ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רוחות מלחמה

נתניהו מאיים על נסראללה: "תקבל מכת מחץ"

ראש הממשלה מאיים על מנהיג חיזבאללה בעקבות דברי הרהב שלו נגד ישראל, "שמעתי את דברי הרהב שבאו מהכיוון של חיזבאללה. אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו, הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול אפילו לדמיין אותה" | הסיפור המלא

נתניהו מאיים על נסראללה: "תקבל מכת מחץ"
יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לדברי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שהגיב על תקיפת ישראל בלטקיה שבסוריה, ואמר כי "על ישראל להפסיק את התקפותיה הבלתי נסבלות בסוריה".

נתניהו אמר, "שמעתי את דברי הרהב שבאו מהכיוון של חיזבאללה. זה בא מאותו אדם שאמר אחרי 2006 שאם הוא היה יודע מה תהיה תגובת ישראל על חטיפת שלושת חיילינו, הוא היה שוקל פעמיים אם לעשות זאת".

בדבריו איים ראש הממשלה, "אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו, הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול אפילו לדמיין אותה".

כזכור, נסראללה הכחיש כי הירי של ישראל בוצע כדי לעצור משלוחי נשק לארגונו, והאשים את ישראל בשימוש באיראן ובחיזבאללה כ"תירוץ" לפגוע ביכולת הצבאית של סוריה.

"זה שקר, לפעמים הם פוגעים במקומות הקשורים לנשק שהם מכירים, אבל הרבה מההתקפות לא קשורות לנשק", אמר בנאום שנשא אתמול (יום הכיפורים). "ישראל פועלת למניעת יכולות שיפור טילים של סוריה", הוסיף

במהלך היום הגיב נתניהו לדיווחים על המתיחות עם רוסיה, בשל התקיפה בסוריה והפלת המטוס הרוסי. רה"מ אמר, "באשר ליחסינו עם רוסיה - אני שוחחתי עם הנשיא פוטין ערב יום כיפור, ממש לפני כניסת החג. הבעתי בשמי ובשם אזרחי ישראל צער על מותם של 15 אנשי צוות אוויר רוסי, שמטוסם הופל על ידי אש סורית"

לדבריו, "אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה. אמרתי לו שעומדת לנו הזכות להגנה עצמית, ועם זאת יש חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל ובין רוסיה, ולכן החלטתי לשלוח את מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, למוסקבה, בעצם במטרה כפולה. אחד, להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

כזכור, בערב יום הכיפורים אישר ‏צה"ל כי מטוסי קרב תקפו יום קודם, מתקן של הצבא הסורי, ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון.

במקביל, ‏צה"ל התנער מהודעת הצבא הרוסי, כאילו מטוסי חיל האוויר 'התחבאו' מאחורי מטוס האליושן הרוסי, מפני טילים נגד מטוסים ששיגרו הסורים.

בהודעה הרשמית נכתב כי ישראל מביעה צער על מותם של אנשי צוות המטוס הרוסי שהופל כתוצאה מפגיעת אש נ"מ סורית. 
 
"ישראל מטילה את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד, שצבאו הפיל את המטוס הרוסי. ישראל רואה גם באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד