י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החלום שמסעיר את החסידים

האב התגלה לבנו: "לך תתפלל אצל הרבי"

חלום מפעים על אודות אב שבא לבנו בחלום הלילה, אחרי עשרות שנים מהסתלקותו ולחש לו: "לך תתפלל אצל ר' מנדלה בויז'ניץ", הבן קיים את רצון אביו והרבי נזכר שלמד עמו בחיידר | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא שמסעיר את החסידים

הרבי מויז'ניץ בערב ראש השנה האחרון. צילום: יהושע פרוכטר
הרבי מויז'ניץ בערב ראש השנה האחרון. צילום: יהושע פרוכטר

חלום מיוחד הדהים את חסידי ויז'ניץ בראש השנה האחרון: בבוקרו של יום א' דראש השנה, נצפה בבית המדרש הגדול 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב שלמה המלך 20 בבני ברק, יהודי בגיל 61 אשר חזותו מעידה עליו כי אינו חסיד ויז'ניץ מהשורה, שהתיישב עם כסא מפלסטיק בסוף בית המדרש וחיכה שהתפילה תתחיל. 

האיש אשר נראה חריג בנוף הויז'נצאי, זקן קצוץ, חליפה קצרה, עטוף בטלית, לא הסבירה את פשר בואו, אחד הנוכחים אף ניגש אליו ואמר לו "כאן התפילה מסתיימת מאוחר", הלה השיב והבהיר; "אני מכיר את התפילה של ויז'ניץ משנים קודמות ואני מעוניין להתפלל כאן למרות הכל".

וכך היה גם ביום השני של ראש השנה, האיש הגיע כהרגלו והתפלל את כל התפילה כשהחסידים אינם יודעים את פשר בואו. בסיום תפלת מנחה ביום ב' דר"ה ביקשו החסידים מהיהודי שייגש לאדמו"ר ואכן הוא ניגש לרבי ואמר את שמו "חיים פריד", הרבי הביט בו מספר שניות ונזכר מיד כי הם למדו ביחד בחיידר בויז'ניץ בבני ברק, וכי הוא זוכר כי הוא בנו של ר' יוסף פריד ז"ל מתל אביב והרבי בירכו והשניים נפרדו לשלום. 

(בעל החלום ר' חיים פריד) 

כאן לא תם הסיפור, החסידים ששאלו את הרב פריד לסיבת בואו, שמעו ממנו את הסיפור הבא: כי "בליל ראש השנה באמצע הלילה חלמתי כי אבי זיכרונו לברכה, אשר היה מגדולי החסידים אצל האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, בא אלי בחלומי, ואומר לי "חיים, לך להתפלל את תפילות ראש השנה אצל ר' מנדלה, אני התעוררתי אך חשבתי לתומי כי זה אך ורק חלום, התעוררתי והמשכתי להרהר בחלום, והחלטתי שאני יילך להתפלל שם כי זה רצונו של אבי".

הרב פריד תושב רחוב הרב גניחובסקי בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, העובד לפרנסתו כמשגיח כשרות בבית החולים איכילוב בתל אביב, הלך רגלית במשך למעלה מחצי שעה, עד לבית המדרש ברחוב שלמה המלך, שם עשה את תפילות ראש השנה.  

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אישר הרב פריד את הפרטים ואמר: "עברו עשרות שנים מאז עזבתי את ויז'ניץ, מאז נפטר הרבי ה'אמרי חיים', אך הפעם הזאת שאבי הגיע אלי בחלום, הרגשתי שהוא ממש בבית שלי והייתי חייב לקיים את רצונו והלכתי להתפלל אצל הרבי למרות שאני לא חסיד שלו אך נהנתי מהתפילות". 

לדבריו: "כשהגעתי לקחתי כסא מפלסטיק, אך בהמשך הגיע אלי ילד שהביא לי כסא מעץ, מאוד נהנתי מכך, זה היה דבר גדול מאוד בעיני". 

מרכז חסידי ויזניץ פריד חלום ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד