י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החזנים נפרדו מהאיש והאגדה

בקול חנוק: הלפגוט נפרד מסובול על המסלול

טרם המראת ארונו של מחיה החזנות ד"ר מרדכי סובול ז"ל, שהלך אתמול לעולמו בגיל 67 לאחר שלקה במפרצת במוחו, ביצע החזן יצחק מאיר הלפגוט את "קל מלא רחמים" ולא הצליח לעצור את הדמעות | צפו

בקול חנוק: הלפגוט נפרד מסובול על המסלול
הלפגוט ב'קל מלא רחמים' בשדה התעופה צילום: החזן יואל קאהן

ארונו של מחיה החזנות ד"ר מרדכי סובול ז"ל, עושה את דרכו בשעות אלו לישראל.

טרם ההמראה משדה התעופה 'ניוארק' בניו ג'רזי, הגיעו גדולי חזני ניו יורק לחלוק כבוד אחרון למחייה החזנות בדורנו. החזן יעקב מוצן, לפני שקרא פרק תהילים, נפרד בדמעות מהמנוח, כאשר הוא מעלה על נס את פועלו הרב למען החזנות בדורנו.

אחריו קרא החזן נתנאל הרשטיק פרק תהילים לעילוי נשמת המנוח.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה החזן הגוראי הנודע יצחק מאיר הלפגוט, כשהוא קורא לפני ארונו של מורו ורבו את 'קל מלא רחמים', ואינו מצליח לעצור את דמעותיו.

לאחר מכן, נפרד הלפגוט מהמנוח ושיגר דברי חיזוק ותנחומים לבני משפחתו בישראל.

צילום: החזן יואל קאהן

החזן צ'רלי ברנהארט ממקימי ארגון Cantors World, הדגיש בדבריו את העובדה שכל מפעל החזנות בדורנו חייב תודה לאיש ולפועלו. אלמלא הוא, לא היתה החזנות בקדמת הבמה המרכזית כפי שהיא היום.

החזן בני רוגוזניצקי, אשר אירגן בהתראה קצרה (ביוזמתו של חזן יצחק מאיר הלפגוט) את מסע הלוויה בשדה התעופה, העלה גם הוא על נס את פועלו של סובול למען החזנות. אבידה קשה לעולם החזנות בפרט ועולם המוזיקה בכלל.

כמו כן באו לחלוק כבוד אחרון לד"ר סובול, החזנים: עזי שוורץ, יוסי פומרנץ, אושי בלומנברג, פיני בן ארי, מיקי ווינברגר, יואלי קאהן, שמחה רוטנברג ועוד.

מסע ההלוויה הסתיים בשדה התעופה בשירת "אבינו מלכנו חננו ועננו כי אין בנו מעשים", בקול חנוק מדמעות נפרדו המלווים מענק המוזיקה והחזנות לעולמים.

כאמור, בשעות אלו ארונו של ד"ר סובול עושה את דרכו לארץ הקודש, לקראת מסע הלוויה מחר (ערב יום הכיפורים) בשעה 9:00 בבוקר בבית העלמין ירקון בפתח תקווה.

משפחתו תקבל תנחומים, בביתו ברחוב יוסף נקר 11 בפתח תקווה, החל ממוצאי יום הכיפורים ועד ערב חג הסוכות.

יהי זכרו ברוך.

תודות לחזן יוסי פומרנץ על הסיוע בהכנת הכתבה.

יצחק מאיר הלפגוט מרדכי סובול קל מלא רחמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד