י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

דרעי בתגובה למינוי גואטה: "ג'וב מקצועי"

סערת גואטה 2: לאחר יממה של שתיקה, יו"ר ש"ס דרעי מתייחס למינוי החדש שעורר זעם בש"ס • "זה מינוי מקצועי של משרד הדתות וככה צריך להתייחס אליו" • ומאיזו שאלה בחר דרעי להתחמק ולברוח מהמצלמה? • גורמים בש"ס: "המינוי לא יעבור את אישורו של נשיא המועצת" • צפו 

דרעי בתגובה למינוי גואטה: "ג'וב מקצועי"
אריה דרעי צילום: פלאש 90

הסערה שנחשפה ב'בחדרי חרדים': יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום (חמישי) לראשונה לחשיפת 'בחדרי חרדים', על דבר מינויו של חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה לתפקיד מנכ"ל מנהלת בית העלמין ברקת, מינוי שגרר סערה רבה וביקורת על חזרתו של גואטה לתפקיד ציבורי מטעם ש"ס, זאת לאחר שנאלץ להתפטר בעקבות התבטאויות בעייתיות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', נשאל דרעי מול המצלמה: 'האם המינוי של גואטה מראה על חזרתו לש"ס?', דרעי השיב כי "זה מינוי מקצועי של משרד הדתות וכך צריך להתייחס אליו". את הדברים אמר דרעי ל'בחדרי חרדים', בתום השקת סניף ש"ס בביתר.

בנוסף, נשאל דרעי, האם המינוי קיבל את אישורו של נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום. דרעי שמע את השאלה, התחמק וסירב להשיב עליה. צפו בתיעוד הווידאו.

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' כי למרות העובדה שהוא נאלץ להתפטר מתפקיד ח"כ בש"ס, יו"ר המפלגה דרעי החליט להחזיר את חבר הכנסת לשעבר גואטה לתפקיד ביצועי אחר, במינויו הישיר של השר לשירותי דת דוד אזולאי.

כאמור, הוחלט למנות את גואטה לתפקיד מנכ"ל מנהלת בית העלמין ברקת במרכז הארץ, תפקיד שהחזיק בעבר הרב רפאל פנחסי מזכיר מועצת חכמי התורה לשעבר, ובקדנציה האחרונה אוייש בידי צבי הנדל איש הציונות הדתית ע"י סגן שר הדתות לשעבר אלי בן דהן.

כיום, כאשר המשרד לשירותי דת נמצא בשליטת ש"ס, ולאחר סיום תפקידו של הנדל, הוחלט בש"ס, למנות את גואטה לתפקיד.

עוד נחשף אתמול ב'בחדרי חרדים', כי המינוי הוצע קודם לכן לסגן ראש העיר באלעד צוריאל קריספל, אולם במפתיע, יו"ר המפלגה דרעי החליט למנות את גואטה.

המינוי של גואטה עורר זעם רב בקרב שורות המפלגה הספרדית, זאת בעקבות העובדה שגואטה הודח מתפקיד חבר כנסת בהוראה מפורשת של מועצת חכמי התורה ובראשם נשיא המועצת חכם שלום כהן, שהתבטא בחריפות נגדו, לאחר משפטים בעייתיים שנאמרו על ידו, ולאחר שהוא התעקש שלא לחזור בו מדבריו.

גורם בש"ס, אמר אתמול ל'בחדרי חרדים' כי "לא יתכן שמי שהודח מחברותו בש"ס בעקבות התבטאויות בנושאי תועבה, יכנס בדלת האחורית בתפקיד כל-כך רגיש וקדוש של טיפול בנפטרים, תפקיד המצריך החלטות רגישות מאוד והיבטים הלכתיים רבים".

לדברי גורם נוסף ששוחח אתמול עם 'בחדרי חרדים', "מינוי זה לא יעבור את אישורו של נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן וצפוי להיתקל בהתנגדות חריפה. אין לי ספק שכשהנושא יגיע לפתחו של נשיא המועצת זה יעצור שם. זה לא יעבור", אומר הגורם והוסיף כי "ש"ס כיום היא מפלגה של בני תורה וכל ניסיון להכניס למערכת אנשים שאינם כאלה בלשון המעטה, גורם לבריחת קולות המונית של האברכים ובני התורה".

גורמים בסביבתו של השר אזולאי אמרו אתמול ל'בחדרי חרדים' כי "השר אזולאי פעל והביא את המינוי לפועל ממיטת חוליו מתוך הכרה בפעילותו הציבורית של גואטה בתחום זה. גואטה היה בעבר חבר הנהלה בחברה קדישא ת"א ואף נבחר על ידי היועמ"ש לממשלה דאז אליקים רובינשטיין, לחבר ועד מנהל מטעם ואף הוביל את הצוות בהצלחה יתרה".

עוד אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "גואטה שסירב בעבר עד כה לקבל תפקידים בכירים – נאות לקבל על עצמו את התפקיד – לאור מורשתו של אביו שכבר בתוניסיה שימש בחברה קדישא בחסד של אמת".

יגאל גואטה מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "שנה טובה לכל עם ישראל, כולל לאלו שרוצים לטרפד את המינוי".

יגאל גואטה ש"ס אריה דרעי חכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד