י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות המחאה

הצעד הבא: לסגור את ז'בוטינסקי בשבת וחג

אם ציר כביש ז'בוטינסקי, זה הגובל בגבולה של בני ברק בלבד ייסגר בזכות הפגנה מרשימה זו, שזכינו לה בליל שבת האחרונה, והיה זה שכרינו של עם מקדשי שביעי שיצאו ברבבותיהם | הרהורים בעקבות מפגן קידוש השם שהיה בליל שבת ברחובה של בני ברק

הצעד הבא: לסגור את ז'בוטינסקי בשבת וחג
הרבי מויז'ניץ בדרכו לתפילת המחאה צילום: באדיבות המצלם

עמדנו והתפללנו יחד עם רבבות עמך בית ישראל ברחובה של עיר, קהל הרבבות התפזר לביתו, בשקט, בסדר מופתי ובכבוד מעורר השתאות.

אמרו שיש חילולי שבת, הסבירו שהחברה הבונה מפירה הסכם כתוב וחתום שלא לעבוד בשבתות, המרא דאתרא שליט"א בעצמו התקשר לכל תושבי העיר, וסיפר כי הטריח עצמו בבוקרו של יום לבית המשפט כדי לנסות לעצור את חילול השבת בדרך משפטית, והתוצאה היא הוכחה נוספת כי אין צדק בהיכל המשפט, וחוזה חתום יכול להיות מופר בריש גלי, אין צורך בהסברים או בהתנצלות, אם ריח יהדות נודף ממנו אנו עלולים להיות 'מדינת הלכה' ואז - הלכה המדינה.

וכאן אני רוצה לעורר נקודה, שעלתה במהלך ובעיקר בסיום ההפגנה מעוררת השראה שהתקיימה בליל השבת השניה של שנת תשע"ט, שאפשר ותיכנס להיסטוריה כראשית המהפך התודעתי והמעשי.

עמדתי בקרן הרחובות הרצל ז'בוטינסקי, יחד עם רבה של פרדס כץ הגר"א שפירא שליט"א, שהזכיר נשכחות, ממאבקי השבת שהתפרצו מיהודים כואבים שעשו את צעדיהם הראשונות בפרדס כץ המתחרדת, לפני למעלה מעשרים שנה, נזכרנו במאבק שניהל אז גם רבה של נוה השלושה הגרא"י קופילוביץ זצ"ל שייצג את השכונה הצפונית ביותר לפני מחסום ה'כביש השחור' כפי שנקרא אז רחוב ז'בוטינסקי, לא תאמינו אבל היו מאבקים, אפילו מרים על סגירת רחוב סוקולוב פינת השלושה, היו ימים.

הזכרתי להם את מאבקה של השבת בהרצליה בשנת תש"ל שניהל אז זקני הגה"צ מוהר"ש טוביאס זצ"ל רבה של שביב הרצליה, הפגנה שהסתיימה בכתבי אישום לרבני ומארגני המאבק 14 במספר שאולצו לשלם 100 לירות כל אחד, או להמירם ב20 ימי מאסר, ארכיון המאבק ופרוטוקול בתי המשפט נמצאים אצלי עד היום, לא יאומן.

לפתע עברה פמליית המרא דאתרא, הגאון רבי משה יהודא לייב לנדא שליט"א, אמרו שהוא מכתת רגלו במסירות ממש לאורך כל ציר ז'בוטינסקי, להשתתף פיזית בכל חלק מחלקי זעקת השבת. ניגשתי אליו ובירכתיו שיזכה לסגור את כל כביש ז'בוטינסקי בגבולה של בני ברק, לכל שבת ושבת, ופמליית הרב ענו אמן בהתרגשות.

זהו אמנם חלום, אבל מציאותי, פרדס כץ על כל שלוחותיה מתחרדת בצעדי ענק, רחוב ז'בוטינסקי על שני צדדיו 'מלא בחרדים', מה זה מלא? כמעט כולו חרדי, מישהו פעם ספר כמה בתי כנסת וישיבות יושבים על הציר ממש? (לפחות עשר ידועים לי). למשתמשי הדרך בציר ז'בוטינסקי יש חלופה, הם יכולים לעבור צפונה יותר, לכביש אם המושבות.

בני ברק כבר לא מסתיימת ברחוב סוקולוב, גם רחוב ז'בוטינסקי אינו הגבול, לעת עתה כביש אם המושבות הוא סיום תחום המושב של בני ברק, צריכים כבר לחשוב על בני ברק במונחים הריאלים שלה. אם בירושלים כביש בר אילן המרכזי נסגר לאחר מאבקים ובסיומה של הסכמה שנהגתה על ידי 'ועדת שטורם' שמינה אולמרט בימיו כראש עיר, ומצאה את הפתרון שמאזן בין כל הצדדים, צריך לבקש להעתיק את המודל מירושלים לבני ברק, ללא אלימות, ללא הפגנות, אלא בהסכמה ובהבנה.

אגב מה שפשוט לנו שומרי השבת מסתבר שגם כך פשוט ליו"ר אותה הועדה לסגירת כביש בר אילן מר אלעזר שטורם, כפי שהתבטא אלי בשיחה ודיון אודות מסקנות ועדתו, אני חושב כל הזמן שניתן להעתיק את מודל מסקנות הועדה שלנו אודות כביש בר אילן בירושלים לכביש ז'בוטינסקי בבני ברק. אלו הם דבריו, בעוד שהשאיפה שלנו צריכה להיות סגירה הרמטית של הכביש כמו יתר חלקי העיר.

אם ציר כביש ז'בוטינסקי, זה הגובל בגבולה של בני ברק בלבד ייסגר בזכות הפגנה מרשימה זו, שזכינו לה בליל שבת האזינו השמים האחרונה, והיה זה שכרינו של עם מקדשי שביעי שיצאו ברבבותיהם, ושכרם של המארגנים המסורים בראשות ראש העיר בני ברק הרב זייברט שכחיילים בצבא השם מלאו את פקודתם וציווים של מרנן ורבנן ההולכים לפני המחנה.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד