י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נסעו במשך 12 שעות

כך עשה איש הטלוויזיה את כיפור בפיליפינים

במשך 12 שעות נסעו שלושה בחורים חב"דניקים לאיי הפיליפינים כדי להביא ציוד לקבוצת ישראלים אשר שוהה במקום לצילומי תוכנית טלוויזיונית וחפצו לעשות את יום הכיפורים כמצוותו

כך עשה איש הטלוויזיה את כיפור בפיליפינים
גיא זוארץ צילום: מתוך אינסטגרם

איש הטלוויזיה גיא זוארץ, שהתחזק בשנים האחרונות והתקרב לדת, שוהה בימים אלו בפיליפינים לרגל צילומי עונה חדשה לאחת התוכניות שהוא מגיש.

איתו נמצאים במקום משתתפי התוכנית וצוות הצילום, אשר רובם חילונים שומרי מסורת, אשר ביקשו לשמור את יום הכיפורים כהלכתו, בצורה רוחנית עם כל המשתמע מכך.

זוארץ סיפר, שעות ספורות לפני כניסת הצום לעוקביו בחשבון האינסטגרם, כיצד פתר את הבעיה: "התקשרתי לרב של חב"ד בפיליפינים ואמרתי לו תשמע... אנחנו קבוצה גדולה של ישראלים, רובנו הגדול חילונים גמורים אבל המחשבה שלא נוכל לעשות את כיפור כמו שצריך קשה לנו. רוצים שופר וספר תורה ובית כנסת קטן, כדי להרגיש את הישראליות, את הבית, את היהדות".

"הרב יוסף היקר אמר לי אין בעיה יגיעו אליכם שלושה חסידי חב"ד", מספר זוארץ.

"אתמול הם עלו על רכב מעיר הבירה מנילה, נסעו 12 שעות במכונית בדרכים לא דרכים והגיעו אלינו, עם ספר תורה סידורי תפילה וכיפות כדי שנעשה כאן כיפור כדת וכדין! תודה לכם אנשים יקרים, אין לי מילים להודות לכם... חתימה טובה וצום מועיל", סיכם וצירף תיעוד שלו עם שניים מהבחורים החב"דניקים.

לצד הנחייתו תוכנית ריאליטי מצליחה בשנים האחרונות, זוארץ גם מגיש תוכניות יהדות ב'ערוץ 20' כשהוא חובש כיפה.

פיליפינים גיא זוארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד