרדים לשנס מותניים ולנסות לקדם שוב את חוק הגיור, וזאת לאחר שבמהלך הקיץ הוגשו מסקנות וועדת הגיור על ידי השר לשעבר משה ניסים, שעוררו זעם רב בקרב ראשי הסיעות החרדיות.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסר אז בתגובה לפרסום הדו"ח: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו".

דרעי דרש להחזיר את הצעת החוק שלו, אליה התנגד שר הביטחון ליברמן, לפיה תעוגן בחוק כי המדינה תכיר רק בגיורי הרבנות הראשית, דרעי דרש בזמנו לעלות את החוק לישיבת הממשלה הקרובה, אך הדבר לא נעשה עד כה.

גיורים פרטיים חוק הגיור בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד