י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל תחקיר

הפקיד הממשלתי מאשים: 'הרב הבלין גזען'

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות,  פנה הבוקר (שני) במכתב לנשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף, וביקש להורות על כינוס לאלתר של מועצת הרבנות הראשית, בכדי לאמץ את פסיקתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, שקבע כי יהודי אתיופיה "יהודים לכל דבר" | כל הפרטים

הפקיד הממשלתי מאשים: 'הרב הבלין גזען'
מרים אלסטר פלא ש 90

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה, פנה הבוקר (שני) במכתב חריף לנשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף, וביקש להורות על כינוס לאלתר של מועצת הרבנות הראשית, בכדי לאמץ את פסיקתו של הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שקבע כי יהודי אתיופיה "יהודים לכל דבר, ואינם צריכים גיור אפילו לחומרא".

הפנייה נעשתה על רקע "התגברות תופעות הגזענות כלפי יהודי אתיופיה" כשלפי טענות שעלו, קיימת הטלת ספק ביהדותם רק בשל צבע עורם, תוך התעלמות מהפולמוס ההלכתי הרחב בעניין ודעת גדולי הפוסקים הדורשים מעולי אתיופיה לעבור גיור לחומרא.

הפנייה התקבלה לאחר שאתמול, בתחקיר של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שפורסם אתמול, על התנהלות רבה של קריית גת שפסל, לטענת הכתב אוריה אלקיים, את כלל יהודי אתיופיה המועסקים בבית אוכל מלעבוד בעסק.

על פי הפרסום בכאן 11, רבה של קרית גת, הגאון הרב משה הבלין, אסר על עובדות ממוצא אתיופי לבשל בקייטרינג בעיר עד שיוכיחו לו את יהדותן. מדובר בקייטרינג גדול שמספק מדי יום עשרות אלפי ארוחות לחיילים בבסיסי צה"ל, ציינו בכתבה.

"במשך שנים בישלו בו נשים ממוצא אתיופי ללא בעיה, עד שבא הרב הבלין ודרש מהן הוכחות, מי יהודיה ומי פחות", נטען בכתבה. אלא שאנשי הרב דיווחו כי העבירו תגובה מסודרת לכתבה אך בתאגיד בחרו משום מה שלא לפרסמה. "הרב ביקש בסך הכול לדעת שהעובדות יהודיות", נמסר. מטעמו של הרב הבלין נמסר כי בדיקת יהדות נדרשה מעובדים נוספים ממוצא אמריקני ורוסי ובנוסף, עובדת ממוצא אתיופי שמועסקת במטבח, לא נדרשה להציג אישורים מסוג זה משום שהיא רשומה ברבנות הראשית.

במכתב לנשיא מועצת הרבנות הראשית נכתב כי, "הגזענות של הרב הבלין בקרית גת ופרשת 'בד"ץ העדה החרדית' (יינות ברקן) חשפו מציאות רעה של תפיסות גזעניות של רבנים ונותני שירותי דת כלפי יהודי אתיופיה. יש לגנות ולהוקיע אותם כפי שנהגה בעבר הרבנות הראשית... למרבה הצער, גם הפעם, כמו בפרשת בד"ץ העדה החרדית, טוען הרב הבלין כי מסתמך הוא על הנחיות ונהלים של הרבנות הראשית - להטיל ספק ביהודי אתיופיה. התנהלותו של הרב הבלין אינה שונה מהתנהלות בד"ץ העדה החרדית, שבצדק זכה לגינוי חד משמעי על התנהלותו הגזענית.. בנסיבות אלה, ראוי לכנס לאלתר את מועצת הרבנות הראשית, לאמץ את פסיקתו הברורה של הרב עובדיה יוסף זצ"ל ולהורות על שינוי החלטת מועצת הרבנות מיום כ' בחשוון התשמ"ו, שמטילה ספק גורף ביהדות אתיופיה".

במקביל, היחידה לתיאום המאבק בגזענות פנתה לנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד מרים כבהא, בבקשה לבדוק האם בהתנהלות הגאון רבי משה הבלין, שרק ביקש לוודא מעל לכל ספק כי העובדת יהודיה כשרה, יש משום עבירה על "חוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

יוצאי אתיופיה הרב משה הבלין המאבק בגזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד