י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הולך הביתה

סוף לשמועות! ארדן שיגר הודעה לאלשיך

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נפגש עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת | אלשיך יסיים 38 שנות שירות בארגוני הביטחון השונים | אחה"צ תתקיים מסיבת עיתונאים, בה יכריז השר על זהות המועמדים הסופיים

סוף לשמועות! ארדן שיגר הודעה לאלשיך
אלשיך לצד ארדן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נפגש עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל.

השר ארדן הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים, ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה.

אלשיך לצד ארדן ערב ראש השנה תשע"ט

נציין, כי לא מדובר בדרמה של ממש. בשבועות האחרונים התחזקו ההערכות כי ארדן נוטה שלא להאריך את כהונתו של אלשיך, בשל אי שביעות רצונו מתפקודו, ובשל מהלכים והתבטאויות שנקשרו בשמו ולא נעמו לאוזן.

השר ארדן יכנס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים אשר מהם יבחר את המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. המועמדים המובילים לרשת את אלשיך, הם ניצב יורם הלוי המשמש כיום כמפקד משטרת מחוז ירושלים וניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי שכיהן כמפקד מחוז תל אביב ומכהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

מפכ"ל המשטרה אלשיך הודה לשר על בחירתו למפכ"ל המשטרה לפני כ-3 שנים ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שוטרים ו-33 אלף מתנדבים שאחראים על הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. המפכ"ל יסיים את כהונתו אחרי 38 שנות שירות בארגוני הביטחון בשליחות למען מדינת ישראל ואזרחיה. המפכ"ל מאחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך.

"משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הם צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה" אמר אלשיך.

בעקבות הודעת השר ארדן כי לא יאריך את כהונת המפכ"ל אלשיך, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "דווקא בתקופה קשה זו, בה סופגת משטרת ישראל מתקפות קשות ומכוערת מדי יום, בניסיון להחליש את מעמדה בזמן שמתנהלות חקירות כנגד ראש ממשלה ובכירים נוספים, כשיושב ראש הקואליציה לשעבר נשמע לכאורה אומר כי יפעל כדי למנות מפכ"ל נח יותר על מנת לבלום את חקירות נתניהו, מתבקשת הודעה פומבית על הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן אלשיך, ולא הבעת אי אמון מזלזלת כל כך מטעם מי שאמור להגן על המשטרה ועל מפקדיה ושוטריה".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד על סיום כהונתו של מפכ"ל אלשיך: "יש סיבה אחת - ואחת בלבד - לכך שכהונתו לא הוארכה. ראש הממשלה רוצה מפכ"ל נוח, שלא יחקור אותו".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי: "ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל. בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו – שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה. לנתניהו ולכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בנתניהו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ"ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת – להלך אימים על שלטון החוק".

ראש האופוזיציה ציפי לבני: "את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד. נדרשת כהונה קצובה והחוק חייב לאפשר לראשי הצבא והמשטרה להיות עצמאיים מבלי שיחזיקו מולם את אופציית ההארכה. הצעת החוק שלי לקציבת כהונה לארבע שנים צריכה להפוך לחוק. פשוט ונכון. הממשלה תתנגד כי מה שווה מפכ"ל אם אי אפשר לשלוט בו".

גלעד ארדן רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד