י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ריצה נפרדת > הקרב על כל קול

דרעי עקץ את רובינשטיין וקרץ ל'מרביצי': "יש חוסר בהקצאות"

יו"ר ש"ס דרעי הגיע לביתר עילית ופתח שם את מטה הבחירות של המפלגה, שרצה לראשונה לבדה למועצת העיר | דרעי בדבריו: "לא כל הציבור שלנו מצביע. בקדנציה הזו ראינו שהיו 15 הקצאות של בתי הכנסת, מה שמראה על חוסר בהקצאות" | חיים ביטון: "נוכיח כמה אנחנו שווים"

דרעי עקץ את רובינשטיין וקרץ ל'מרביצי': "יש חוסר בהקצאות"
פתיחת מטה הבחירות של ש"ס בביתר צילום: שלומי כהן

הבחירות המוניציפליות הורגשו אמש (חמישי) גם בעיר הרדומה ביתר עילית, שם בשלב הזה עדיין לא נרשמו דרמות של ממש, לאחר שש"ס הודיעה על תמיכתה בראש העיר מאיר רובינשטיין לקדנציה נוספת - שלישית במספר. בש"ס מנסים להחזיר את קהילת ה'מרביצי' לשורות המפלגה הספרדית. 

בטקס פתיחת מטה ש"ס בעיר, קרא יו"ר המפלגה השר אריה דרעי לקהילות ה'מרביצי', המונה כמנדט ומזוהה כיום דווקא עם הסיעה הליטאית 'דגל התורה', לחזור לשורות המפלגה הספרדית כאשר לדבריו, "צרכי עם ישראל מרובים וצריכים להגיע לכל בית ובית של הציבור הספרדי בביתר, כל אחד מחויב לכלל הציבור, בקדנציה הזו ראינו שהיו 15 הקצאות של בתי הכנסת מה שמראה על חוסר בהקצאות".

"אברך חושב שהוא לא זקוק, שאפשר לתמוך באנשים אחרי (בדגל א.ק.) שידע שזה מבשרך אל תתעלם, מישהו היה מעלה על דעתו אם כל הילדים בביתר, אם לא היו מוסדות של ספרדים כאן?", תהה דרעי 

דרעי ציין כי, "המשימה הגדולה היא להביא כמה שיותר קהלים כי בסוף יושבים בעירייה ובחונים אותנו בכוח, ובדרך כלל סופרים אתנו פחות ממה שאנחנו". דרעי דיבר בגלוי על הדילמה של קהילת המרביצי שדבריו, "לא כל הציבור שלנו מצביע כמו שיש חסידיות קטנות שבכל כוחם הולכים ומבינים שזה הקיום שלהם. יש לנו גם אנשים שאומרים, שיש לנו קהילות אחרות אנחנו תומכים ולא מרגישים מחויבות לתמוך במפלגה של בני תורה, של חכמי התורה שבראשם עומד מרן ראש הישיבה ושכל הציבור הספרדי רובו ככולו מאוחדים סביבו - הבעיה שלא כולם מרגישים את המחויבות לזה".

"הרי שיש להם בעיות, גם האנשים שלא היו איתנו יחד, הם פונים אלינו אנחנו לא דוחים אף אחד, אני אומר שצריך טיפה להתעורר ולהבין, צריך שנבטא את הכוח ולצאת להצביע", סיים דרעי.

מנכ"ל המפלגה חיים ביטון הוסיף על דברי דרעי ואמר כי, בבחירות הקרובות  סיעת ש"ס תתמודד לראשונה בנפרד, כאשר מוטלת עליה חובת ההוכחה, "זו הפעם הראשונה שנוכיח כמה אנחנו שווים, לפי הנתונים שקיבלנו בכנסת זה מוכיח כמה באמת יש לנו". ביטון העריך כי, "מספר המנדטים שיש לנו פה הוא נמוך, אם יתאחדו כולם ויתאגדו וינצלו את החיבור שיש בביתר - היא יכולה בקלות לגדול משמעותית זה תלוי בגאווה הספרדית שלנו".

נציין, כי למרות עבודת השטח שעורכים בש"ס כדי להחזיר קהלים לסיעה, נציגי קהילת ה'מרביצי' לא השתתפו בכנס פתיחת המטה, כיום נציג הקהילה יוסי שיטרית נמצא ברשימת 'דגל התורה' בעיר ונכון לכתיבת השורות אלו לא ידוע על שינוי בנוגע לתמיכתם בסיעת 'דגל' המקומית. 

ש"ס מונציפלי 2108 ביתר עילית מרביצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד