י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשל בירור יהדות

הזוי: נתניהו מאשים את רב העיר ב'גזענות'

תחקיר של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שפורסם אתמול, על התנהלות רבה של קריית גת שפסל את עולי אתיופיה המועסקים בבית אוכל מלעבוד בעסק עד לבירור יהדותם, גורם לסערה  ולטענות על גזענות כלפי העדה | רה"מ תקף את רב העיר, "אמירה מקוממת וגזענית" | הסיפור המלא

הגר"מ הבלין וראש הממשלה. צילום: חיים טויטו, marc israel, פלאש 90
הגר"מ הבלין וראש הממשלה. צילום: חיים טויטו, marc israel, פלאש 90

תחקיר של תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שפורסם אתמול, על התנהלות רבה של קריית גת הגאון הגדול רבי משה הבלין, שפסל את עולי אתיופיה המועסקים בבית אוכל מלעבוד בעסק בעיר עד לבירור יהדותם, בהתאם לדרישת ההלכה, גורם לסערה ביממה האחרונה ולטענות על גזענות כלפי העדה.

ראש הממשלה כינס היום את ועדת השרים לענייני קידומם ושילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי ואמר, "זאת הישיבה ה-11 של ועדת השרים הזאת. הבטחתי בישיבה הקודמת להביא המלצה בעניין הפלאשמורה, ולאחר שקיימתי התייעצויות עם חברי הכנסת אמסלם ונגוסה, אני שמח לבשר לכם שהחלטתי שיש להביא לישראל כ-1,000 מבני הקהילה שילדיהם כבר נמצאים בארץ".

נתניהו הוסיף, "ההחלטה הזאת היא החלטה לא פשוטה בגלל השלכות אחרות שיש לנו של יוצאי קהילת אתיופיה, אבל אני נחוש לעשות זאת ואני אוסיף שזה מגיע בעקבות 1,300 מבני קהילת הפלאשמורה שהעלינו כבר לארץ".

"ביקשתי מאריה דרעי, שנבצר ממנו להיות נוכח בישיבה הזו, להביא הצעת החלטה לממשלה", ציין רה"מ. "זה המשך הכיוון של הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו, שהיא חלק מעמנו וחלק ממדינתנו".

במהלך הדיון שכינס, התייחס נתניהו לדיווח שהתפרסם ב'כאן' והאשים את רב העיר בגזענות, "אני שמעתי אתמול אמירה מקוממת וגזענית נגד יהודי אתיופיה מקרית גת".

ראש הממשלה אמר, "אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, אנחנו דוחים את זה על הסף ואנחנו נדון בישיבה הזאת באמצעים לטפל בתופעה הזאת. אנחנו לא מוכנים לקבל גזענות נגד קהילת יהודיי אתיופיה ונגד כל קיבוץ אחר בישראל. נדון בזה בישיבה הזאת".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד