י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכתב מפתיע > פרסום ראשון

הגר"ש מחמיא לפרוש ומודיע לו שלא יתערב בסוגיית התמודדותו

האם פרוש יכבד ויוותר? הגר"ש בעדני בצעד מפתיע, משגר מכתב חיזוק לר"ע אלעד, שסוגיית התמודדותו לקדנציה נוספת עדיין נבחנת, ומצהיר כי לא יתערב בסוגיה זו, אך רומז להסכם שיש לקיים: "כולי תפילה שימשיך השקט בעיר בתקוה לרגיעה אמיתית" •  54 ימים לבחירות

הגר"ש מחמיא לפרוש ומודיע לו שלא יתערב בסוגיית התמודדותו
הגר"ש בעדני / ישראל פרוש צילום: צילומים: יעקב כהן, פלאש 90 / אלי סגל

חבר מועצת חכמי התורה משגר היום (ראשון) מכתב חיזוק לראש העיר ישראל פרוש, שעתידו הפוליטי נבחן בימים אלו במו"מ בין 'דגל' ל'שלומי אמונים', בו הוא מודיע כי הוא נמנע מלהתערב בעניין.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הגר"ש בעדני מחזק את ידי ראש העיר שנמצא סביב לחצים פוליטיים בתקופה הזו כשהוא כותב; "הנני לאשר בזה שתמיד ציינתי את תקופת שרותו של ר' ישראל פרוש כראש העיר שהייתה שקטה ללא מחלוקות לעומת תקופות קודמות שהיו מחלוקות ומריבות ואפי' פשקוולים והפגנות והייתי מעורב בזה כי באו אלי עכשיו להתלונן".

הרב בעדני מסיים את מכתבו שהוא מצהיר כי הוא נמנע מלהתערב בקרב בין המפלגות על ראשות העיר שלדבריו, "גם עכשיו הערתי את המציאות וזאת שיש הסכם וחייבים לקיים ואני נמנעתי להתערב וכולי תפילה שימשיך השקט בעיר בתקוה לרגיעה אמיתית".

המכתב מגיע לאחר קרב מכתבים שהתנהל בשבועות האחרונים בין סגן השר מאיר פרוש ליו"ר וועדת הכספים, כשבשיא ההתכתשות, הודיע פרוש כי בנו יתמודד לראשות העיר אלעד, לאחר שקיבל אישור רבנים. בין המכתבים כתב פרוש, "הבנתך עלי להצטער שלישראל פרוש יש אהדה חוצה גבולות ועדות?, אני בטוח שהוא זכה בה ביושר. אך אפילו פעם אחת לא שמעת ממני במסגרת כלל הפגישות, השיחות והמכתבים טענה זו. לא פנינו לרבני ועסקני דגל התורה אלא בדבר קיום ההסכם הנ"ל, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע"ד".

המאבק הינו סביב הסכם רוחבי שנחתם קודם הבחירות הקודמות, בהם חתמו הסיעות על סיכומים והבנות בערי אלעד ובית שמש, גפני מצידו טוען כי אין קשר בין הסיכומים ולהסכם שהופר בבית שמש: "חיפשנו ולא מצאנו כל קשר אפי' לא ברמז בין הסכם בישוב אחד למשנהו, אין מילה אחת ואף לא רמז להסכם באלעד להסכם בבית שמש שגם לגביו הודענו שנכבד אותו ככתבו וכלשונו ואתם מנסים חודשים ארוכים לקשור מין בשאינו מינו כאמור אף ללא עילה בישוב השני, כלומר אתם מפירים את ההסכם הברור באלעד להסכם שאנו נכבד כאמור בבית שמש, מצ"ב ההסכם, עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש", כתב גפני.

מנגד, פרוש שיחזר לגפני במכתב תשובה את מועד החתימה כשכתב כי, "המסמכים כולם נחתמו באותו מקום ובאותו מעמד. מסיבות שלא ראוי לפרטם כאן ועכשיו, סיכמנו שעל מסמך אחד של בית שמש יופיע תאריך של ז' תשרי ולא ו' תשרי כמו יתר המסמכים, אך אנחנו דרשנו שבראשית המסמך של בית שמש שמופיע ז' תשרי יהיה כתוב שזה בהמשך להסכם מ-ו' תשרי. האמן לי, כשנידרש להוכיח, נעשה זאת -כי בידינו הוכחות נוספות לטענותינו- וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד!".

ישראל פרוש הרב שמעון בעדני אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד