י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משסים איש ברעהו, ויאמרו חזק ונעלה

אשתתף בהפגנה, כמחאה נגד הפוליטיקאים שמובילים אותנו באף לאבדון

אנו גולשים במורד שאותו מכתיבים לנו הפוליטיקאים ודווקא הבכירים שבהם ואין את המבוגר האחראי שיעמוד בפרץ, ויגיד עד כאן. רוח מלחמה נושבת בנוער, קל להלהיב את בני התשחורת, בקריאה נגד

אשתתף בהפגנה, כמחאה נגד הפוליטיקאים שמובילים אותנו באף לאבדון
pixabay

הערב, ליל שבת פרשת האזינו, אצטרף להמוני בית ישראל שיזעקו את 'זעקת השבת'. אני מכיר את כל הסיבות נגד! 'זעקת השבת' תגרום לחילול שבת! טענה שמחייבת מענה. במה זכתה השבת, משאר שבתות תשע"ח, מדוע התעוררנו עתה? הבחירות שבפתח? שלל נושאים ועניינים פוגעים ומחבלים בחומת הדת לאחרונה, מדוע אנו מטריחים זקנים ואנשי שיבה, ישישים עם זקנים, דווקא בנושא פרוץ זה? עוד ועוד.

התשובה: השאלות טובות! התשובות לא תמיד מספקות! אישית אני אלך כהצבעת מחאה ברגלים, נגד הפוליטיקאים שמובילים אותנו באף לאבדון. הפלגנות מטביעה אותנו ומציפה אותנו ברוח עוועים שגורמת לטירוף מערכות ולהרס הנוער והעתיד. לא הייתי שותף בארגון ׳זעקת השבת׳, איני יודע את הסיבות שמאחרי ומי עמד בראש! דבר אחד אני מפנים, כשמחנה אחד בראש, המחנה השני, לא!! כשמחנה מאד מסויים לא! המחנה השלישי מצטרף לראשון. אין זו תורה, ואין צורך לפלפל, הכל פוליטיקה ברמה נחותה שלא הייתה, והתהום, עוד עמוק למטה.

אנו גולשים במורד שאותו מכתיבים לנו הפוליטיקאים ודווקא הבכירים שבהם ואין את המבוגר האחראי שיעמוד בפרץ, ויגיד עד כאן. רוח מלחמה נושבת בנוער, קל להלהיב את בני התשחורת, בקריאה נגד. כלל ראשון בפוליטיקת המונים, ׳בעד הנגד״, קליט הרבה יותר מ׳נגד הבעד׳. בכוח ה"גם אני נגד"! בכוח הקיפוח שבהחלט ייתכן וקיים, משסים איש ברעהו, ויאמרו חזק ונעלה.

השיטה הקלוקלת שבה מכתיבים מועמדים לסילוק פסולת ועסקנות לשמה על הציבור, מניידים מועמדים מעיר לעיר כפתרון ולא עפ״י הכשרון, גורמת לטינה, פלגנות, ושנאת חינם. שוליים רחבים יימאסו בכרוז החתימות המסורתי ויבזבזו את הצבעתם. חלק לרשימות הרחוקות מדעת תורה וחלק יישארו בביתם כהצבעת מחאה.

הרבה מעבר לכך. גם באם בסופו של דבר, אימת הדין והדיין, הרב והחכם, תכריע ללכת לקלפי, לירוק על הפתק ולהצביע ״ככל אשר יורוך״, כפי שרוב רובו של הציבור עושה, בסופו של יום. הדיונים שלפני, בבית, בבית הכנסת, ברחוב ובעצם היכן לא? משפיעים והורסים את הדור הבא. ׳אמונת החכמים התמימה׳ נחסרת ונאבדת? אין לכך מחיר.

מי בראש!? זו הסיסמה והקללה שהורסת את מרקם החיים בציבוריות החרדית. כל האסון והפילוגים שהיו ויהיו, אינם לכבוד התורה ולומדיה, כבוד החסידות והחסידים, כולם לשם עצמם נתכוונו ולכבודם האישי. ההתבססות שלהם לאורך השנים בתפקיד, החדירה והעצימה בהם את מילות ההמנון הביתרי! ׳אלוקים לשלטון בחרתנו׳!

אט אט הציבור מפנים שהסיסמה השולטת במרכזי המפלגות הינה׳ ״כי אנו שליטיך ואתם נתיננו״. לוקחים את הציבור ומובילים אותו באף. עדר, עם רועה שמוביל את העדר עפ״י גחמותיו ורצונותיו.
הציבור החרדי ידע מחלוקות רבות. קשות, כואבות, שעלו לו בדמים תרתי משמע. משפחות נקרעו, חברים הפכו לאויבים! ידידויות אבדו לנצח. התעשתנו ונדמה היה ששלום ושלווה חזרו למחנה לדורות. מתברר שעוד נתגעגע לימי הסער ההם. אז היה עם מי! ועל מה לריב! היום, תאווה וכבוד ויצר שררה שמעבירים את האדם מהעולם.

רגע לפני בואו נתעשת, נשלב ידיים, נתאחד ונצעד לכבוד שבת המלכה. כאיש אחד בלב אחד נזעק את ׳זעקת השבת׳, לא ניתן לפלגנות והרצונות האישיים לסכסך בינינו. יהא זה מפגן של אחדות ויישור השורות, שישפיע על הבחירות הבאות לכיוון של ״ויעשו כולם אגודה אחת״. בזכות השבת. שבת שלום.

יצחק שינפלד פוליטיקאים מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד