י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סופת ההוריקן

הרב יצא לקניות לשבת כשהוא עטוף בשקית

סופת ההוריקן פלורנס תפסה את שליח חב"ד במרטיל ביץ, שבקרוליינה הצפונית, בזמן ההכנות לשבת | למרות הרוחות העזות, התושבים לא חוששים | חמישה בני אדם נהרגו בסופת ההוריקן

  • ו' תשרי התשע"ט
הרב יצא לקניות לשבת כשהוא עטוף בשקית


‏סופת ההוריקן פלורנס תפסה את הרב דורון אייזנמן ממרטיל ביץ, שבקרוליינה הצפונית, בזמן ההכנות לשבת. למרות הרוחות העזות, התושבים לא חוששים. בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של תאגיד השידור כאן, נראה הרב עטוף בניילון בגלל הגשם. כשהוא אומר שהוא יצא לקניות לשבת בעין הסערה, הסכנה אמנם ירדה לדרגה 1 מתוך 5, הרוחות עכשיו במהירות של 80 קמ"ש, ככה שזה הרבה פחות ממה שחשבו.

קרוב ל- 450,000 איש מנותקים מחשמל כשהוריקן פלורנס הכה בצפון קרוליינה, דווקא אחרי שהסופה נחלשה, הסופה הגיעה לחופים של צפון קרוליינה, שם יורדים גשמים חזקים מלוות ברוחות, כשהרשויות מנסים להיאבק בשאננות של התושבים שהחליטו שהם לא מתפנים.

בעוד 24 שעות הסופה אמורה להגיע בעוצה גדולה יותר, ונראה שאנשים לא ממש מתרגשים, והם לא מתפנים מבתיהם, כשלרשויות אין יכולת חוקית להכריח אותם לעזוב את בתיהם.

המושלים של דרום וצפון קוריליינה הפצירו בתושבים להתפנות מבתיהם.

הנרי מקמסטר, מושל הדרום אמר לתקשורת, "הסופה הזו תיהיב איתנו במשך 48 שעות, וצפויות מפולות בוץ גדולות, והסכנה גם בתוך העיר עצמה ולא רק בקו החוף, וכשהסופה תגיע מי שיהיה בכביש לא יוכל לברוח, תעזבו כמה שיותר מהר, לא יהיה הזמן להיות בכביש, תעזבו עכשיו, זה כבר מתחיל להיות מאוחר".

בינתיים הסופה פלורנס מוגדרת כעת כסופה טרופית, ואתמול בצפון קרוליינה לפחות חמישה בני אדם ביניהם אם והתינוק שלה נהרגו, לאחר שעץ נפל על ביתם בווילמינגטון שבצפון קרוליינה, על פי הדיווח ברשת NBC האמא הצליחה ליצור קשר עם שירותי החירום, אך המחלצים הגיעו מאוחר מדי כשהם מנסים לפלס דרך עקב העץ שנפל וחסם את דרכם.

במרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב הוציאו הודעה לתקשורת, כי הסופה נחלשת בהדרגתיות, אך גשמים עזים גורמים להצפות בשתי הקרוליינות, בצפון ובדרום, עם רוחות במהירות של 80 קמ"ש, וקרוב ל750,000 בתים עדיין מנותקים מחשמל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד