ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שובר שתיקה > בלעדי

זייברט ל'בחדרי': "מלחמה בכל החזיתות"

הוא סרבן ראיונות ידוע, בטח לתחנות רדיו ואתרי חדשות, אך הפעם באופן חריג שוחח ראש העיר הבולדוזר של בני ברק - חנוך זייברט, בנושא המחאה ההיסטורית, והשיב, מה תגובתו לכך שלא ראינו את שר התורה בין המוחים, והאם קיבל תשובה על המכתב ששיגר לראש הממשלה בעניין

זייברט ל'בחדרי': "מלחמה בכל החזיתות"
חנוך זייברט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש עיריית בני ברק הידוע כסרבן ראיונות, מסכם את גל המחאה הראשון נגד עבודות הרכבת הקלה, בראיון בלעדי ונדיר ל'בחדרי חרדים', על ההפגנה המאחדת ועל הצעדים הבאים בניסיון למנוע את המשך עבודות הרכבת הקלה בעיצומה של השבת.

תחילה מסכם זייברט בסיפוק רב את העצרת הענק בליל שבת ואומר כי, "קרוב ל-60,000 איש היו ברחוב, לא היתה קהילה אחת מהחסידים וחלק גדול מהציבור הכללי, ספרדי שלא התפללו ברחובה של עיר, אני חושב שלא היה דבר כזה כבר עשרות שנים, שמאות אלפי אנשים מתפללים קבלת שבת ברוחבה של עיר ושרים זמירות שבת במחאה על הפגיעה בכבוד השבת".

זייברט מוסיף ואומר ל'בחדרי חרדים' כי, "זה שבבני ברק מחללים שבת - זה דבר שאף אחד לא חשב שיגיעו לנושא הזה, לדאבוננו זה הגיע וברגע שרואים שעשרות אנשים נלחמים על זה, יש סיכוי שהמערכת השלטונית תבין שבני ברק לא תעבור על זה בשקט שיחללו שבת בעיר".

על המשך המחאה אומר ראש העיר שרקם את המחאה כי, "בהמשך יבואו הרבנים ויקבלו החלטה, אנחנו נחפש עוד דרכים איך אפשר להביע את המחאה בהמשך הדרך, יש את הרבנים שיקבלו את ההחלטות". 

ישיבה בלשכתו לדון בדרכי הפעולה לקראת תפילת המחאה

"אנחנו נמשיך וננסה את כל ההליכים: גם משפטיים וגם חוקתיים וגם ננסה לחפש כל דבר שהרכבת מתנהלת לא כחוק ולפגוע בה, אנחנו מנהלים מלמחמה בכל החזיתות כל מה שנוכל להלחם ברכבת הקלה ולמנוע את התקדמותה ולמנוע חילולי שבת - נעשה את זה".

כתב 'בחדרי חרדים', ציין בראיון עם זייברט, מנכ"ל חברת נת"ע שאל אותך ביום שישי, איך זה שלא הצלחתם להביא את שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מה התשובה שלך למה לא ראינו אותם? זה משפיע על המשמעות של המחאה?

"אני לא יודע מה זה משפיע, אין מה לעשות. אני מסתכל על מי שכן נמצא, אני לא מסתכל על מי שלא נמצא, משיב זייברט, "היו חמישים / שישים אלף איש ואני חושב שזה הביע את המחאה כמו שצריך שיהיה. אני לא חושב שבני ברק ראתה מעמד מעמד כזה, מי שהשתתף בהפגנה וראה את האדמ"ורים ואת הרבנים ואת גדולי התורה שיוצאים ראה שהשבת מצליחה לאחד את כולם".

בער"ש בבית המשפט בניסיון אחרון למנוע את העבודות

פניתם לראש הממשלה במהלך השבוע, קיבלתם ממנו תשובה?

"לא קיבלנו ממנו תשובה כי אין לו מה להגיב, אנחנו נמשיך לפעול הלאה בכל הדרכים". 

חנוך זייברט חילולי שבת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד