י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הצדדים נדהמו

מפתיע: טראמפ הציע חמש מיליארד דולר

המקל והגזר: סכום של 5 מיליארד דולר הוצע לפלסטינים על ידי ארה"ב, תמורת חזרה לשולחן המו"מ עם ישראל, המידע נחשף ביממה האחרונה על ידי גורמים אמריקניים ששמם לא פורסם | כל הפרטים

מפתיע: טראמפ הציע חמש מיליארד דולר
רוטרס

המקל והגזר: לאחר הפרסום על קיצוץ של מאות מיליונים, הנשיא טראמפ הפתיע והציע לפלסטינים 5 מיליארד דולר.

דני זקן חושף באתר 'גלובס', כי סכום של 5 מיליארד דולר הוצע לפלסטינים על ידי ארה"ב, תמורת חזרה לשולחן המו"מ עם ישראל, המידע הגיע ל"גלובס" על ידי גורמים אמריקניים ששמם לא פורסם.

על פי הדיווח, במחלקת המדינה העוסקת בנסיון להביא למשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, מו"מ שהופסק לאחר ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, הצליחו במחלקת המדינה לשכנע את טראמפ לבוא לקראת הפלסטינים, וכך לתת להם סיבה לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו.

עוד דווח כי טראמפ אישר את התקציב של - 5 מיליארד דולר מטעם הממשל וסכום דומה יגיע מהאיחוד האירופי ומדינות המפרץ, כך שלפלסטינים יהיה 10 מיליארד דולר.

הסכום מבוסס על תוכניות שיקום ופיתוח של הרשות הפלסטינית, ונכללים בה גם תשתיות בעזה, תוכניות שגם ישראל מעורבת בהם.

כזכור, בחודש האחרון קיצצה ארה"ב לפלסטינים, יותר מחצי מיליארד דולר, 200 מיליון דולר תקציב לרשות עצמה, עוד 300 מיליון בתקציב אונר"א, סוכנות הסעד הפלסטינית, ועוד 25 מיליון דולר מבתי חולים פלסטיניים במזרח ירושלים. בנוסף, טראמפ הורה על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון, דבר שהוציא את הפלסטינים משיווי משקל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד