ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
טראמפ בעצרת האו"ם:

"איראן צריכה לשנות הטון לפני שאפגש אתם"

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "האיראנים צריכים לשנות הטון לפני שאפגש עמם" • על הסכם הגרעין: "העסקה עם איראן הייתה "מציאה" בשביל מנהיגי איראן" • על הפלסטינים: "ארה"ב מחויבת להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים" • לדברים המלאים

"איראן צריכה לשנות הטון לפני שאפגש אתם"
רויטרס

"איראן צריכה לשנות את הטון לפני שאפגש אתם", אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. "הם רוצים להיפגש. אני לא נפגש אתם עד שהם משנים את הטון שלהם. זה יקרה. אנו מצפים לקיים מערכת יחסים טובה עם איראן, אבל זה לא יקרה עכשיו".

"הסנקציות נגד איראן יישארו עד להפסקת הגרעין האיראני" הוסיף הנשיא. "מנהיגי איראן זורעים תוהו ובוהו מוות וחורבן, העסקה עם איראן הייתה "מציאה" בשביל מנהיגי איראן".

טראמפ תקף את איראן: "אסור להרשות למשטר שקורא מוות לאמריקה ומאיים להשמיד את ישראל להחזיק נשק גרעיני, אנו דורשים מהמדינות לבודד את ההנהגה באיראן כל עוד התוקפנות שלהם נמשכת".

טראמפ הוסיף כי "ארה"ב תטיל סנקציות נוספות על איראן, איראן אינה מכבדת את שכנותיה או את הגבולות שלהן, צריך למנוע מאיראן כספים לתוכנית שלה להרוס ולטבוח בסוריה ובתימן".

בעניין סוריה אמר טרמאפ, "ארה"ב תגיב אם אסד ישתמש בנשק כימי. תהיו בטוחים בכך. כל תכנית לפתרון הבעיה בסוריה, חייבת לכלול התמודדות עם איראן".

טראמפ הזכיר גם את הסוגיה הפלסטינית ואמר "ארה"ב מחויבת להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים".

"ארה"ב תתן סיוע רק למי שמכבד את ארה"ב, ומכבד את ידידות ארה"ב", אמר הנשיא באשר לסיוע חוץ שמעניקה ארה"ב. "בזכות צבא ארצות הברית והשותפים שלנו מדינות שאתם מייצגים, אני שמח לדווח שהרוצחים צמאי הדם הידועים כ"דאעש" גורשו מהשטחים בעיראק ובסוריה".

טראמפ דיבר על הסחר עם מדינות העולם, ואמר: "אנחנו מאמינים שהמסחר חייב להיות הגון, ארה"ב לא תנוצל יותר". לדבריו: "ארה"ב לעולם לא תתנצל על כך שהיא מגנה על האזרחים שלה, אנחנו יצאנו ממועצת זכויות האדם של האו"ם, עד שתתבצע רפורמה אמתית".

טראמפ או"ם איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד