י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החלטה אומללה - נזק בל יתואר"

'דגל' זועמת ומבטיחה: אחרי החגים נתקן זאת

לאחר הפרסום אתמול ב'ידיעות', על פסיקת ביהמ"ש המחוזי בי-ם שהורה להכיר בגיור פרטי, ב'דגל התורה' מגיבים הבוקר מעל גבי ביטאון המפלגה ומבהירים כי אחרי החגים ידאגו לתקן את הפירצה | גפני: "לא תהיה שום משמעות להחלטת בית המשפט, אנו מתנגדים לה בכל תוקף" 

'דגל' זועמת ומבטיחה: אחרי החגים נתקן זאת
שוקי לרר

הפסיקה התקדימית שפורסמה אתמול (חמישי) ב'ידיעות', לפיה בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד הפנים להכיר בגיור שערך בית דין פרטי מהציונות הדתית, ממשיכה לעורר זעם בקרב הסיעות החרדיות, שהודיעו כי בעקבות הפסיקה הם יפעלו לתקן את חוק הגיור עם פתיחת כנס החורף של הכנסת. 

בעיתון 'יתד נאמן' צוטטו הבוקר (שישי), חברי הכנסת של 'דגל התורה', כשהם תוקפים את החלטת נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אהרון פרקש ואמרו כי מדובר בהחלטה שמהווה התבוללות חמורה, אף מחוץ לגבולות ארץ ישראל, כאשר החשש הוא, שבמדינות אירופה יפנו המתגיירים לבתי דין מפוקפקים המקלים יותר. 

יו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני אמר בשיחה עם 'יתד נאמן' כי, "שוב בית המשפט מוכיח שאין לו הבנה ואין לו שום מושג בנושאי יהדות, וממילא הוא פותח כאן פתח בניסיון לפרוץ את קדושת כרם בית ישראל. ההחלטה האומללה הזו יכולה להוות נזק בל יתואר" לדבריו, "לא תהיה שום משמעות להחלטת בית המשפט, אנו מתנגדים לה בכל תוקף ומיד לאחר החגים נדאג לתקן זאת".

חה"כ אורי מקלב הוסיף על דברי חה"כ משה גפני ואמר כי, "פעם אחר פעם בית המשפט מתערב ומנסה לכרסם בסמכויות בתי הדין, בעיקרי ההלכה וביסודות הדת. בסופו של דבר בית המשפט ממאיס עצמו על כלל החוגים ומאבד את הלגיטימיות הציבורית ומבא על עצמו את החקיקה לפעום ולצמצם את את כוחות" לדברי חה"כ מקלב, "בית המשפט בהתערבויותיו הבוטות ובלתי פוסקות הפך להיות גורם נחוקק ומאלץ לנקוט פעילות משמעותית ורחבה נגד נטילת סמכויות לא לו וההתערבות הבוטה בנושאים שונים".

חה"כ יעקב אשר אמר מצידו כי "בית המשפט מנסה שוב לכפות את השקפת עולמו בנושאים חשובים על שלמות העם וטהרת הייחוס באמצעות ניסיון ל'הפרטה' של הליך הלכתי שנתון בידי אנשים המוסמכים לכך כפי מסורת ההלכה". לדבריו, מעניין יהיה לראות שבי המשפט הנכבד יעניק סמכויות לגופים פרטיים שאינם ממשלתיים או ממלכתיים, לאשר תכניות במקום הוועדות המחוזיות , בתאונה שהם ייקחו אדריכלים מומחיות והם יוכלו לאשר בניה ברחבי הארץ - זה צביעות ממדרגה ראשונה ואת ניתן יד לניסיון הנוסף לפגוע במושג של גיור כהלכה".

כזכור, בעיתון 'ידיעות אחרונות' דווח, כי בית המשפט המחוזי בירושלים הורה בימים האחרונים, כי על משרד הפנים לקבל את הגיור הפרטי שערכה י' בבית הדין 'גיור כהלכה', המורכב מרבנים המשתייכים לציונות הדתית, בית דין שלא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל.

על פי החוק, גיור פרטי שנערך בישראל, בין אם בית דין חרדי או בית דין רפורמי אינו קביל חוקית והלכתית, לפני כ-18 שנים נסדק לראשונה עניין הגיור בישראל, לאחר שבג"ץ פסק כי גיורי הזרמים הליברלים, יוכרו על ידי משרד הפנים לצורכי רישום אוכלוסין, אך לא יוכרו על ידי הרבנות הראשית לישראל.

לפני כשש שנים בג"ץ הכיר לראשונה בגיור פרטי חרדי, שנערך בבית הדין של הגר"נ קרליץ והגיורת הוכרה כזכאית בחוק השבות, אך לא היה מדובר בפסיקה כללית אלא בפסיקה ספציפית על אותה גיורת.

י' צוטטה ב'ידיעות אחרונות' כשהיא אומרת כי, "הרבנות עושה טעות בכל ההתייחסות שלה למאות אלפי העולים חסרי הדת, אנשים שעושים צבא ומשלמים מיסים, שאת הדבר הכי בסיסי של להתחתן הם לא יכולים לעשות. העתיד של הילדים שלנו מדאיג אותנו, אם הם ירצו להתחתן ברבנות יעשו בדיקות ויראו שיש בעיה".

לדבריה, "אני יודעת ששווה להילחם. אנחנו המתגיירים היחידים שהוכרו בינתיים, אבל אם הרבה אנשים יצטרפו, אז לרבנות לא תהיה ברירה והיא תצטרך למצוא פתרונות. ככל שנלך עם זה רחוק יותר זה יוכל לפתוח גם את הדלתות הכי נעולות".

על פי הפרסום ב'ידיעות', י' עברה את הליך הגיור במכון 'גיור כהלכה', שהוקם על ידי רבנים מהזרם הליברלי בציונות הדתית, שטוענים כי הרבנות "מחמירה יתר על המידה" בהליך הגיור הרשמי והחוקי.

גורם פוליטי חרדי העריך בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הפסיקה הזו צפויה לגרום לחברי הכנסת החרדים לשנס מותניים ולנסות לקדם שוב את חוק הגיור, וזאת לאחר שבמהלך הקיץ הוגשו מסקנות וועדת הגיור על ידי השר לשעבר משה ניסים, שעוררו זעם רב בקרב ראשי הסיעות החרדיות.

השר  דרעי מסר אז בתגובה לפרסום הדו"ח: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו".

דרעי דרש להחזיר את הצעת החוק שלו, אליה התנגד שר הביטחון ליברמן, לפיה תעוגן בחוק כי המדינה תכיר רק בגיורי הרבנות הראשית, דרעי דרש בזמנו לעלות את החוק לישיבת הממשלה הקרובה, אך הדבר לא נעשה עד כה.

גיור דגל התורה משה גפני אורי מקלב יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד