י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי חמש שנים

המועמד של 'אגודה' לראשות העיר צפת

יו"ר אגודת ישראל בצפת, נחמן גלבך, יתמודד לראשות העיר. עיתוני אגודת ישראל, 'המודיע' ו'המבשר' מציינים הבוקר כי "ניכר סחף של ממש ברחבי העיר, והתושבים קיבלו את הבשורה בשמחה גלויה"

המועמד של 'אגודה' לראשות העיר צפת
נחמן גלבך עם הגרא"מ קעניג מברסלב צילום: דוד כהן, פלאש 90

אחדות אגודאית: הבוקר (ראשון) יוצאים עיתוני 'אגודת ישראל', 'המודיע' ו'המבשר', בדיווח על מועמדותו של יו"ר 'אגודת ישראל' בצפת, מחזיק תיק חינוך חרדי נחמן גלבך, לראשות העיר.

לפי הידיעה, גובש גוש חרדי, שכולל את כל הסיעות החרדיות והדתיות, יחד עם קהלים נוספים.

תחת הכותרת, ''צפת: הציבור החרדי והדתי בחר בהרב נחמן גלבך כמועמד בבחירות לראשות העיר'', פורסמה הודעת התמיכה בגלבך.

"לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שתתקיימנה בחודש הבא בעז"ה, החליטו הסיעות השונות המייצגות את הציבור שומר התורה והמצוות בעיה"ק צפת להציב את ראש רשימת 'אגודת ישראל' בעיר, הרב נחמן גלבך, כמועמד מטעמן בבחירות לראשות העיר", כך צוין בעיתונים.

בכתבה מתוארת עשייתו המפוארת של המועמד, "גלבך החל לכהן כחבר מועצת העיר לפני כחמש שנים, לאחר הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, אך הניסיון המקדים שצבר בעשייה הציבורית סייע לו להצליח במועצת העיר מעל ומעבר למשוער, כשהוא מבצע מהפכה אדירה בתחום החינוך החרדי עליו הופקד, ולאחר עשרות שנים בהן לא נבנתה כיתת לימוד חדשה אחת למגזר החרדי, הוביל הרב גלבך למהלך של בניית עשרות כיתות שכבר אוכלסו במהלך הקדנציה הנוכחית, ועוד כמה וכמה מבני חינוך שנמצאים בשלבים שונים של בנייה, תכנון ופיתוח, לאחר שכבר הוקצו עבורם כל התקציבים הנדרשים והתקבלו כל האישורים העירוניים והממשלתיים לבנייתם".

"במקביל ניצח הרב גלבך על המלאכה בלשכה לפניות הציבור של 'אגודת ישראל' בעיר בניהולו של הרב משה פרוש. באמצעות הלשכה קיבלו אלפים מתושבי העיר עזרה וסיוע בנושאים מוניציפאליים ובנושאים אחרים, וכמו כן נמשכה פעילותו של הרב גלבך גם בתחומי העשיה המוניציפאלית האחרים, לרווחתם של תושבי העיר כולם, חרדיים וכאלו שאינם".

הידיעה התייחסה לפריימריז שנערכו לפני כחצי שנה, שהביאו לסופו של הפיצול בקול החסידי בעיר, אחרי בחירתו של ראש הקהל דחסידי צאנז בעיר, הרב ברוך קליין, במקום השני ברשימה: "לפני כחצי שנה הצליח הרב גלבך להוביל מהלך של איחוד השורות בין הקהילות החסידיות הנמנות על קהל המצביעים הטבעי של 'אגודת ישראל', בעקבות הפיצול המצער ביניהן בריצה לבחירות הקודמות, מהלך שזכה לעידודם הנלהב של רבני העיר ושלווה גם בהכוונתם ובברכתם של מרנן ורבן גדולי ישראל, מנהיגי הקהילות החסידיות השונות להן יש הקהילות בעיר צפת, ובראשם גם ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה שליט"א שלהם קהילות בעיר".

"הפעילות הברוכה והפורייה שבוצעה בהצלחה מרובה ומתוך שמירה על יחסים טובים במיוחד עם כלל המגזרים והקהילות בעיר, למרות היות הרב גלבך נציג יחיד של רשימת אגודת ישראל במועצת העיר, ללא כח אלקטורלי משמעותי מאחוריו, לא נעלמה מעיניהם של שותפיו במועצת העיר ושל תושבי העיר ככלל, מה שהוביל לקריאות חוזרות ונשנות מצד הציבור ומצד נציגיו במועצת העיר להתמודדותו של הרב גלבך על ראשות העיר".

עוד דווח כי "במהלך הקיץ האחרון נעשו פעולות לגיבוש גוש חרדי שיכלול את כל הסיעות החרדיות והדתיות יחד עם קהלים נוספים, ואכן, בימים האחרונים נחתמו הסכמים בין הרב גלבך ורשימת אגודת ישראל לבין סיעות חב"ד ותקומה, שיחד עם אגודת ישראל מיוצגות כבר כיום על ידי חמישה נציגים במועצת העיר, מתוך 15. עם ההכרזה על התמודדותו של הרב גלבך ניכר סחף של ממש ברחבי העיר, והתושבים קיבלו את הבשורה בשמחה גלויה, לנוכח פעילותו המוכחת של הרב גלבך לאורך השנים בעיר. בימים הקרובים צפויים להצטרף למהלך קהלים משמעותיים נוספים וסיעות פוליטיות שונות".

לסיום, צוטט גלבך: "אני שמח ומודה לקב"ה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי להיות המועמד המוסכם מטעם הקהילות החרדיות והדתיות לראשות העיר צפת, ובטוח שאוכל לגייס קהלים שיצטרפו להצלחה. יחד נוביל את העיר צפת למחוזות של הצלחה, ונחזיר אותה למקומה הטבעי כבירת הגליל וכבירת התיירות של העם היהודי. את כל הפעילות הברוכה שעשיתי, עשיתי יחד עם חברי למועצת העיר. לבד לא הייתי יכול להצליח בכך, ובטוח שבהמשך חיבור קהלים נוספים שבוודאי נחשפו לעשייה הזו נוכל למקסם את היכולות של כל אחד ואחד ולהגיע למצב שכל אחד מתושבי צפת יוכל להרגיש וליהנות מהשינוי שהעיר תעבור בעז"ה".

נחמן גלבך בחירות צפת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד