ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ליאון בראיון מיוחד

"אין לי יד במחלוקת בין החרדים - אני מקווה שכולם יתמכו בי"

אחרי התמיכה של דגל התורה וש"ס, משה ליאון מדבר עם 'בחדרי חרדים' בראיון מיוחד: על הסיכויים: "אנצח כבר בסיבוב הראשון ומקווה חס וחלילה לא להגיע לסיבוב השני" • על ליברמן: "יש לנו קשר חברי - אבל לא פוליטי" • וגם: "אני מקווה לקבל את תמיכת אגודת ישראל" | צפו

"אין לי יד במחלוקת בין החרדים - אני מקווה שכולם יתמכו בי"
צילום: ארי קלמן

"אנצח כבר בסיבוב הראשון ומקווה חס וחלילה לא להגיע לסיבוב השני", כך אומר משה ליאון, המועמד המוביל לראשות עיריית ירושלים בראיון מורחב ל'בחדרי חרדים'.

הראיון נערך על רקע ההודעה של דגל התורה וש"ס על תמיכה בו. ותחילה מסביר ליאון מדוע דווקא עכשיו.

"אני חושב שזה במקרה דווקא עכשיו, סך הכל אנחנו מדברים זמן לא רב", הוא אומר, "וזה יצא ככה שביום שני בלילה הכל נסגר, זה יכל להיות לפני כן אבל במקרה זה יצא ככה".

היית אצל הגאון שר התורה רבי חיים קנייבסקי, האם גם היית אל נשיא המועצת הגר"ש כהן או שמתוכנן לך ביקור לימי הקרובים?

שוחחתי עם חכם שלום כהן לא מעט בשבועת האחרונים אבל איתו אישית לא. להזכיר לך אבל בתקופה הזו של הסליחות ולהגיע בלילות לרובע היהודי זה קשה מאוד, אז בשלב זה אנחנו וויתרנו על הפגישה האישית. 

המכתב של רבני דגל וש"ס טרם פורסם אבל הם אומרים שהם ממתינים לראות האם תביא 40,000 קולות חוץ מקולות החרדים, פעם שעברה נכשלת בעניין הזה, איך תצליח הפעם?

זה קישקוש האמירה הזו, האמירה הזו לא נאמרה, אתה מצטט פה איזה משהו שאני לא מכיר, יש מכתב ואני לא חושב שיש בעיה איתו. לדעתי יציגו אותו לציבור.

לגבי הנתונים איך אתה מצליח להביא 40 אלף קולות?

"התמיכה של דגל וש"ס היא בהחלט תמיכה שהיא מחחמת לי את הלב ונותנת לי תחושה טובה אבל בסופו של דבר התמיכה הז מצטרפת לתמיכה הרחבה שאני מקבל בירושלים מהתושבים החילוניים והמסורתיים והציונות הדתית, ומכלל התושבים האלה. אין לי ספק שגם התמיכה של התושבים הללו וגם התמיכה של החרדים דהיינו דגל וש"ס וביחד שתי התמיכות האלה, מביאות אותי לנציחון בעזרת ה' בסיבוב הראשון".

 

ומה יקרה אם אתה עולה לסיבוב שני?

"אני מאמין שאני מנצח בסיבוב ראשון ולכן אני לא חושב על סיבוב שני, אבל אין לי ספק שאם אני חס וחלילה יעלה לסיבוב שני אני ינצח גם שם".

אתה ערוך במספרים גם לסיבוב שני?

אני בהחלט ערוך למאבק. אתה יודע, שואלים אותי; אתה תמשיך? אתה ערוך? - אני מוכן ואני היחיד שמתקצב את הבחירות מהון אישי שלי לא מתוך ערבויות ולא מתוך הלוואות ובעזרת ה' אני כבר אנצח בסיוב הראשון.

אני מגיע לראיון איתך עם מונית, שאלתי אותו מה הוא חושב על משה ליאון והוא אומר לי: לא שמעתי ממנו רק בחצי השנה האחרונה. אתה שומע דברים כאלו ברחוב ?

"אני חושב שנסעת עם נהג מונית לא ירושלמי, אני שומע דווקא מהרבה מאוד נהגי מוניות מילים טובות, אני מרגיש אחרת ברחוב. אני מזמין אותך לסיור ובאופן עקרוני יש לי תמיכה רחבה מאוד בשכונות. עבדתי בחמש שנים האחרנות עם המינהלים הקהילתיים, יש לי קשר עם כל התושבים, התושבים מאוד מאוד מעריכים את מה שעשיתי עבורם ולכן אני חושב שבסופו של דבר ביום הבחירות, אני יקבל המון הוקרה והמון תודה על כל מה שעשיתי בחמש שנים האחרונות האלה ובעזרת ה' תהיה לי תמיכה רחבה".

בא נדבר על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - אומר השר זאב אלקין שיש פה קומבינה של השר ליברמן והשר דרעי שעומדת מאחורי התמיכה של דגל וש"ס בך. ליברמן היה מעורב מאחורי הקלעים?

"ברור לך שיש פה איזה סוג של הסתה ופלגנות מתוך היסטריה של השר אלקין, הרי אנחנו יודעים כמה הוא פעל סביב ש"ס לקבל את התמיכה. אז שהוא לא קיבל את התמיכה זה כבר נהפך להיות דיל?. כלומר אם הוא היה מקבל את התמיכה זה היה משהו אחר? - לכן אין לי כוונה להתייחס למילים הלא רלוונטיות הללו. אני בהחלט שמח בחלקי, אני מאוד מעריך את התמיכה הרחבה שקיבלתי מדגל התורה וש"ס ואני בהחלט מקווה שזה יוביל אותו הלאה לתוצאות טובות".

בזמן חוק המרכולים, אמרת שניתקת את הקשר עם ליברמן אחרי שהוא חילל שבת והפגין באשדוד, זה השתנה? חזרתם להיות בקשר?

"תראה, בסופו של דבר אין לי שום קשר פוליטי עם השר אביגדור ליברמן, הרשימה שלי כפי שהבטחתי לך באופן אישי - אני ירוץ בראשות רשימה עצמאית, כפי ששמעת בשבועות האחרונים המפלגה של אביגדור ליברמן מתכוונת להריץ רשימה נפרדת אין בנינו קשר פוליטי".

יש לנו קשר חברי ואני מאוד גאה על כך, אני חושב שגם אלקין וגם ברקוביץ' היו מאוד רוצים חברים מהסוג האלה אני גאה בחברות הזאת. אין לנו קשר פוליטי.

ראינו את אבי אבוחצירה שהיה יחד איתך. זה לא בשליחותו של ליברמן?

"אבי אבוחצירה כפי שאתה יודע הוא אדם חרדי ובקשר טוב ולכן הוא היה שם, דיבר, עשה את מה שהוא עשה אבל בהחלט זה לא בשליחות של אביגדור ליברמן".

בוא נדבר על אגודת ישראל. הם מתכנסים הבוקר ומחליטים שיוסי דייטש ממשיך, איך תעביר אותם אליך?

"אני חייב להגיד לך שיוסי דייטש חבר טוב שלי, הוא מועמד ראוי ועוד נכונה לנו עבודה משותפת ורבה מאוד. עבדנו במושתף ואני חושב שאפשר לעבוד בהמשך יחד. אני מקווה שאגודת ישראל תצטרף אלי, יש לי קשרים טובים עם אנשי אגודת ישראל ואני זה אני, התמיכה שאני מצפה שהיא תהיה תמיכה של כולם גם של אגודת ישראל. יש לי הרבה שיחות עם פרוש ועל ליצמן ועם דייטש". 

עושה רושם שההחלטה שלהם לא תהיה החלטה ענינית, אלא החלטה שתבוא לדפוק את דגל, אתה שותף לזה?

"אני באמת לא נכנס לזה משום שאני חושב שאין לי שום יד במחלוקת ביניהם ולכן איני רוצה להכנס לזה. מה שחשוב לי שבסופו של דבר אני קונצנזוס בין הליטאים, ש"ס ואגודת ישראל ואני מקווה שכך יהיה".

דיברת עם ש"ס ודגל על תפקידים?

"ממש לא רלוונטי כרגע אני חושב שיש מספיק זמן ואנחנו עוד נדבר על כל הדברים האלו". 

 

משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד