י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון • ראיון

לראשונה: שב"ס מעניק סט 4 מינים לאסירים

260 סטים של ארבעת המינים בכשרות של העדה החרדית, נרכשו עבור מאות אסירים השוהים בבתי הכלא בישראל • "מדובר בתקציב של כ-50 אלף ש"ח של שירות בתי הסוהר, לרכישת סטים של ארבעת המינים", מספר רב שב"ס בראיון ל'בחדרי חרדים'

לראשונה: שב"ס מעניק סט 4 מינים לאסירים
חלוקת ארבעת המינים בבתי הכלא צילום: אלי שלזינגר

מידי שנה בערב סוכות, בני משפחות האסירים רוכשים סטים של ארבעת המינים עבור יקיריהם, הנתונים מאחורי סורג ובריח. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במסגרת פעילות הרב הראשי של שב"ס, גונדר משנה הרב עופר משה אלמליח, השנה לראשונה - הושג תקציב מיוחד, על מנת לרכוש סטים של ארבעת המינים, עבור מאות אסירים מסורתיים, דתיים וחרדים.

בשנים עברו, עמותת "אנקת אסיר" בהנהלת הרב נחום חנון ועמותת נוספות, רכשו סטים של ארבעת המינים מכספי תרומות, וסיפקו כ-50 סטים לאסירים. אסירים אחרים זכו לקיית את המצווה הודות לבני המשפחה שרכשו עבור יקיריהם. השנה, לראשונה, הושג תקציב מיוחד של שירות בתי הסוהר, באישור הנציבה רב גונדר עפרה קלינגר וסגנה גונדר אשר וקנין.

"מדובר ב-260 סטים בכשרות של העדה החרדית" אומר ל'בחדרי חרדים' הרב עופר-משה אלמליח רב שב"ס, עם הגעת הסטים לרבנות שירות בתי הסוהר הבוקר (חמישי). בין האתרוגים, ישנם גידולים תימניים של הרב מחפוד, אתרוגי חזון איש, ואתרוגי חב"ד - לוריא. הסטים יחולקו לאגפים התורניים בבתי הכלא צלמון בגליל התחתון, כלא רימונים ליד צומת תל מונד, כלא איילון ומעשייהו בין לוד לרמלה, ובתי הכלא אלה ודקל דרומית לבאר שבע.

"כל אסיר שביקש ורצה סט מהודר - אנחנו דאגנו לרכוש לו את זה. אני חושב שהדאגה הזאת היא לא רק לטובת האסיר, אלא לטובת המשפחה שלו אפילו. במקום ללכת לטרוח, שירות בתי הסוהר ראה בדבר הזה ערך עליון" אומר הרב אלמליח. "קיבלתי טלפון מביתו של מרן הרב חיים קנייבסקי ששמע על הפרוייקט, הרב בירך ושמח על הפרוייקט, וביקש שיביאו גם אתרוגי חזון איש".

מדובר בתקציב של כ-50 אלף ש"ח של שירות בתי הסוהר, לרכישת סטים של ארבעת המינים באמצעות הרב חנון, אתרוגים, לולבים, הדסים וערבות. בשעות הצהרים (חמישי) הגיעו הרבנים המחוזיים של שב"ס לכלא איילון, שם כל אחד מהם קיבל מהרב אלמליח סטים של ארבעת המינים על פי הצרכים של בתי הכלא עליהם הוא מופקד.

איך ארבעת המינים הופכים להיות "שלהם"? הרב אלמליח אומר, "לנו יש את האפשרות להקנות לאסירים את ארבעת המינים, והם הופכים להיות שלהם לכל דבר". בנוסף מספר רב השב"ס כי "יש כמעט 200 סוכות בנויות בשירות בתי הסוהר, כל אסיר יכול לאכול בסוכה ויש מקומות שגם ישנים בסוכה".

מי שביקש להודות בשם אסירים רבים לשרות בתי הסוהר על חלוקת ארבעת המינים וכלל צרכי החג, הוא שמואל מקלב, ממשרד עורכי הדין דוד הלפר בתגובה ל"בחדרי חרדים" הוא מוסר, "אסירים רבים פונים למשרדינו במהלך תקופות החגים כמו בכל יתר חודשי השנה, בנושאי דת רבים הנמנעים מהם בין כתלי בתי הכלא".

לדבריו, "גם במקרה זה, כמו במקרים רבים אחרים פנייתינו נענתה בהבנה, אנו מודים לכלל הגורמים המעורבים בנושא, משרדנו ימשיך לבצע את שליחותו בענין, עד להסדרה מקיפה של זכויות הדת ככל שנדרש".

שירות בתי הסוהר ארבעת המינים שוק ארבעת המינים תחקיר שבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד