י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה בבית המשפט

עונשי מאסר וקנסות לחרדים שהבריחו סמים

בבית משפט המחוזי הודו והורשעו שני צעירים חרדים, שהואשמו בפרשיית הברחת 32,863 כדורי אקסטזי משוויץ לישראל | לפי הסדר הטיעון המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', השניים ירצו עונשי מאסר של 50 ו-24 חודשי מאסר, וכן ישלמו קנסות בסך אלפי שקלים | כל הפרטים

עונשי מאסר וקנסות לחרדים שהבריחו סמים
חשוד חרדי על רקע כדורי אקסטזי צילום: פלאש 90

מעט פחות משנה לאחר שנעצרו, תושב בני ברק ותושב ירושלים הורשעו במעורבות בהברחת כ-33 אלף כדורי אקסטזי, בשווי כשני מיליון ש"ח.

בבית משפט המחוזי בלוד, הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום מתוקנים, נגד שניים שהואשמו בפרשיית הברחת 32,863 כדורי אקסטזי משוויץ לישראל. על פי הסדר הטיעון המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', השניים ירצו עונשי מאסר של 50 ו-24 חודשי מאסר, וכן ישלמו קנסות בסך אלפי שקלים.

כזכור, בחודש חשוון אשתקד, נעצרו ארבעה צעירים ממשפחות חרדיות, בחשד למעורבות בייבוא כמות מסחרית של כ-33 אלף כדורי אקסטזי משוויץ לישראל בשווי כשני מיליון שקלים - תמורת תשלום פעוט של אלפי שקלים בודדים, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים'. שלושה מהם, מתגוררים בבני ברק ורביעי בירושלים, כולם בני 20 עד 23, בהם גם אברך כולל.

ישראל, צעיר בן 22 מבני ברק, הורשע היום בייבוא סם מסוכן, ניסיון לייבוא סם, קשירת קשר והחזקת סם. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עו"ד רותם טובול פרקליטתו הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו ייגזר עליו 50 חודשי מאסר וקנס בסך 15,000 ש"ח.

נאשם נוסף, ישי, בן 23 מירושלים, הואשם בסיוע לייבוא סם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע. על פי הסדר הטיעון של פרקליטתו עו"ד שלומציון גבאי-מנדלמן עם הפרקליטות, ירצה מאסר של שנתיים וישלם קנס בסך 5,000 ש"ח.

לגבי נאשם השלישי, הסדר הטיעון אליו הגיע עורך הדין והפרקליטות טרם הבשיל לחלוטין, והוא יוצג בדיון בשבוע הבא. באשר לחשוד הרביעי, בזמן מעצרו אברך כולל, בשלב זה בחר פרקליטו לנהל הליך הוכחות.

עו"ד רותם טובול פרקליטתו של ישראל, אמרה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בהסדר ראוי ומאוזן, ואנו ממתינים למתן גזר הדין".

הפרשה נחשפה לפחות משנה, כאשר שניים, ישי מירושלים ובן 20 מבני ברק נחתו בנתב"ג משוויץ, ועוכבו בבדיקה אקראית במכס - זאת לאחר שעוררו את חשדם של הבודקים ב"מסלול הירוק". בבדיקת המזוודה של זכאי, אותרו תחתית כפולה ובה 32,863 כדורי אקסטזי במשקל של כ-10 ק"ג ברוטו.

כמעט במקביל, בנמל התעופה בן גוריון עוכב גם ישראל מבני ברק, שאמנם לא הגיע בשום טיסה - אך אף הוא עורר את חשדם של עובדי הנמל. השלושה נעצרו על ידי המשטרה והועברו לחקירת היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז. בחקירה, הם שיתפו פעולה אך שני החשודים שהגיעו מחו"ל הכחישו כל קשר לסמים.

לטענת הארבעה, דיברו איתם על הברחת שעוני יוקרה, מה שלדבריהם מסביר את סכומי הכסף הפעוטים אותם יקבלו עם מימוש ייבוא המזוודות. אך כפי שדווח בעבר ב'בחדרי', מסתבר שהמזוודה שהוברחה הכילה כמות מסחרית גדולה של כ-10 ק"ג סמים, הכוללים 32,863 כדורי אקסטזי - MDMA בשווי כשני מיליון שקלים.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.

הברחת סמים כדורי אקסטזי הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד