י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התגרות באומות

אומן: אלמונים השחיתו צלב על גדות הנהר

אתר 'אומן שלום' דווח, כי אלמונים השחיתו היום (ראשון) את הצלב הממוקם על גדות נהר שבו היהודים הטסים לראש השנה לאומן מתפללים את תפילת התשליך וגרמו לסערה גדולה בין היהודים שמתגוררים במקום, לבין הגויים המקומיים | הסיפור המלא

אומן: אלמונים השחיתו צלב על גדות הנהר
ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן צילום: דוברות איחוד הצלה

אלמונים השחיתו את הצלב הממוקם על גדות נהר שבו הטסים לאומן אומרים תשליך וגרמו לסערה גדולה.

רב קהילת ברסלב המקומית הרב יעקב ג'אן, מיהר לפרסם הודעת גינוי בתקשורת המקומית, כשהקהילה המקומית מקווה שגויים תושבי האזור לא יגיעו למקום כדי לנקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

אתר 'אומן שלום' דווח, כי אלמונים השחיתו היום (ראשון) את הצלב הממוקם על גדות נהר שבו היהודים הטסים לראש השנה לאומן מתפללים את תפילת התשליך וגרמו לסערה גדולה בין היהודים שמתגוררים במקום, לבין הגויים המקומיים. עוד דווח כי עסקנים באומן אמרו, כי "הדבר גרם לחילול ה׳ גדול ויכול לגרום לסכנת נפשות".

רב הקהילה הרב יעקב ג'אן, מיהר לפרסם הודעת גינוי בתקשורת המקומית, בכדי לנסות להוריד את מפלס הלחץ ושלא יבולע לאף אחד מהיהודים השוהים במקום. בהודעה נאמר, "מי ששם את הצלב במקום, זה בעיקר לשם פרובוקצייה, אף כנסייה או זרם בנצרות לא לקחו אחריות על הצלב, אנשים רוצים ליצור פרובוקצייה".

עוד הוסיף הרב ג'אן, כי "שני הצדדים, אלה שהעמידו את הצלב, ואלו שהשחיתו, הם פרובוקטורים שאין לנו שום חלק איתם, הם נבלי עולם שיוצרים מלחמות ואנחנו לא איתם, ומי שרוצה להמשיך לעשות פרובוקציות צריך לחרף ולהוקיע אותם הן מצד הגויים והן מצד היהודים".

המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד