י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חצי יובל להסכם אוסלו

דרעי: "הקלטת מזוייפת; אני לא שמאלני"

במהלך ראיון הבוקר לדקלסגל בגלי צה"ל, התייחס השר דרעי לקלטת שהתפרסמה במערכת הבחירות לכנסת, בה נראה הגר"ע יוסף משמיע דברים קשים נגדו ואף אומר כי בזמן הסכם אסלו דרעי עשה דברים על דעת עצמו | הסיפור המלא

דרעי: "הקלטת מזוייפת; אני לא שמאלני"
מרים אלסטר, פלאש 90

אחת לכמה חודשים, הטענות עולות בשיח הציבורי; "ש"ס שמאלנית", "היא הביאה עלינו את הסכם אוסלו". אחרי 25 שנה יו"ר ש"ס נוגע בעצב החשוף ובוחר לחשוף את הדיונים הממשלתיים סביב הנושא והפסק של מרן הגר"ע יוסף  בדרך לאישור הסכם אוסלו.

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לעמית סגן וירון דקל בגלי-צה"ל, פרס השר דרעי את הסיפור המלא מהזווית שלו, "חמש שעות לפני ישיבת הממשלה, בספטמבר 93, קיבלתי הודעה ממזכירות ההמשלה, שהודיעה לשרים שיש הסכם (אוסלו) באנגלית - לא תורגם מאנגלית לעברית ומי שרוצה יכול ללמוד את זה ויעזרו לו", משחזר.

דרעי, שהיה חבר ממשלה בכיר בזמנו, המשיך ודיבר על האכזבה שלו מראש הממשלה דאז כאשר לדבריו, "עם כל הכבוד הייתי חבר קבינט ושותף בכיר בקואליציה ודי בידידות עם ראש הממשלה יצחק רבין. צריך לזכור שבאותו יום, לפני הצהרים, היה דיון בבית המשפט העליון בהרכב של חמישה שופטים, שפסק שאני יכול להמשיך להיות שר, אבל רבין צריך לפטר אותי ואז אני החלטתי לפרוש ומהממשלה".

"חשבתי שישיבת הממשלה תהיה בעוד שבוע ואז הודיעו על ישיבה בערב, לפני ישיבת הממשלה כינסתי ישיבת סיעה ואמרתי להם שלפי מה שאני שומע לא נוכל לתמוך בהסכם הזה" אמר בראיון.

מאז ועד היום טענו כי דרעי ביקש לתמוך בחוק, אך הוא מציג גרסה משלו ואומר כי, "שקר שחוזרים עליו 100 פעמים בסוף הופך להיות אמת".

את התנגדותו הסביר דרעי בכך שהוא ישב לצידו של הרמטכ"ל דאז אהוד ברק ולדבריו, "בדיון הממשלה ואחרי השיחה איתו הבנתי שגם הוא לא היה שותף להסכם והוא אמר לי את הבעיות הקשות שהוא רואה מבחינה ביטחונית בהסדר".

דרעי ממשיך ומשחזר, "כשראיתי שהדברים שלי לא מוצאים חן בעיני רבין הודיעו לי בשעה 23:30 במזכירות הממשלה שהרב מחפש אותי בטלפון".

חבר הקבינט דאז הוסיף וסיפר על רגעי הדרמה כאשר לדבריו, "יצאתי החוצה ועל הקו היה הרב, שהיה בראש העין  ואמר לי ששמעון פרס דיבר איתו בשם ראש הממשלה, שהביע צער ובקשה שש"ס תתמוך בהסכם אוסלו".

דרעי ניסה להציג למרן הגר"ע יוסף את עמדתו של הרמטכ"ל דאז ברק, שכינה את ההסכם "גבינה צרפתית", אך דרעי סיפר הבוקר כי הרב אמר שרבין היה גם רמטכ"ל והוא סומך עליו, ניסתי לשכנע שיש לו כיום שיקול פוליטי ופחות ביטחוני, אך ההוראה הייתה חד משמעית להימנע, אמר לי שב ואל תעשה".

דרעי סיים וניסה למחוק את הסטיגמה השמאלנית שדבקה במפלגת ש"ס וטען כי, הוא שילם מחיר כבד מאוד בגלל "אנשים מתוכנו שניסו לפגוע בש"ס ורצו לחסל את התנועה ואמרו שאני תמכתי בהסכם אוסלו".

"אני חושב שהסכם אוסלו היה טעות, אחרי מלחמת המפרץ כשאש"ף רקדו על הגגות, הוא היה ארגון מנודה מכל העולם ולהקים אותו מחדש הייתה טעות", ציין דרעי.

במהלך הראיון, התייחס השר דרעי לקלטת שהתפרסמה במערכת הבחירות לכנסת, בה נראה הגר"ע יוסף משמיע דברים קשים נגדו ואף אומר כי בזמן הסכם אסלו דרעי עשה דברים על דעת עצמו.

דרעי טען כי מישהו זייף את דבריו של מרן: "זאת קלטת מעובדת שעברה המון טיפולים. הקריאו לו כתבה שאני הולך להקים מפלגה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד