י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון > 'תעמוד מאחורי ההתחייבות'

חברי העירייה פנו לנתניהו: "כבד את ההסכם - או שנצא למחאה"

חילולי השבת בעיר בני ברק מסרבים לרדת מסדר היום, לאחר פנייתו של סגן השר יעקב ליצמן לראש הממשלה - כעת פונים חברי מועצת העיר בני ברק בדרישה מראש הממשלה לכבד את ההסכם שנחתם ביניהם, כי לא יבוצעו עבודות בשבת ולא - ייצאו למחאה | המכתב המלא

חברי העירייה פנו לנתניהו: "כבד את ההסכם - או שנצא למחאה"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


פרסום ראשון: חילולי השבת בעיר בני ברק מסרבים לרדת מסדר היום, לאחר פנייתו של סגן השר יעקב ליצמן לראש הממשלה - כעת פונים חברי מועצת העיר בני ברק בדרישה מראש הממשלה לכבד את ההסכם שנחתם ביניהם, כי לא יבוצעו עבודות בשבת.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתבם של חברי מועצת העיר בני ברק בו כותבים דורשים מראש הממשלה לעמוד בהסכם שנחתם מול 'מדינת ישראל' שהוא עומד בראשה לפיו לא יבוצעו כלל עבודות בשבתות ובמועדי ישראל בתחום העיר בני ברק

לשון המכתב:

"אנו חתומים מטה, כל חברי מועצת עיריית בני ברק, פונים אליך, ערב יום הכיפורים - היום הקדוש ביותר לעם היהודי - כאיש אחד בלב אחד בבקשה נרגשת לשמור על יום השבת מחילול מחפיר ולעמוד מאחורי התחייבות מדינת ישראל לעיריית בני ברק".

"לפני למעלה משש שנים עוד בטרם החלו עבודות הבינוי והתשתית להקמת הרכבת הקלה באיזור גוש דן נזעקו פרנסי העיר ותבעו כי לא יהיה חילולי שבת בתוככי העיר בני ברק לכל אורך שנות העבודות למינן".

"דרישתנו ההגיונית של ראשי העיר התקבלה על צמרת המדינה ובהסכם שנחתם בין 'מדינת ישראל באמצעות ממשלת ישראל המיוצגת על ידי החשב הכללי וסגן החשב הכללי' לבין 'עיריית בני ברק' נקבע כי בכל הקשור לבניית הקו האדום של הרכבת הקלה לא תהיה כל פעילות בשבתות ובמועדי ישראל בתחומי העיר".

במכתב מובא ציטוט מההסכם שנחתם בזמנו שם נכתב; "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילויות במקרקעי הרשות בשבת וממועדי ישראל. המדינה כצד לחוזה הזכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".

חברע המועצה הוסיפו וכתבו כי, "על החוזה חתן בשם מדינת ישראל והממשלה מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשבת הכללית דאז. חתימתו הייתה בשם הממשלה שאז וגם היום כבודו עמד בראשה".

"לצערינו ולהוותנו, ההסכם הברור שנחתם כחוק ומחיב בצורה מלאה את כל הנוגעים בדבר הפך לשווה ערך לצור על פי צלוחיתו, הוא הופר ומופר בריש גלי מתוך עזות פנים וחציפות נוראה עם תירוצים קלושים ומתחמקים".

"אין ברצוננו לעורר מחלוקות בימים אלו של סליחה ורחמים אולם אנחנו מרגישים צורך ברור להתריע כי לא נוכל להחשות ולשתוק על חילול שבת בעירינו בני ברק שמייסדיה מסרו נפשם וממונם למען ביצור חומות השבת בעיר"

"רבני העיר שליט"א בעיצה אחת עם גדולי ישראל שלאורם אנו צועדים הכריעו כי אם לא יחדלו העבודות בצורה חד משמעית וההסכם המחייב יאכף במחואו, נצא כולנו למחאה נרחבת ומהדדת שקולה ישמע בארץ ובתפוצות".

"אנו פונים לכבודו בדירדה פשוטה: אנא כבד את חתימתך וכבד את רגשות התושבים. עבודה תוך חילול שבת גורמת פגיעה והעלבה בריגשותיהם של כל תושבי העיר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד