י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במפלגות החרדיות חוששים • תמונת מצב

הקרב על אחוז החסימה: ב'דגל' תומכים - ש"ס וליצמן מתנגדים

סערת הורדת אחוז החסימה: ב'אגודת ישראל' חוששים מסיעת 'דגל התורה' שתאיים על אגודה בריצה נפרדת, ומול ש"ס עומד אלי ישי, שכמעט נכנס לכנסת • ב'דגל' מצהירים, "אנחנו כבר 25 שנה הולכים עם 'אגודה', אם יורידו את אחוז החסימה נשקול ללכת בנפרד" | כל הפרטים

ישיבת הממשלה, הבוקר צילום: .  Marc Israel
ישיבת הממשלה, הבוקר צילום: . Marc Israel צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה נערך לבחירות המתקרבות ומעלה היום (ראשון) שוב את הדרישה להוריד את אחוז החסימה בחצי אחוז, מחשש לאיבוד קולות. אלא שחלק משותפיו הקואליציונים מתנגדים נחרצות למהלך מסוג זה.

במהלך ישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה בשעות הבוקר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מעלה את האפשרות להוריד את אחוז החסימה, אך יעשה זאת רק בהסכם כל השותפות הקואליציוניות.

לדברי נתניהו, "אני מעלה את האפשרות של הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז. זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא".

אלא שעוד במפגש ראשי המפלגות, הודיעו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וסגן השר ליצמן, כי הם מתנגדים נחרצות להורדת אחוז החסימה וכן גם יו"ר ש"ס השר דרעי.

הסיבה להתנגדות, נעוצה בחשש כי מפלגות מתחרות יכנסו לכנסת בחסות הורדת אחוז החסימה. כך למשל, מול 'הבית היהודי' ניצב איום של פיצול מפלגת 'האיחוד הלאומי'. ב'אגודת ישראל' חוששים מסיעת 'דגל התורה' שתאיים על אגודה בריצה נפרדת, ומול ש"ס עומד היו"ר לשעבר אלי ישי, שכמעט הצליח לעבור את האחוז החוסם בבחירות החולפות ולהיכנס לכנסת.

ב'דגל' לא הסתירו את תמיכתם בהורדת אחוז החסימה, ח"כ אורי מקלב אמר בראיון לגל"צ כי 'דגל' תומכת ביוזמת נתניהו, מכיוון שלדבריו, "אנחנו כבר 25 שנה הולכים עם אגודת ישראל, אם יורידו את אחוז החסימה נשקול ללכת בנפרד. אנחנו בעד להוריד את אחוז החסימה".

בעבר, ניסה נתניהו להוריד את אחוז החסימה, מחשש לפגיעה בגוש הקואליציוני שלו, במיוחד במפלגות ש"ס וישראל ביתנו, שמתנדנדות בסקרים סמוך לאחוז החסימה, ועלולים להישאר מחוץ לגוש הימין.

בתקופה האחרונה, עולה מפלגת הליכוד בסקרים בעיקר על חשבון ש"ס, ישראל ביתנו וכולנו כאשר נתניהו עלול להקשות להרכיב קואליציה לאחר הבחירות - בעבר התנגדו חלק מהסיעות להורדת אחוז החסימה והדבר ירד מסדר היום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד