י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החופשה שהפכה לסיוט

יבלה את החג בכלא השוויצרי על לא עוול בכפו

כשישראלי תושב מודיעין ארגן לאשתו חופשה בשוויץ, הוא לא תיאר לעצמו כי יעצר על עבירת תנועה ישנה שהוא טוען שלא ביצע | אשתו מפנה אצבע מאשימה לגורמים הרשמיים וטוענת: "אין לנו עזרה"

 יבלה את החג בכלא השוויצרי על לא עוול בכפו
ניידת משטרה שוויצרית צילום: Pixabay

ישראלי תושב מודיעין החליט לארגן לאשתו חופשה בשוויץ לרגל יום הולדתה, אך לאחר שהגיעו לגבול בין אוסטריה לשוויץ, הוא נעצר בחשד שלפני כ-3 שנים עבר עבירת תנועה חמורה בשוויץ כשנסע כ-100 קמ"ש מעל המהירות המותרת, כך פורסם הבוקר בynet.

בישראלי טוען כי לא ביצע את עבירת התנועה המדוברת והוא כלל לא בטוח שהיה בשוויץ בשנת 2015 ולמרות זאת הסכים לשלם את הדו"ח כדי להשתחרר ממעצר, אך הרשויות בשוויץ מסרבות לשחררו ומחזיקות בו עד ליום שני, כך שאת החג הראשון של סוכות הוא צפוי לבלות בתא המעצר.

על פי הפרסום, סיפרה אשתו של העצור כי כשהגיעו לגבול עצרו אותם שוטרים ואמרו שנרשם לבעל דו"ח תנועה על נסיעה של 100 קמ"ש מעל המותר בשנת 2015. "הוא לא ידע על מה מדובר ולא קיבלנו דו"ח כזה", אמרה והוסיפה "השוטרים השוויצרים צחקו לנו בפרצוף, למרות שראו שעוד רגע אני מתמוטטת ואיך החופשה שלנו הסתיימה. לא היה אכפת להם".

הישראלית מתארת יחס מזלזל מצד המשטרה השוויצרית שאסרה את בעלה ו"התירה" לה לישון בחניון בתוך רכב, בלי כוס מים ובלי שירותים ולמרות שהבעל הכחיש את עבירת התנועה, השוטרים טענו כי הם מוכרחים לעצרו.

לטענתה של הרעיה, למרות הפניות אליהם, הגורמים הישראלים הרשמיים לא נחלצים לסייע לישראלי העצור שיושב בכלא מבלי שיש לו עבר פלילי, שלילה או עבירות תנועה קודמות ומבלי שהוא ביצע את העבירה לטענתו. "אני לא רואה עזרה של אף גורם ישראלי, אנחנו פה לבד", אמרה.

פוסט שפורסם בפייסבוק על ידי אישה המכירה מקרוב את הסיפור חושף תמונה עגומה: "מדינת ישראל שנת 2018. אם נקלעתם לצרה בחו"ל אל תצפו לעזרה מהשגרירות. תכלס אין לי מושג למה הם קיימים! תושב העיר מודיעין נקלע לצרה שלא באשמתו בחו"ל, מאתמול בערב אנחנו מנסים להשיג מישהו ממשרד החוץ, שגרירות ישראל בשוויץ... אבל מסתבר שהתשובה היחידה שהם נותנים זה לכו תשיגו עורך דין! עורך דין דורש 40,000 ש"ח על ייצוג, מדובר בעבירת תנועה! האם זה הגיוני? האם זה הגיוני שאין תמיכה, ליווי, מישהו שידריך? לא ביקשנו מתנות ביקשנו הדרכה הכוונה. בושה לשגרירות לא מבינה למה הם קיימים".

שוויץ דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד